Metchen skriver:
Puha, hvor er det RART at høre, at der ikke er een rigtig måde at føle på.
Jeg er 17 uger henne, og jeg er ikke mor endnu. Jeg er jo bare Mette, som jeg plejer, og når jeg snakker om den der graviditet, er det som om at snakke om en helt anden person, der bestemt ikke er mig.
Jeg har været rigtig ked af, at jeg ikke har den der mor følelse endnu, og har følt mig helt forkert. Nu går jeg og venter på at mærke liv fra babyen, og så kan det være at jeg forstår det der.
Jeg tror også jeg kan sige, at jeg først var "mor", da jeg mærkede liv første gang. Det gjorde det mere virkeligt at det var i min krop alt det her foregår. For inden jeg mærkede noget var det SÅ uvirkeligt, at der lå en baby i min mave..
Jeg har skullet igennem flere faser, som vi også snakkede om igår Metchen. Først at tro at det var sandt. Det vi havde mistet håbet for nogensinde ville ske, det skete! Og derefter skulle jeg finde glæden og troen på, at miraklet blev hos os. Så det første spark var et tegn på "den er god nok, den er derinde i min mave".
Jeg tror jeg bliver mere mor, når barnet lander på min mave til fødslen.. Men ved de 22 uger jeg er nu, der har sparket været det der vækkede morfølelsen i mig. Frygten for at det var løgn var simpelthen for stor, da jeg tissede på pinden.. For helt inderst i mit hjerte troede jeg jo aldrig det ville ske...
Metchen, der er ikke noget svar for noget her i moderlivet. Det er så individuelt, hvordan vi gør, og hvad vi tænker og føler! Du skal ikke have det dårligt over det, på nogen måde.. Det kommer på det der er det rigtige tidspunkt for dig!!