Nøglen til bjørnebo :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

otlitrom

Vi har fået nøglen til det nye bjørne-bo idag.. Eller ja, vores nye lejlighed. Hurraaa Men hvilket rod i morges!

Sammen med lejekontrakten har vi fået tilsendt et girokort til betaling af indskud. Dette skal betales senest 18.02.11. Jeg afleverede det i banken i sidste uge, for så ordnede de det bare for os. Da jeg så skulle have nøglen af varmemesteren måtte jeg ikke få den, fordi jeg ikke havde den lille kvittering med fra girokortet...  Så måtte jeg heeeele vejen ned i banken (i midtbyen) snakke med rådgiveren, som så har ferie.. Flot.. Snakke med en anden, at jeg skulle bruge girokortet, så det kunne betales og jeg kunne få kvitteringen.. Jeg fik det.. Men der var 4 personer i kø, og hende der var ved at blive ekspederet skulle åbenbart hæve en million og betale mindst lige så mange girokort... Det tog 1 time...

MEN NU HAR JEG NØGLEN!! Faktisk 3!!

Vi begynder at køre kasser derop i aften, så kan jeg begynde at pakke ud i morgen, når jeg har fri.. Sådan kommer det nok til at gå de næste dag.

Lørdag kommer der 4 stærke mænd og hjælper bjørnen med de store ting, og en veninde kommer og hjælper mig med at pege hvor tingene skal stå og sætte de småting på plads, som jeg ikke har nået.

Planen er at sove i den nye lejlighed første gang lørdag..

Jeg har det lidt mystisk med det her flytteri, og jeg tror der er hormonerne er med til at spille mig et pus.

Vi har været glade for at bo i den nuværende lejlighed. Den er i rigtig god stand, og har haft en fin størrelse til os. Men nu bliver vi jo 3... Og det er der plads til i den nye lejlighed. Men jeg er trygheds menneske.. Det her er det jeg kender, her har vi boet i 3½ år.. Jeg kender lydene, og kender de mennesker jeg møder i opgangen.. Til trods for vi intet socialt har med dem, så synes jeg alligevel det er lidt trist..

Jeg ved vi kan blive glade og jeg kan føle mig hjemme det nye sted. Ellers var vi aldrig flyttet! Men alle de kasser, og slæben op og ned af trapper, og mig der ikke kan hjælpe til.. Det har jeg det rigtig svært med. Er stædig som et æsel, og plejer at klare tingene selv.. Men nu er der jo andre end mig i den her krop, og det skal jeg lige huske!

Så fra et bjørnebo til et andet.. Jeg håber det kommer til at gå tjept, for jeg gider ikke trække projektet i langdrag, til trods for vi har denne lejlighed til 15. april. Pokkers 3-mdrs-opsigelse!!

Og nå ja, så er det bjørnens fødselsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

AnneBJ

Ih hvor dejligt for Jer! Men ja, banker, apoteker, posthus you-name-it; HVORFOR skal det tage 14 dage at ordne ét ærinde de steder??

Dejligt at det lykkedes, og første læs i aften allerede?!! Det lyder som den fremgangsmåde jeg ville vælge

Selvom du er vant til at klare det selv og deltage ligeså meget som alle andre, så husk at passe på dig selv! Jeg ved godt det bliver (og er!) møgfrustrerende, men det bliver det også, hvis du ikke passer på!

Glæder mig til at høre om det hele når I er godt på plads, og håber du bliver ligeså glad for den nye lejlighed - der er nu altså noget specielt over at flytte og sige farvel til noget velkendt, og med en bunke hormoner oveni er det nok ikke nemmere!

Stort tillykke med bjørnen! 

Anmeld

15. februar 2011

otlitrom

AnneBJ skriver:

Ih hvor dejligt for Jer! Men ja, banker, apoteker, posthus you-name-it; HVORFOR skal det tage 14 dage at ordne ét ærinde de steder??

Dejligt at det lykkedes, og første læs i aften allerede?!! Det lyder som den fremgangsmåde jeg ville vælge

Selvom du er vant til at klare det selv og deltage ligeså meget som alle andre, så husk at passe på dig selv! Jeg ved godt det bliver (og er!) møgfrustrerende, men det bliver det også, hvis du ikke passer på!

Glæder mig til at høre om det hele når I er godt på plads, og håber du bliver ligeså glad for den nye lejlighed - der er nu altså noget specielt over at flytte og sige farvel til noget velkendt, og med en bunke hormoner oveni er det nok ikke nemmere!

Stort tillykke med bjørnen! 

Jeg ved ikke hvorfor banker, posthus og apoteker tager en el arbejdsdag at besæge, men det gør det altid. Den er stensikker, hver gang! Og det var specielt irriterende, nu hvor varmemesteren jo stod og ventede. Nå, skidt! Vi har nøglerne, lejligheden er vores!!

Ja, første læs i aften. Jeg har 20 flyttekasser stående ude i køkkenet.. Spørg lige, om jeg har været træt af at se på dem!! Men nu skal de væk, for så kan jeg tømme dem i morgen. MEN! Jeg løfter ikke en eneste selv! De skal løftes for mig, hver og en.. Jeg nægter nemlig at få det skidt bagefter, fordi min stædighed tog over!

Vi skal nok blive glade for det, det ved jeg. Men lige nu køre mine hormoner bare rundt, og jeg synes alt er lidt irriterende/trist.. De dage findes også som gravid!

Fik du din kage i Bilka? Jeg ville også kommentere, hvis en dreng klappede mig i måsen.. Han har vist haft en dårlig dag!

Anmeld

15. februar 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Fik du din kage i Bilka? Jeg ville også kommentere, hvis en dreng klappede mig i måsen.. Han har vist haft en dårlig dag!

Jep - og den var GOD! ja, ellers fik han muligvis en dårlig dag! 

Anmeld

15. februar 2011

Sofia

Kære Kitty. Vi flyttede første december, jeg var i uge 24. Det var hårdt, synes det var uoverskueligt at få alt på plads, og bare se til mens andre slæbte. Og selvom jeg kun satte ting på plads fik jeg det alligevel dårligt, fordi jeg konstant bøjede mig og flyttede rundt på ting og sager, omend det kun var gryder og potteplanter. Så husk at tage det med ro, jeg kan kun tale af erfaring, det er hårdt at flytte. Jeg vil anbefalde dig at du hellere bruger et par dage ekstra på at komme på plads, fremfor at stresse, det giver bagslag. Når det så er sagt, har det givet mig en enorm ro at være flyttet i noget større så vi er klar til den lille kommer, og det er bare så dejligt. Så jeg glææææder mig til at høre at I er kommet godt på plads og faldet til - for det bliver helt sikkert virkelig dejligt for dig/jer.

Knus!

Anmeld

15. februar 2011

otlitrom

Sofia skriver:

Kære Kitty. Vi flyttede første december, jeg var i uge 24. Det var hårdt, synes det var uoverskueligt at få alt på plads, og bare se til mens andre slæbte. Og selvom jeg kun satte ting på plads fik jeg det alligevel dårligt, fordi jeg konstant bøjede mig og flyttede rundt på ting og sager, omend det kun var gryder og potteplanter. Så husk at tage det med ro, jeg kan kun tale af erfaring, det er hårdt at flytte. Jeg vil anbefalde dig at du hellere bruger et par dage ekstra på at komme på plads, fremfor at stresse, det giver bagslag. Når det så er sagt, har det givet mig en enorm ro at være flyttet i noget større så vi er klar til den lille kommer, og det er bare så dejligt. Så jeg glææææder mig til at høre at I er kommet godt på plads og faldet til - for det bliver helt sikkert virkelig dejligt for dig/jer.

Knus!

Jeg har desværre allerede måtte tage nogle dage, hvor jeg intet lavede, netop fordi jeg har bukket mig, og pakket ned.. Det sværeste er at få manden til at forstå, at selv dét er utrolig hårdt, når man er 22+0 (det er jeg idag).. For han forstår det jo ikke rigtigt. Og det er også OK! Det gør det bare lidt sværere at sætte sig, fordi man ikke får den andens accept. MEN! Han vil nok sit barn det bedste, og ellers må jeg jo råbe højt

Jeg glæder mig også til at komme på plads, og er glad for det ikke skal være over en weekend, at den nye lejlighed står klar, og den gamle er gjort ren. Det ville jeg slet ikke kunne overkomme!

Jeg glæder mig til at finde roen det nye sted, og sidde med den følelse du gør nu. At nu kan baby komme, for nu er der plads!

Anmeld

15. februar 2011

TbCp

Det bliver da skønt!!! .... når flytningen er overstået ihvertfald!

Det er altid lidt mærkeligt at sige farvel til ens gamle hjem, for der knytter sig jo også en masse minder til... men der kommer jo masser og masser af nye dejlige minder det nye sted.

God fornøjelse med flytningen og tillykke med Bjørnen

Anmeld

15. februar 2011

Sofia

kitty skriver:

Jeg har desværre allerede måtte tage nogle dage, hvor jeg intet lavede, netop fordi jeg har bukket mig, og pakket ned.. Det sværeste er at få manden til at forstå, at selv dét er utrolig hårdt, når man er 22+0 (det er jeg idag).. For han forstår det jo ikke rigtigt. Og det er også OK! Det gør det bare lidt sværere at sætte sig, fordi man ikke får den andens accept. MEN! Han vil nok sit barn det bedste, og ellers må jeg jo råbe højt

Jeg glæder mig også til at komme på plads, og er glad for det ikke skal være over en weekend, at den nye lejlighed står klar, og den gamle er gjort ren. Det ville jeg slet ikke kunne overkomme!

Jeg glæder mig til at finde roen det nye sted, og sidde med den følelse du gør nu. At nu kan baby komme, for nu er der plads!

Ja, du må stå fast og hvile dig alt det du har brug for

Når I så er flyttet og kommet på plads kan du tænke på næste projekt: indrette babyværelse, vaske babytøj, fylde fryseren osv osv. Det er dejligt at have tid til den slags.

Knus

Anmeld

15. februar 2011

Ni-ko-li-ne

det bliver lækkert med den ny lejlighed!

jeg tuder ved flytning og selvom jeg ikke er gravid... der ligger mange minder der hvor man har boet! og som du ved var jeg gravid sidst vi flyttede...  jeg var så sentimental fordi den anden lejlighed i princippet var Nikolines første hjem!

men jeg er sikker på at i bliver glade for den ekstra plads! det er skønt... jeg glæder mig til at høre hvor dejligt det er... og til at se hvor fin en kage kan se ud i jeres nye lejlighed!

Anmeld

15. februar 2011

otlitrom

Ni-ko-li-ne skriver:

det bliver lækkert med den ny lejlighed!

jeg tuder ved flytning og selvom jeg ikke er gravid... der ligger mange minder der hvor man har boet! og som du ved var jeg gravid sidst vi flyttede...  jeg var så sentimental fordi den anden lejlighed i princippet var Nikolines første hjem!

men jeg er sikker på at i bliver glade for den ekstra plads! det er skønt... jeg glæder mig til at høre hvor dejligt det er... og til at se hvor fin en kage kan se ud i jeres nye lejlighed!

Der er gået kage i alle vores indlæg idag, søde Karina

Jeg glæder mig også til at se, hvor godt en kage ser ud i den nye bolig. Og hvordan den smager, når jeg sidder i den nye lænestol, som bjørnen synes er en gangster-stol

Jeg tror måske også jeg kommer til at gå en tur ekstra gennem lejligheden, når jeg skal låse sidste gang. Jeg gør det, bare vi skal på ferie.. får en klump i halsen, og skal lige se det hele igen..

Nå, men sådan er jeg nok bare. Ting betyder noget - også vores hjem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.