Ka børn få for meget banan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.785 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

>>Carina<<

Ka som overskriften lyder, ka børn få for meget banan?Min søn på 15 mdr er HELT VILD med banan i øjeblikket og blir sur hvis han ik må få 'naaaan' Idag har han været alene hjemme med far og har ædt 3 stk :-0Så er det jeg tænker om de ik ka få for meget banan?Ved nogen af jer det?Ved han ka få hårdere afføring af det men mener at min far har sagt at han var meget tyk som lille fordi han nærmest levede af bananer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Dictes mor

Det eneste jeg kender til, at at de, som du også siger, kan få hård mave, og dermed også ondt i maven. Min pige kan ikke tåle mere en maks en halv banan, også selvom hun elsker det

Anmeld

15. februar 2011

SussieThyssen

Carina1984 skriver:

Ka som overskriften lyder, ka børn få for meget banan?Min søn på 15 mdr er HELT VILD med banan i øjeblikket og blir sur hvis han ik må få 'naaaan' Idag har han været alene hjemme med far og har ædt 3 stk :-0Så er det jeg tænker om de ik ka få for meget banan?Ved nogen af jer det?Ved han ka få hårdere afføring af det men mener at min far har sagt at han var meget tyk som lille fordi han nærmest levede af bananer

Altså jeg vil da helt sikkert sætte grænsen ved 1 banan om dagen.
Dels virker de stoppende og dels virker de også urinhindrende.
Skildvagter har rent faktisk bananer med sig, for spiser de en 2-3 stykker, så skal de ikke tisse så tit.
Så max en om dagen vil jeg da sige.
Desuden er bananer ret syreholdige, så også på det område har et lilel barns mave og nyrer ikke godt af for meget banan.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

altså nu er vores datter 2 år og 2 mdr og hun kan sagtens spise 2-3 bananer på en dag.... ikke hver dag men nogen gange

Anmeld

15. februar 2011

britze

Carina1984 skriver:

bananer kan, som du selv skriver, give hård afføring og stoppet mave, hvilket jo kan gøre utroligt ondt.

derudover er banan, så vidt jeg husker, en meget fed frugt i forhold til andre frugter.. og selv som voksen er det jo ikke skide smart at spise for mange bananer.

men du må jo vurdere det selv ud fra dit barn, men vil ikke foreslå at du ikke giver mere end 1 om dagen

Anmeld

15. februar 2011

JustAnotherName

britze skriver:

bananer kan, som du selv skriver, give hård afføring og stoppet mave, hvilket jo kan gøre utroligt ondt.

derudover er banan, så vidt jeg husker, en meget fed frugt i forhold til andre frugter.. og selv som voksen er det jo ikke skide smart at spise for mange bananer.

men du må jo vurdere det selv ud fra dit barn, men vil ikke foreslå at du ikke giver mere end 1 om dagen

Jeg hopper med på dette svar, da jeg er enig, og derfor ikke selv behøver sidde og udtrykke en masse ord, som betyder det samme

Anmeld

15. februar 2011

mariamiss6

Carina1984 skriver:

Altså der er jo det at de kan få hård mave som du nævner, så hvis afføringen er hård, og virker svær/smertefuld at komme af med, så skal i nok liiiiige skære ned på forbruget....

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

britze skriver:

men mht. at det er en relativt fed frugt... så er det jo ikke noget man behøver spekulere i med mindre ens barn er overvægtigt og på en diæt

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

britze skriver:

enig

Anmeld

16. februar 2011

britze

Ni-ko-li-ne skriver:

men mht. at det er en relativt fed frugt... så er det jo ikke noget man behøver spekulere i med mindre ens barn er overvægtigt og på en diæt

men det er nok meget godt at have det i baghovedet selv om ens barn ikke er overvægtig.. så er der jo mulighed for forebyggelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.