Så flovt (økonomisk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.001 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg tillader mig at skrive anonym denne gang. Gør jeg ellers meget sjældent, men jeg er simpelthen bare så flov over vores økonomi.

Vi er en normal familie, spiser alm, går til fritidsinteresser, har alm lån, hus, 2 biler, husdyr osv. Har 2 gode stabile og udemærkede lønnede arbejder. Nok meget alm.

Vi var i banken i sidste uge. Et alm tjek for budget osv. Vi har døjet med overtræk i nogle måneder, så derfor gik vores bankdame vores budget godt igennem, da vi slet ikke kan få pengene til at slå til. Hun satte det ind på com, som automatisk regnede vores rådighedsbeløb ud til sidst....

Men tallet nederst på den udprintet side ved banken gav mig simpelthen bare sådan en dårlig smag i munden. Et rådighedsbeløb på 21.000,- om måneden!! 21.000,- !! Føj hvor er det flovt ikke at kan få det til at løbe rundt!!

Ud over budgettet har vi udgifter for højst 5000,- pr måned. Det er fx børnenes mobiler (kan svinge en del, men omkring 100-150,- pr måned) Regning fra H&M, dyrlægeregning, benzinkort, cigaretter til min mand, fx bilregning osv.

Jeg handler mad for ca 6000,- pr måned (hæver 1500,- om ugen til mad) Og resten af det store rådighedsbeløb forsvinder bare ud i den blå luft.

Jeg er bare så flov over, ikke engang kan spare mere op end 500,- op en opsparing om måneden. Det er dog da ufatteligt! Jeg skammer mig sgu!! Føj!!

Jeg vil bare spare nu. Jeg vil mærke, vi har et godt rådighedsbeløb. Jeg vil give og købe det luksus og nødvendige ting, vi reelt ville kunne købe. Ork altså....

Hvad er jeres bedste spareråd? Jeg sparer virkelig, men hvor mon alle pengene bliver af.... Vi køber ikke nyt tøj hver måned, rejser ikke, går ikke i byen, går ikke ud at spise, lejer ikke film sov osv. Vi laver ikke noget, som kunne æde alle de penge op. Udentaget et utal af hæveninger på netbanken. Ene små hæveninger på alverdens småting.... Det skal stoppes....

Øv et langt, kedeligt og frustreret indlæg.........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

frk Jensen

drop online shops og lav madplan for hver uge...

Det er aaalt for nemt lige at købe lidt tøj, ny mobil osv over nettet..

Anmeld

13. februar 2011

L.J.L

Jeg tillader mig at skrive anonym denne gang. Gør jeg ellers meget sjældent, men jeg er simpelthen bare så flov over vores økonomi.

Vi er en normal familie, spiser alm, går til fritidsinteresser, har alm lån, hus, 2 biler, husdyr osv. Har 2 gode stabile og udemærkede lønnede arbejder. Nok meget alm.

Vi var i banken i sidste uge. Et alm tjek for budget osv. Vi har døjet med overtræk i nogle måneder, så derfor gik vores bankdame vores budget godt igennem, da vi slet ikke kan få pengene til at slå til. Hun satte det ind på com, som automatisk regnede vores rådighedsbeløb ud til sidst....

Men tallet nederst på den udprintet side ved banken gav mig simpelthen bare sådan en dårlig smag i munden. Et rådighedsbeløb på 21.000,- om måneden!! 21.000,- !! Føj hvor er det flovt ikke at kan få det til at løbe rundt!!

Ud over budgettet har vi udgifter for højst 5000,- pr måned. Det er fx børnenes mobiler (kan svinge en del, men omkring 100-150,- pr måned) Regning fra H&M, dyrlægeregning, benzinkort, cigaretter til min mand, fx bilregning osv.

Jeg handler mad for ca 6000,- pr måned (hæver 1500,- om ugen til mad) Og resten af det store rådighedsbeløb forsvinder bare ud i den blå luft.

Jeg er bare så flov over, ikke engang kan spare mere op end 500,- op en opsparing om måneden. Det er dog da ufatteligt! Jeg skammer mig sgu!! Føj!!

Jeg vil bare spare nu. Jeg vil mærke, vi har et godt rådighedsbeløb. Jeg vil give og købe det luksus og nødvendige ting, vi reelt ville kunne købe. Ork altså....

Hvad er jeres bedste spareråd? Jeg sparer virkelig, men hvor mon alle pengene bliver af.... Vi køber ikke nyt tøj hver måned, rejser ikke, går ikke i byen, går ikke ud at spise, lejer ikke film sov osv. Vi laver ikke noget, som kunne æde alle de penge op. Udentaget et utal af hæveninger på netbanken. Ene små hæveninger på alverdens småting.... Det skal stoppes....

Øv et langt, kedeligt og frustreret indlæg.........

regn ud hvor meget i har behov for at have til rådighed hver måned, og få så banken til at lave en ekstra konto hvor i sætter det resterende ind af rådighedsbeløbet. Så kan i maks bruge det i giver jer selv lov til hver måned og kan samtidig lave en mindre opsparing, evt. til ferie. Men lad være med at lav kontoen til en opsparingskonto, den koster nemlig penge at have.

Anmeld

13. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi er begyndt, at hæve vores penge til den 1. Så har vi en pung til mad og efter vi er begyndt på det kan vi lægge penge til side hver måned

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

frk Jensen skriver:

drop online shops og lav madplan for hver uge...

Det er aaalt for nemt lige at købe lidt tøj, ny mobil osv over nettet..

Laver madplan for hver uge, køber gris til fryseren, så vi har altid mad i fryseren. Køber meget tilbud.

Køber tøj på H&M pga vi simpelthen ikke har 1500-2000,- på een gang til tøj, så derfor køber jeg det for 275,- pr måned i stedet for. For tøj skal vi jo have. Køber tøj til familien ca 2 gange om året. Til sommer og til vinter.

Anmeld

13. februar 2011

FamilenStorm

Vi har lavet det sådan at alle vires penge går ind på en lukket opsparing og ud fra den bliver der trukket til budget, madkonto, ferie, barn og så har vi hver vores lommepenge konto.. Og hvis vi så skal bruge ekstra skal vi ringe til banken.. På den måde har vi hurtig fået sparet penge op..

Anmeld

13. februar 2011

Claras mor

ja man kan blvier over rasket over hvor mange penge der kan forsvinde uden at man "får noget" for dem.

jeg har i en periode, når pengene var trukket til budget og andre faste udgifter, sat alle de resterende penge over på en anden konto. på den måde er man hver gang man har dankortet oppe af lommen nød til at gå ind på net bank og over føre pengene fra den anden konto for at der ikke står et minus.
det er bøvlet, og kræver lidt at man bruger netbank flittigt i den periode. Men resultatet er jo så at man virkelig kan mærke hvor mange små og ellers ubemærkede beløb man trækker hele tiden.

det har givet pote her. nu sætter vi et fast beløb over på en anden konto som er tænkt til opsparing, for så står de jo simpelthen ikke på kontoen, der står kun det beløb tilbage som er "lommepenge" om man vil. og de måneder hvor der er ektra udgifter i form af dyrlæge- og tandlæge regninger eller andet så trækker man jo pengene tilbage igen.

men når først pengene er væk fra kontoen tænker man lidt mere over hvornår man tager kortet frem. og på den måde kan man hurtigt få lavet en god opsparing.

Vi sparede fx. 80.000 op fra oktober til juni sidste år da vi besluttede at gifte os. og det var vel og mærket uden at vi fjernede smøret fra brødet.

Anmeld

13. februar 2011

th

Hej Søde.

Vil lige starte med at skive at jeg arbejder i bank, det jeg gør og evt, siger til kunder, som har svært ved at spare op er at vi sætter budget overfølsen op med det man nu kan se man evt. kan udværer. Vi flytter selv 3000 kr. om måned over til budget, som så bliver flyttet videre over til en opsparing. Dette synes jeg selv er rart. så står det jo som en post på budgettet, og så tænker vi ikke så meget over det.  

Endvidere har vi også en mad/benzin konto hvor vi sætter 5000 kr. over på. 

Omkring mad, er jeg god til at købe kød på tilbud og så ligge i fryseren og tage op efter hånden. Vi laver madplan for en uge af gangen og handler kun ind en gang om ugen. (mælk og rugbrød 2 gange) Evt. lav aftensmad til 2 dage af gange, så man ikke smider en masse rester ud.

Evt. prøv at sige at i denne uge må jeg ikke bruge penge på andet end mad, ingen andre ting, og se om det holder.

Jeg har selv de sidste 2 måned. sparet som en gal. Har i denne måned. brugt 600 kr. ud over det der er gået til mad og benzin.

Hvilket jeg synes er godt, når jeg plejer at bruge 2000 kr. på tøj, hår, sko, bio og cafe osv.

Synes nemlig også jeg brugte alt for mange penge om måned.

Håber måske det kan hjælpe lidt.

Anmeld

13. februar 2011

bubba

Som andre også skriver læg madplan og gem bonnerne, så I kan finde ud af hvad I bruger pengene på.

udover faste udgifter bruger vi hver max. 1000 (har ingen børn endnu) om måneden og resten ryger ind på en opsparing

Har virkelig fundet ud af hvilken ro og overskud det giver os at have en opsparing.. det er det værd

Håber I får styr på det

\\ Trine

Anmeld

13. februar 2011

samantha1986

Vi laver mad plan til en uge af gangen og handler kun en gang om ugen. dette har sparet os 1000 kr ca om måneden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.