Sosu-hjælper udd. og økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Kvindemin

Bryndis skriver:

Nej man har nærmest ikke lyst til at tage en uddannelse hvis man skal leve af vand og brød under uddannelsen.
Jeg har to børn der begge er i dapleje/børnehave når jeg er færdig på barsel, to biler og et hus jeg skal betale for så har næsten ingen chance for at tage uddannelsen.
Og jeg får kontanthjælp nu og jeg får 10000kr udbetalt. Det er faktisk virkelig noget svineri at de ikke giver mere i elevløn/su.

Du har ret!
Men hey, hvorfor for du 10.000 udbetalt?? I Kontanthjælp
Og må man godt eje hus når man er på det?
Bare ren og skær spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

TroldeMor<3

Synes nu også det handler om at sikre sig selv og sin familie at tage den uddannelse.

Det kan godt være det er hårdt - men en hjælper uddannelse tager 14 MÅNEDER det er altså ikke lang tid man skal knibe ballerne sammen, for at få det til at lykkedes. Efterfølgende er det jo bare dejligt at man kan få de ekstra penge, og man er sikret job osv.

Så i mine øjne må man sq prioitere.

For mange lykkedes det sig at klare ærterne på SU, det er hårdt og svært, men så må man skære ned på nogle af de luksuiøse ting, som fx. 2 biler ?

Det er ikke for at være nedladende jeg siger det, men det er altså sådan jeg tænker .

Anmeld

15. februar 2011

Bryndis

Chritinap skriver:

Du har ret!
Men hey, hvorfor for du 10.000 udbetalt?? I Kontanthjælp
Og må man godt eje hus når man er på det?
Bare ren og skær spørgsmål

Nej det må man ikke men jeg ejer det ikke før det er betaltvaf og der er maaange år til

Jeg får 10000 kr som forsørger og så påbrund af mit fradrag.

Anmeld

15. februar 2011

Kloster

nattie skriver:

Synes nu også det handler om at sikre sig selv og sin familie at tage den uddannelse.

Det kan godt være det er hårdt - men en hjælper uddannelse tager 14 MÅNEDER det er altså ikke lang tid man skal knibe ballerne sammen, for at få det til at lykkedes. Efterfølgende er det jo bare dejligt at man kan få de ekstra penge, og man er sikret job osv.

For mange lykkedes det sig at klare ærterne på SU, det er hårdt og svært, men så må man skære ned på nogle af de luksuiøse ting, som fx. 2 biler ?

Det er ikke for at være nedladende jeg siger det, men det er altså sådan jeg tænker .

Jeg er enig.

Det kan jo også være, der er andre muligheder som fx afløser job ell andet ufaglært job indtil man bliver 25 år.

En uddannelse er en invistering i sig selv.

Anmeld

15. februar 2011

Bryndis

nattie skriver:

Ja det er rigtig.
Men tro mig jeg vil gerne kunne undvære bil nr to men det er umuligt når jeg bor en lille by med meget dårlige busforbindelser. Jeg skal aflevere to børn to forskellige steder og det kan jeg ikke med bus og så nå i skole eller på arbejde bagefter.

Men ja det er kun 14 måneder man skal klemme ballerne sammen.

Anmeld

15. februar 2011

afrobabies

Bryndis skriver:

Ja det er rigtig.
Men tro mig jeg vil gerne kunne undvære bil nr to men det er umuligt når jeg bor en lille by med meget dårlige busforbindelser. Jeg skal aflevere to børn to forskellige steder og det kan jeg ikke med bus og så nå i skole eller på arbejde bagefter.

Er du alene med børnene i dagligdagen? Må man være fræk at spørge hvad huslejen er på det hus i bor i?

Anmeld

15. februar 2011

TroldeMor<3

Bryndis skriver:

Ja det er rigtig.

Ja jeg kender selvfølgelig heller ikke jeres situation osv

Men der er altid nogle steder hvor man kan handle anderledes rent økonomisk, så det bliver lidt lettere..

I kan jo tænke jeres budget lidt igennem, evt. lave en lille opsparing til når du er under uddannelse til de hårde tider :b

Det skal nok lykkedes, synes ihvertfald det er en god ide at få taget uddannelsen.

Anmeld

15. februar 2011

Kvindemin

Bryndis skriver:

Nej det må man ikke men jeg ejer det ikke før det er betaltvaf og der er maaange år til

Jeg får 10000 kr som forsørger og så påbrund af mit fradrag.

Okay, troede ikke man kunne købe hus på kh???

Anmeld

15. februar 2011

Bryndis

Chritinap skriver:

Okay, troede ikke man kunne købe hus på kh???

Det troede jeg heller ikke men man ejer jo ikke huset før det er betalt af.

Anmeld

15. februar 2011

Bryndis

victoria2008 skriver:

Er du alene med børnene i dagligdagen? Må man være fræk at spørge hvad huslejen er på det hus i bor i?

Nej jeg er sammen med børnenes far. Han møder bare så tidligt på arbejde at han ikke kan aflevere børnene. Og kan ikke altid nå og hente dem efter arbejde.

Jamen min kæreste sætter 15000 kr ind på budgetkontoen og det er for det hele. Hus, bil, forsikring, dp osv.
Min løn går til mad m.m, benzin og en smule lommepenge til os hver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.