En præger ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.211 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Bellinda89

Hvordan bruges den ?

Lavede min første fondant kage igår ( ikke så vellykket , men den blev da lavet ) - Men da jeg skulle prøve at stikke noget pynt ud af fondanten gik det bare i stykker /:

Hvad gør man lige der?

& er der evt nogle der har nogle råd til hvordan man kan rulle MMF'en ud , uden et hele tiden trækker sig sammen igen...??

Sikke en masse spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Bellinda89

Opsedasse

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

15. februar 2011

Laila T

kender ikke så meget til mmf. Bruger helst købe fondant fra Wilton.

Men man tager noget maizena og drysser let ud på bordet og ruller sin fondant tynt ud ca. 3-4 mm. "dypper" sin udstikker ned på bordet i maizena inden man trykker fondanten ud med den lige som man gør med småkagedej. og vender formen om, det sidder som regel fast og kører let fingren rundt langs udstikkeren så bliver kanten fin. og slår let håndfladen ned i bordet og svup er den ude. man lader den så ligge på bordet lidt og tørrer og kan flytte den med en paletkniv. Håber det gav mening ellers spørg igen.

Anmeld

15. februar 2011

SD21

Det med at fondanten trækker sig sammen igen, er når den er blevet "kold". Jeg bruger den som regel med det samme, netop for at undgå den trækker sig sammen igen. Men det er kun når jeg skal bruge den til overtræk - når jeg skal lave figurer, synes jeg faktisk den har bedst af at være en smule elastisk

Anmeld

15. februar 2011

SD21

CelinasMoarh skriver:

Hvordan bruges den ?

Lavede min første fondant kage igår ( ikke så vellykket , men den blev da lavet ) - Men da jeg skulle prøve at stikke noget pynt ud af fondanten gik det bare i stykker /:

Hvad gør man lige der?

& er der evt nogle der har nogle råd til hvordan man kan rulle MMF'en ud , uden et hele tiden trækker sig sammen igen...??

Sikke en masse spørgsmål

Med en præger, tænker du så på en måtte med mønster på, eller på en kagerulle med mønster?

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

Laila T skriver:

kender ikke så meget til mmf. Bruger helst købe fondant fra Wilton.

Men man tager noget maizena og drysser let ud på bordet og ruller sin fondant tynt ud ca. 3-4 mm. "dypper" sin udstikker ned på bordet i maizena inden man trykker fondanten ud med den lige som man gør med småkagedej. og vender formen om, det sidder som regel fast og kører let fingren rundt langs udstikkeren så bliver kanten fin. og slår let håndfladen ned i bordet og svup er den ude. man lader den så ligge på bordet lidt og tørrer og kan flytte den med en paletkniv. Håber det gav mening ellers spørg igen.

Okey.. Tror også bare jeg køber noget fondant istedet , lyder til det er meget nemmere (: hehe..

Hvor køber man det billigst ?

og nu når jeg alligevel er så meget spørger Jørgen , kan du så fortælle mig hvordan en udstikker med plunger bruges?

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

SD21 skriver:

Med en præger, tænker du så på en måtte med mønster på, eller på en kagerulle med mønster?

Hehe begge dele ?

Er ret ny på kage området , og synes bare der er så mange ting , så det bliver helt uoverskueligt /:

Anmeld

15. februar 2011

SD21

CelinasMoarh skriver:

Hehe begge dele ?

Er ret ny på kage området , og synes bare der er så mange ting , så det bliver helt uoverskueligt /:

Jeg har faktisk aldrig prøvet nogle af delene, men jeg ved at med prægermåtten ruller du fondanten ud med en ALM. kagerulle og bagefter ligger du måtten oven på fondanten og ruller let med kagerullen henover, så der bliver aftryk Med mønsterrullen tror jeg bare man ruller fondanten ud med en alm. kagerulle og bagefter bruger mønsterrullen

Mht. de der udstikkere du snakker om, bruger du dem bare som alm udstikkere og så trykker det ud med stemplet - så er man fri for at skulle bruge alt muligt for at få fondanten ud af formen Forstod du det, eller forvirrede det mere end det gavnede ?

Anmeld

15. februar 2011

Bellinda89

SD21 skriver:

Jeg har faktisk aldrig prøvet nogle af delene, men jeg ved at med prægermåtten ruller du fondanten ud med en ALM. kagerulle og bagefter ligger du måtten oven på fondanten og ruller let med kagerullen henover, så der bliver aftryk Med mønsterrullen tror jeg bare man ruller fondanten ud med en alm. kagerulle og bagefter bruger mønsterrullen

Mht. de der udstikkere du snakker om, bruger du dem bare som alm udstikkere og så trykker det ud med stemplet - så er man fri for at skulle bruge alt muligt for at få fondanten ud af formen Forstod du det, eller forvirrede det mere end det gavnede ?

Jamen skal jeg bare stikke den ud direkte på kagen eller hvordan..

Åh gud , tror aldrig jeg har hafy så mange spøgsmål til noget før .. hehe" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12387.png" alt="" />

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.