Hejsa,
Som nogen af de andre også skriver så virker det som om at han har meget lav selvtillid, og det hjælper slet ikke på at han gerne vil lave om på det, at børnen ikke vil ha ham i nærheden når der skal puttes m.m. Jeg læser dog at du skriver at de godt kan pjatte, hygge osv med ham.. Kunne det tænkes at man skulle have noget mere af det ind i hverdagen, ind til børnene "vænner" sig til at han er der.. Og måske selv tager nogle små babyskridt med dem..
Hvad angår hans selvtillid, der kan jeg kun sige at det er nok dig der skal være den med den stærke rygrad indtil han er oppe igen.. Dejligt at i snakker om det, for det hjælper.. Men bliv ved med det.. Hvis det kun bliver gjort en gang el to så går det i glemmebogen..
At rose ham er nok også meget vigtigt.. Helt små ting som at bære skraldeposen ud, el han lige rydder op efter aftensmaden.. Selvom det kun er i weekenden hvor han er hjemme.. Han vil lægge mærke til det..
Du har spurgt ham hvad hans forventninger til jer som familie er, men du må ikke glemme dig selv i alt det her.. Du har også nogle forventninger og de skal helst stemme overens så i begge føler i har et fælles mål..
Og til sidst kan jeg kun råde dig/jer til at læse bogen: De fem kærligheds sprog, den fortæller en del om hvordan man udfylder hinandens kærlighed..
Håber det hele løser sig, men I skal nok arbejde på det..
herfra..
Anmeld