Jeg er virkelig dårlig - Hvad skal jeg spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. februar 2011

Frøken J.

Puha.. Håber virkelig den her kvalme er dét værd! Jeg har haft det virkelig dårligt i noget tid nu. Kvalmen er nu ikke det allerværste, for hvis jeg ligger ned, kan jeg nogenlunde tøjle den. Det er mere konsekvensen af kvalmen: Madlede. Jeg kan ikke udstå nærmest ALT mad! Kød, yoghurt, frugt, pålæg, rugbrød, knækbrød, sodavand, pasta, snasket mad, og jeg kunne blive ved. Dvs. at det pt. er meget begrænset "hvad jeg kan leve af". Jeg holder pt. vægten fint, netop fordi mad gør mig dårlig. I går spiste jeg næsten kun franske kartofler, da det var det eneste der ikke gjorde mig dårlig.

Jeg er virkelig træt af ikke at kunne spise normalt! Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre, når stort set alle madvarer giver mig opkastfornemmelser?? Jeg sørger for at få Gravitamin, kalk og fiskeolie, så jeg får de vitaminer og mineraler jeg skal bruge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

D-Micka

Secrets skriver:

Puha.. Håber virkelig den her kvalme er dét værd! Jeg har haft det virkelig dårligt i noget tid nu. Kvalmen er nu ikke det allerværste, for hvis jeg ligger ned, kan jeg nogenlunde tøjle den. Det er mere konsekvensen af kvalmen: Madlede. Jeg kan ikke udstå nærmest ALT mad! Kød, yoghurt, frugt, pålæg, rugbrød, knækbrød, sodavand, pasta, snasket mad, og jeg kunne blive ved. Dvs. at det pt. er meget begrænset "hvad jeg kan leve af". Jeg holder pt. vægten fint, netop fordi mad gør mig dårlig. I går spiste jeg næsten kun franske kartofler, da det var det eneste der ikke gjorde mig dårlig.

Jeg er virkelig træt af ikke at kunne spise normalt! Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre, når stort set alle madvarer giver mig opkastfornemmelser?? Jeg sørger for at få Gravitamin, kalk og fiskeolie, så jeg får de vitaminer og mineraler jeg skal bruge..

Min Jordemoder sagde til mig at jeg kunne købe nogle piller der hedder LINK.. Det skulle vist hjælpe .. Jeg prøvede dem aldrig selv at da jeg også fik af vide det kunne være fordi jeg spiste for meget frugt, og det var derfor

Anmeld

15. februar 2011

Frøken J.

D-Micka skriver:

Min Jordemoder sagde til mig at jeg kunne købe nogle piller der hedder LINK.. Det skulle vist hjælpe .. Jeg prøvede dem aldrig selv at da jeg også fik af vide det kunne være fordi jeg spiste for meget frugt, og det var derfor

Prøvede lige at søge på nettet, men fandt ikke noget.. Det kan være jeg lige skulle spørge lægen om dem!

Anmeld

15. februar 2011

lucas<3

Secrets skriver:

marie kiks..

Anmeld

15. februar 2011

Frøken J.

luppe-laban skriver:

marie kiks..

Det virker ikke, jeg har prøvet.. Desværre

Anmeld

15. februar 2011

lucas<3

Secrets skriver:

Det virker ikke, jeg har prøvet.. Desværre

os lige inden du står op.

Anmeld

15. februar 2011

Frøken J.

luppe-laban skriver:

os lige inden du står op.

Jep. Jeg har prøvet alle de gængse kvalme-råd madmæssigt!

Anmeld

15. februar 2011

NessaXenia

min læge sagde at rugbrød, toast eller kiks var bedst..
rugbrød og toast gerne ristet.. for at samle mavesyren

jeg ved hvor irriterende kvalmen er, men der er ikke rigtig noget man 'bare' kan spise, desværre..

det bliver bedre..

Anmeld

15. februar 2011

D-Micka

Secrets skriver:

Prøvede lige at søge på nettet, men fandt ikke noget.. Det kan være jeg lige skulle spørge lægen om dem!

Ja, prøv at spørg..

Anmeld

15. februar 2011

GUSO

Hej.. Jeg spiste nej nærmest levede af tvebakker!! Havde en pose ved sengen og spiste sådan en 4-5 stk inden jeg kunne komme op og stå.. Der er den mindre charmerende side af en graviditet, men bare tanken om resultatet er nok til at holde det ud.. Jeg skiftede iøvrigt gravitamin ud med vitaminpiller og folinsyre hver for sig da det bar dem der gav min voldsom kvalme.. Håber du snart får det bedre.. Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.