Så flovt (økonomisk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

Muffinmus

spiser normalt skiver du???

6000 kr er så det DOBBELTE af hvad vi bruger på mad og div hver måned. 

Og jo, vi spiser masser af grøntsager, lækre bøffer og pasta ris og lasgane g drikker masser af normal mælk, safr juice og cola. Vi synes bestemt ikke vi svi er 2 børn og 2 voksne.

Vi spare ikke på mad eller toiletpapir eller andet ud over mad hver måned. Vi køber hvad vi vil:-)

Så måske du skulle overveje at skære drastisk ned der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

henh01

Jeg lever meget småt. Har 17000 kr udbetalt (uden børnefamilieydelse) og får hver mdr 4000 kr af min kæreste til halvdelen af vores fælles udgifter - ialt 21000 kr. Ud af de penge har jeg udgifter for 15000 kr hver mdr og det levner ca 6000 kr om mdr til ALT. Min kæreste har kun et vikar arbejde og det er derfor meget svingende hvad han får og ofte er der mdr hvor jeg alene ksal sørge for vi alle får mad, tøj, sæsonvarer mv. (2 voksne og 2 børn - en på 6 år og en på 3 mdr).

Jeg laver madplaner, skærer ned på sodavand, slik og unødvendige indkøbsture. Ofte tager jeg op til byen i dagstimerne hvis manden er på job, men det er simpelthen for dyrt i de mdr hvor min kæreste ingen penge har.

Alligevel er det, trods mit meget stramme budget lykkedes mig at spare 4000 kr op og udover det har jeg brugt 4000 kr på barnedåb (taget fra børnefamilieydelse) Jeg er ret stolt over at jeg på ganske kort tid har kunne spare så meget op, og i bund og grund handler det om, at man kigger sit budget igennem og skærer ned på ting der ikke er livsnødvendigt såsom dyre betalingskanaler, dyre mobilregninger mv.

Held og lykke med spareplanerne

Anmeld

13. februar 2011

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

Og jo, vi spiser masser af grøntsager, lækre bøffer og pasta ris og lasgane g drikker masser af normal mælk, safr juice og cola. Vi synes bestemt ikke vi svi er 2 børn og 2 voksne.

Vi spare ikke på mad eller toiletpapir eller andet ud over mad hver måned. Vi køber hvad vi vil:-)

Ja tænkte jeg også. Det er også dobbelt af hvad vi bruger så godt og vel da.

Men ok jeg køber også en kvart kalv og smider i fryseren og sidste gang fik fik vi en hel gris så jeg køber næsten aldrig kød. Vi får også masser af frugt og grønsager og mangler ikke noget.

Men til TS så er vi også 2 voksen 2 børn hund og 2 biler og hus og det i har til rådighed hver månede det er hvad vi tilsammen fik udbetalt sidste månede. Og vi mangler ikke noget. Vi har ikke mange penge men mangler bestemt ikke noget.

Vi har 3000 at leve for med benzin og bleer og alt det andet. Så ja i må kunne skære ned nogen steder for det der er da vildt

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jeg kan ikke sære mere ned. Vi er 2 voksne og 3 børn, hvor de 2 store spiser som voksne.

Anmeld

13. februar 2011

Mi

For et halv år siden sagde jeg mit arbejde op for at gå hjemme og vi skulle leve af min mands løn. Det giver os et rådighedsbeløb på 7500kr til to voksne og tre børn. Det er selvfølgelig en del mindre end det var da jeg arbejdede, og min søster spurgte mig en dag, hvad det så var jeg ikke længere købte? Jeg måtte indrømme at det vidste jeg faktisk ikke  Jeg ved bare at jeg ikke køber så meget  

Eneste råd er: Når jeres rådighedsbeløb er så stor, så tag 5000kr hver måned og sæt ind på en opsparing, og så må de ikke røres! Så kigger du dine bonner igennem og ser hvad det er pengene bruges til. Som du selv siger, så kan det jo sagtens lade sig gøre at leve (godt) for de penge i har.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. februar 2011

lauras*mor*

hvad med at bruge kontanter fremfor kortet? det er så farligt hele tiden at sige "på beløbet".. Ligesom du gør med madpengene, så gør det med alle pengene..

Evt. kan i så skifte dankortet ud med visa electron eller lign. Der kan i ikke bruge flere penge end dem i har, og som du siger så burde i da kunne få det til at løbe rundt med et rådighedsbeløb på 21000..

Har du prøvet at skrive ned de ting i køber for de der max 5000 du nævner. for måske er det bare mere end 5000..

I kan også gemme ALLE boner i en mdr eller 2.. og så sidst på mdr se  hvad det egentlig er i har købt, sætte et kryds på de boner hvor det er ren fråds..

Det er de ting vi selv har gjort bl.a. og det fungere rigtig godt. og vi har altså kun 21000 i alt pr mdr.. Men vi sparer en rimelig stor sum op om mdr, betaler 2 lån af, har bil, har penge tilbage sidst på mdr og lever faktisk ret godt..

Held og lykke med projektet.. Det kan sagtens lade sig gøre.. bare i finder ud af hvor pengene forsvinder hen..

Anmeld

13. februar 2011

Becks

Anonym skriver:

Jeg tillader mig at skrive anonym denne gang. Gør jeg ellers meget sjældent, men jeg er simpelthen bare så flov over vores økonomi.

Vi er en normal familie, spiser alm, går til fritidsinteresser, har alm lån, hus, 2 biler, husdyr osv. Har 2 gode stabile og udemærkede lønnede arbejder. Nok meget alm.

Vi var i banken i sidste uge. Et alm tjek for budget osv. Vi har døjet med overtræk i nogle måneder, så derfor gik vores bankdame vores budget godt igennem, da vi slet ikke kan få pengene til at slå til. Hun satte det ind på com, som automatisk regnede vores rådighedsbeløb ud til sidst....

Men tallet nederst på den udprintet side ved banken gav mig simpelthen bare sådan en dårlig smag i munden. Et rådighedsbeløb på 21.000,- om måneden!! 21.000,- !! Føj hvor er det flovt ikke at kan få det til at løbe rundt!!

Ud over budgettet har vi udgifter for højst 5000,- pr måned. Det er fx børnenes mobiler (kan svinge en del, men omkring 100-150,- pr måned) Regning fra H&M, dyrlægeregning, benzinkort, cigaretter til min mand, fx bilregning osv.

Jeg handler mad for ca 6000,- pr måned (hæver 1500,- om ugen til mad) Og resten af det store rådighedsbeløb forsvinder bare ud i den blå luft.

Jeg er bare så flov over, ikke engang kan spare mere op end 500,- op en opsparing om måneden. Det er dog da ufatteligt! Jeg skammer mig sgu!! Føj!!

Jeg vil bare spare nu. Jeg vil mærke, vi har et godt rådighedsbeløb. Jeg vil give og købe det luksus og nødvendige ting, vi reelt ville kunne købe. Ork altså....

Hvad er jeres bedste spareråd? Jeg sparer virkelig, men hvor mon alle pengene bliver af.... Vi køber ikke nyt tøj hver måned, rejser ikke, går ikke i byen, går ikke ud at spise, lejer ikke film sov osv. Vi laver ikke noget, som kunne æde alle de penge op. Udentaget et utal af hæveninger på netbanken. Ene små hæveninger på alverdens småting.... Det skal stoppes....

Øv et langt, kedeligt og frustreret indlæg.........

Jeg har været nøjagtigt igennem det samme som dig, og jeg kunne heller ikke se hvor mine penge forsvandt hen. Men så sad jeg aften og så luksusfælden, og én af værterne kom med det råd, og gemme ALLE boner for ALT man køber.. Det skulle man gøre den 1 i måneden, og den sidste dag i måneden skulle man regne alle bonerne ud, og se hvor meget man har købt for!

Du kan tro jeg fik mig et chok! For jeg synes også kun jeg brugte penge på det mest nødvendige.. Men NEJ det gjorde jeg bestemt ikke, når man så det på skrift.. Så prøv det, det virkede for mig, og jeg har nu en fornuftig økonomi

Anmeld

13. februar 2011

BellaCiinea

linselouise skriver:

regn ud hvor meget i har behov for at have til rådighed hver måned, og få så banken til at lave en ekstra konto hvor i sætter det resterende ind af rådighedsbeløbet. Så kan i maks bruge det i giver jer selv lov til hver måned og kan samtidig lave en mindre opsparing, evt. til ferie. Men lad være med at lav kontoen til en opsparingskonto, den koster nemlig penge at have.

Jeg har en opsparingskonto. Den giver jeg ikke penge for. Hverken nu hvor jeg er i Nordea, eller da jeg var i Jyske Bank... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.