Sosu-hjælper udd. og økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.903 visninger
21 svar
1 synes godt om
15. februar 2011

Bryndis

Hej

Jeg vil rigtig gerne tage sosu-hjælper uddannelsen efter barsel. Men er lidt i tvivl om jeg har råd til det.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad man ca kan få udbetalt i elevløn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

afrobabies

Bryndis skriver:

Hej

Jeg vil rigtig gerne tage sosu-hjælper uddannelsen efter barsel. Men er lidt i tvivl om jeg har råd til det.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad man ca kan få udbetalt i elevløn?

Er man over 25 og minimum 1 års erfaring indenfor ældre området, så kan man få voksen elevløn, som er noget med 17000 i måneden før skat. Ellers er det ca. 9000 før skat.

Anmeld

15. februar 2011

Bryndis

victoria2008 skriver:

Er man over 25 og minimum 1 års erfaring indenfor ældre området, så kan man få voksen elevløn, som er noget med 17000 i måneden før skat. Ellers er det ca. 9000 før skat.

Okey. Jeg er desværre ikke 25. er kun 22.
Men det var godt nok ikke meget man kunne få

Anmeld

15. februar 2011

afrobabies

Bryndis skriver:

Okey. Jeg er desværre ikke 25. er kun 22.
Men det var godt nok ikke meget man kunne få

Nej, det er sgu svært at leve for... jeg er iøjeblikket sygemeldt fra uddannelsen, men er alene med en datter, og jeg får den lave takst, men det er ikke noget der motivere til at tage en uddannelse, at de ikke engang tager hensyn til at man er alene med et barn, man får mere ved at være på kontanthjælp

Anmeld

15. februar 2011

Bryndis

victoria2008 skriver:

Nej, det er sgu svært at leve for... jeg er iøjeblikket sygemeldt fra uddannelsen, men er alene med en datter, og jeg får den lave takst, men det er ikke noget der motivere til at tage en uddannelse, at de ikke engang tager hensyn til at man er alene med et barn, man får mere ved at være på kontanthjælp

Nej man har nærmest ikke lyst til at tage en uddannelse hvis man skal leve af vand og brød under uddannelsen.
Jeg har to børn der begge er i dapleje/børnehave når jeg er færdig på barsel, to biler og et hus jeg skal betale for så har næsten ingen chance for at tage uddannelsen.
Og jeg får kontanthjælp nu og jeg får 10000kr udbetalt. Det er faktisk virkelig noget svineri at de ikke giver mere i elevløn/su.

Anmeld

15. februar 2011

afrobabies

Bryndis skriver:

Nej man har nærmest ikke lyst til at tage en uddannelse hvis man skal leve af vand og brød under uddannelsen.
Jeg har to børn der begge er i dapleje/børnehave når jeg er færdig på barsel, to biler og et hus jeg skal betale for så har næsten ingen chance for at tage uddannelsen.
Og jeg får kontanthjælp nu og jeg får 10000kr udbetalt. Det er faktisk virkelig noget svineri at de ikke giver mere i elevløn/su.

Jeg prøvede flere gange at spørge på foa om det virkelig kan passe, fordi det er virkelig noget svineri, den uddannelse opfører siog som om de er et universitet...

Anmeld

15. februar 2011

Kloster

Jeg synes, du skal prøve at ringe til jobcenteret og fortælle dem, hvad du gerne vil og høre om hvad muligheder du har for økonomi under uddannelsen.

Måske bliver du anbefalet at arbejde som afløser indtil du bliver 25 år. Men det giver også godt - både i erfaringer og løn. Kan self ikke tale for alle steder, men der hvor jeg arbejder, har afløserne det ret godt økonomisk.

VH Kloster

Anmeld

15. februar 2011

Kloster

victoria2008 skriver:

Jeg prøvede flere gange at spørge på foa om det virkelig kan passe, fordi det er virkelig noget svineri, den uddannelse opfører siog som om de er et universitet...

Vil lige sige, at elevlønnen er dobbelt så høj som en su. Det skal man vist bare være glad for...

Anmeld

15. februar 2011

afrobabies

Kloster skriver:

Vil lige sige, at elevlønnen er dobbelt så høj som en su. Det skal man vist bare være glad for...

Derfor skal man da alligevel have lov at brokke sig... Det kan sgu ikke være rigtig at man bliver nødt til at sige nej til en uddannelse, fordi man ikke har råd til at forsørge sine børn

Anmeld

15. februar 2011

BellaCiinea

Da jeg gik på SSH, der fik jeg udbetalt ca. 6200kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.