SussieThyssen skriver:

Puhh det er en svær en, som kræver meget listen på kattepoter, for jeg tror han har så lavt et selvværd, at han vil betragte alt som nederlag.
Egentligt ville jeg foreslå, at du på en eller anden måde får ham til at indse, at han har brug for en psykolog, men det kan jo være, han slet ikke vil være til at få til at gå til en.
Men du kan jo tage snakken op igen om nogle dage og så spørge ham om disse ting:
1) Hvad får dig til at tro, at du KUN dur til at arbejde?
2) Hvad får dig til at tro, at du skulle være andrledes end andre mænd?
3) Hvad har de, som du ikke har?
4) Hvis du tror du er så ringe, hvorfor tror du så, jeg har valgt at dele mit liv sammen med dig?
Netop FORDI jeg har valgt at leve mit liv sammen med dig, er jo netop et bevis på, at du er noget særligt!
Og lad ham så tygge lidt på det.
Små skridt...men mon ikke, at du ved at stille de rigtige spørgsmål og sige de rigtige ting, kan få åbnet hans øjne...med tålmodighed.

Kærligst
Sussie
Rigtig gode spørgsmål som jeg klart vil skrive mig bag øret.
Spg. nr1. Har jeg dog spurgt ham om, og hans svar var, at det kunne han jo se..Det fungerede jo ikke.. Og her tror jeg hen hentyder til at hans delesøn ikke er glad for at komme her og at vores søn IKKE vil have sin far fx, afleverer i bh eller kommer ind om natten..vi snakker om fuldstændigt hysterisk barn.
Som jeg har fortalt ham, så handler det jo om at han har været så fraværende, at han bare ikke kan trøste. Det hjælper jo heller ikke når vores søn siger " jeg elsker dig mig, men jeg elsker ikke far"
Men det handler jo om at han som far (og mand) skal være her..fysisk som psykisk.
Nr. 4 har jeg også sagt...og han forstår jo heller ikke hvorfor jeg har valgt ham og mener jo jeg kan gøre det bedre.
Men vil helt klart prøve med de andre spøgsmål. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få ham til at ændre selvopfattelse. Hat foreslået at vi sammen kan prøve noget hjælp men nej det vil han ikke.
Det bunder måske i, at han er bange for at miste og han derfor ikke helt engagerer sig når det handler om følelser. Han mistede nemlig sin far meget pludseligt en uge før han skulle konfirmeres. Men det tror jeg bare ikke jeg kan ændre ..der skal vist noget mere kvalificeret hjælp til - som han jo skal ville.