En præger ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Laila T

CelinasMoarh skriver:

Okey.. Tror også bare jeg køber noget fondant istedet , lyder til det er meget nemmere (: hehe..

Hvor køber man det billigst ?

og nu når jeg alligevel er så meget spørger Jørgen , kan du så fortælle mig hvordan en udstikker med plunger bruges?

ved ikke hvor det er billigst.. men surf lidt rundt. det gør jeg..

specialkøbmanden.dk

dinkage.dk

kagekompagniet.dk

kagebutikken.dk

ved godt man kan købe fondant i Holland også men synes ikke det bliver så pænt som Wilton fondant.

En udstikker med plunger bruges på samme måde som jeg skrev før. og når du så har kørt med fingren rundt og fået kanten fin, ligger du den stille på bordet igen og trykker stemplet ned i fondanten og vupti har du et smuk mønster

hvis du så vil gøre så den får form eller svæver så kan du putte blomsten /sommerfuglen op i en malerpallette eller en tom hylster fra toffifie (ved ikke om det er stavet rigtig, men de dersens chokolader med nødder inden i) og lad dem tørre lidt der så er de bare helt proffe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Bellinda89

Laila T skriver:

ved ikke hvor det er billigst.. men surf lidt rundt. det gør jeg..

specialkøbmanden.dk

dinkage.dk

kagekompagniet.dk

kagebutikken.dk

ved godt man kan købe fondant i Holland også men synes ikke det bliver så pænt som Wilton fondant.

En udstikker med plunger bruges på samme måde som jeg skrev før. og når du så har kørt med fingren rundt og fået kanten fin, ligger du den stille på bordet igen og trykker stemplet ned i fondanten og vupti har du et smuk mønster

hvis du så vil gøre så den får form eller svæver så kan du putte blomsten /sommerfuglen op i en malerpallette eller en tom hylster fra toffifie (ved ikke om det er stavet rigtig, men de dersens chokolader med nødder inden i) og lad dem tørre lidt der så er de bare helt proffe

Tusind tak for al hjælpen.. Tror endelig jeg er ved at forstå det hehe..

Må bare prøve mig frem(:

" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

CelinasMoarh skriver:

Tusind tak for al hjælpen.. Tror endelig jeg er ved at forstå det hehe..

Må bare prøve mig frem(:

" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

Lige et sidste spørgsmål , inden jeg glemmer det

Nu har jeg kigget lidt på tips på Youtube & har så fundet disse smarte metoder at lave smørcreme roser på.. Som faktisk ser nemt ud....

Men , kan du fortælle mig hvad jeg skal bruge for at lave sådan en.. Altså hvilken grej ?

Anmeld

15. februar 2011

SD21

CelinasMoarh skriver:

Lige et sidste spørgsmål , inden jeg glemmer det

Nu har jeg kigget lidt på tips på Youtube & har så fundet disse smarte metoder at lave smørcreme roser på.. Som faktisk ser nemt ud....

Men , kan du fortælle mig hvad jeg skal bruge for at lave sådan en.. Altså hvilken grej ?

Altså, jeg tror ikke vi snakker om de samme udstikkere. Mener du ikke dem der er sådan et stempel på til at trykke den ud med? Altså, sådan nogle her: http://dinkage.dk/udstikkere-9/udstikkere-med-plunger-10/pme-daisy-plunger-udstikker-saet-4-dele-101.html

Dem ville jeg absolut ikke stikke ned i kagen ! Jeg ville stikke dem ud i noget fondant inden jeg kom det på kagen, og så bare lægge figurerne på kagen bagefter !

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

SD21 skriver:

Altså, jeg tror ikke vi snakker om de samme udstikkere. Mener du ikke dem der er sådan et stempel på til at trykke den ud med? Altså, sådan nogle her: http://dinkage.dk/udstikkere-9/udstikkere-med-plunger-10/pme-daisy-plunger-udstikker-saet-4-dele-101.html

Dem ville jeg absolut ikke stikke ned i kagen ! Jeg ville stikke dem ud i noget fondant inden jeg kom det på kagen, og så bare lægge figurerne på kagen bagefter !

Jo det er sådan en plunger jeg mener

Men det vil sige , at jeg bare skal stikke den ned i fondanten , så stemple den på "bordet" & så er den der ?

Ej undskyld alle disse spørgsmål " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12387.png" alt="" />

Anmeld

15. februar 2011

SD21

CelinasMoarh skriver:

Jo det er sådan en plunger jeg mener

Men det vil sige , at jeg bare skal stikke den ned i fondanten , så stemple den på "bordet" & så er den der ?

Ej undskyld alle disse spørgsmål " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12387.png" alt="" />

Nej, du skal bruge den som alm. udstikker og så sidder fondanten stadig fast i udstikkeren og så kan du bruge stemplet til at få fondanten ud igen Men der findes vidst også nogle hvor der er præger inde i udstikkeren og hvis der er det, skal du stemple samtidig med du stikker ud i fondanten. F.eks. hvis det er blade hvor der skal præges effekt i bladene, så stikker du udstikkeren ned i fondanten, stempler og fjerner udstikkeren Forstår du hvad jeg mener ?

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

SD21 skriver:

Nej, du skal bruge den som alm. udstikker og så sidder fondanten stadig fast i udstikkeren og så kan du bruge stemplet til at få fondanten ud igen Men der findes vidst også nogle hvor der er præger inde i udstikkeren og hvis der er det, skal du stemple samtidig med du stikker ud i fondanten. F.eks. hvis det er blade hvor der skal præges effekt i bladene, så stikker du udstikkeren ned i fondanten, stempler og fjerner udstikkeren Forstår du hvad jeg mener ?

Ja tror godt jeg forstår nu..!!

Må bare lige prøve og se om jeg har forstået det helt rigtig  

Men tak for hjælpen ihvertfald

Anmeld

15. februar 2011

SD21

CelinasMoarh skriver:

Ja tror godt jeg forstår nu..!!

Må bare lige prøve og se om jeg har forstået det helt rigtig  

Men tak for hjælpen ihvertfald

Det var da så lidt Du er velkommen til at skrive privat også, hvis du har flere spgsmål

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

SD21 skriver:

Det var da så lidt Du er velkommen til at skrive privat også, hvis du har flere spgsmål

Tusind tak Det er jeg glad for

Tilføjer dig lige vennelisten , så du er nemmere at finde

>:<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.