Maja! skriver:
Ja vi tog så ind til moderkage biopsi idag efter megen debat mellem mig og kæresten..
jeg var blevet meget i tvivel efter mange tanker igår, men kæreste ville meget gerne have afklaring, og det valgte jeg at respekterer..
Men men men min baby har sine egne tanker.. de kunne idag ikke gennemføre moderkage biopsien, da min moderkage er rigtig fin, der er godt gang i baby og jeg åbenbart var for slank..
men de lavdede så en lang gennem scanning af baby, og alt så rigtigt fint ud, godt gang i hjertet, fin krop, lange arme og ben, og alle organer så rigtigt fine ud..
derudover kunne de allerede se næsebenet, hvilket var et rigtigt godt tegn, da børn med kromosonfejl ofte ikke har et næseben eller har et meget fladt som man ikke kan se på scanninger..
Så INTET tyder på down... så valget er nu taget, vi vil ikke have lavet en biopsi alligevel..
Lægen mente ikke der var grund til bekymring og scannings sygeplejerskerne var også yderst positive og mente heller ikke der var grund til at tro den lille har downs..
men pga. den tykke nakkefold, skal vi scannes om 3 uger til en gennemscanning af hjertet.. hvilket ser fint ud nu, men de bedre kan vuderer om nogel uger..
Så håber alt er godt, og har nu valgt at 0,34 % chance for downs ikke betyder noget!!