Dåbskagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.632 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. februar 2011

mor_sabina

Det var så resultatet fra Jullians dåb igår. Det er chokolade-kage-bunde med tobleronecreme og blåbær-hindbærmousse.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

mor_sabina

Det var vist bedre
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. februar 2011

Chewy

mor_sabina skriver:

Det var vist bedre

Den er bare skide flot Hvordan skærer I den ud, når den er i to lag? Tager i det øverste kagelag af og skærer dem separat? Og hvordan gjorde du, da du skulle indfarve fondanten?

Igen, super flot

Anmeld

14. februar 2011

mor_sabina

Chewy skriver:

Den er bare skide flot Hvordan skærer I den ud, når den er i to lag? Tager i det øverste kagelag af og skærer dem separat? Og hvordan gjorde du, da du skulle indfarve fondanten?

Igen, super flot

Tak

Altså når den skal spises? Der er et stykke pap imellem lagene så man skærer bare et lag ad gangen

Eller er det når man pynter? Så er det det nederste lag der pyntes først og så det øverste og så stilles det ovenpå når det er bestukket med fondant

Jeg køber det hvide wilton fondant og farver det med pastafarver. Jeg giver den hvide klump 10 sek i microen og så ælter jeg bare en klat farve i. Men et tip kan være at bruge et par plastikhandsker fra tanken måske, for man er ikke til pænt brug ellers (ved det af erfaring, havde blå fingre til dåben igår)

Anmeld

14. februar 2011

Dot D

Flot kage

Anmeld

14. februar 2011

mor_sabina

Dot D skriver:

Flot kage

Tak, synes nu det er med rystende hænder man ligger noget herind til skue, i er jo hammer hårde til det i andre

Anmeld

14. februar 2011

Dot D

mor_sabina skriver:

Tak, synes nu det er med rystende hænder man ligger noget herind til skue, i er jo hammer hårde til det i andre

Tak tak, men prøv at se vores de første, vi er jo alle startet et sted

Anmeld

14. februar 2011

mor_sabina

Dot D skriver:

Tak tak, men prøv at se vores de første, vi er jo alle startet et sted

Ja men nogen har vel nok lidt mere flair for det end andre Synes det tagerr vildt lang tid, så tror nok ikke det bliver så tit jeg giver mig i kast med det

Anmeld

14. februar 2011

Dot D

mor_sabina skriver:

Ja men nogen har vel nok lidt mere flair for det end andre Synes det tagerr vildt lang tid, så tror nok ikke det bliver så tit jeg giver mig i kast med det

Ja, det tager lang tid... Må indrømme at efter fem kager her fra fredag til i går, var jeg noget træt, da jeg skulle igang med lektierne, gaaaab.....

Anmeld

14. februar 2011

mor_sabina

Dot D skriver:

Ja, det tager lang tid... Må indrømme at efter fem kager her fra fredag til i går, var jeg noget træt, da jeg skulle igang med lektierne, gaaaab.....

Puha ja, det kunne jeg forestille mig. Tror det må blive min hobby når jeg bliver penionst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.