Jeg tillader mig at skrive anonym denne gang. Gør jeg ellers meget sjældent, men jeg er simpelthen bare så flov over vores økonomi.
Vi er en normal familie, spiser alm, går til fritidsinteresser, har alm lån, hus, 2 biler, husdyr osv. Har 2 gode stabile og udemærkede lønnede arbejder. Nok meget alm.
Vi var i banken i sidste uge. Et alm tjek for budget osv. Vi har døjet med overtræk i nogle måneder, så derfor gik vores bankdame vores budget godt igennem, da vi slet ikke kan få pengene til at slå til. Hun satte det ind på com, som automatisk regnede vores rådighedsbeløb ud til sidst....
Men tallet nederst på den udprintet side ved banken gav mig simpelthen bare sådan en dårlig smag i munden. Et rådighedsbeløb på 21.000,- om måneden!! 21.000,- !! Føj hvor er det flovt ikke at kan få det til at løbe rundt!!
Ud over budgettet har vi udgifter for højst 5000,- pr måned. Det er fx børnenes mobiler (kan svinge en del, men omkring 100-150,- pr måned) Regning fra H&M, dyrlægeregning, benzinkort, cigaretter til min mand, fx bilregning osv.
Jeg handler mad for ca 6000,- pr måned (hæver 1500,- om ugen til mad) Og resten af det store rådighedsbeløb forsvinder bare ud i den blå luft.
Jeg er bare så flov over, ikke engang kan spare mere op end 500,- op en opsparing om måneden. Det er dog da ufatteligt! Jeg skammer mig sgu!! Føj!!
Jeg vil bare spare nu. Jeg vil mærke, vi har et godt rådighedsbeløb. Jeg vil give og købe det luksus og nødvendige ting, vi reelt ville kunne købe. Ork altså....
Hvad er jeres bedste spareråd? Jeg sparer virkelig, men hvor mon alle pengene bliver af.... Vi køber ikke nyt tøj hver måned, rejser ikke, går ikke i byen, går ikke ud at spise, lejer ikke film sov osv. Vi laver ikke noget, som kunne æde alle de penge op. Udentaget et utal af hæveninger på netbanken. Ene små hæveninger på alverdens småting.... Det skal stoppes....
Øv et langt, kedeligt og frustreret indlæg.........