Jeg synes det er et svagheds tegn, hvis man ikke kan debatere et site's måde at fungere på, og også ledelsen for den sags skyld - hvilket jeg nu ikke kan se, at jeg har gjort, andet end at jeg har stillet spørgsmål ved det fornuftige i, at priortere markedsføring fremfor bruger-behov.
Synes der er en del, der læser mit indlæg med forkerte briller og misforstår både mig og min hensigt. Man glemmer vist at ord er taknemmelig og blir meget individuelt fortolket af den, der sidder bag skærmen og læser. Forventer man fjender, så ser man selvfølgelig også fjender, og det er der så åbenbart nogle, der har gjort i mit indlæg.
Til Sussie's og Henrik's og enkelte andres svar i min tråd mht. frivillige kræfter vil jeg sige, at jeg ikke havde indsigt i, at dette site køres som et helt privat foretagende og at jeg har fuld forståelse for både tidsmangel og behovet for at det kører økonomisk rundt. Selvfølgelig skal der være synlighed, ellers kommer der heller ikke brugere. Men...for det første...selvom man som privatperson og som frivillige påtager sig opgaven at køre sådan et site her, mener jeg nok at man kan opføre sig professionelt. Ellers skal man holde sig fra sådan noget. Og hvad økonomi og markedføring angår, så har jeg selv en del erfaring med at køre grupper på offentlige sites og VED, at det kan gøres på en anden måde med de behov om privatliv som en del brugere efterlyser, samtidig med at der er synlighed.
Det er dette jeg har skrevet TO MAILS til Henrik om i løbet af weekenden og foreslået ham, i øvrigt på en saglig og faglig måde. Jeg er lige så skuffet, som Henrik giver udtryk for at være, at man ikke kan tage positivt imod konstruktive udviklingsforslag fra brugerne, men hænger dem ud
Det hører da ingen steder hjemme. Jeg ku forstå, hvis han var blevet bombarderet med klager hele weekenden, som nogle tegner scenariet, men det er jo slet ikke tilfældet. Og jeg har så fået det svar, at man ikke ønsker at lave de ændringer og på den baggrund taget beslutningen om at finde en andet site, hvilket jeg længe har overvejet. Længere er den såmænd ikke.
Thilde, du har SELV skrevet at du har anmeldt folk, og ja - det tager lidt længere tid for os at nå omkring anmeldelser end du lige forestiller dig eftersom vi forsøger at være grundige og fair - der har været en del respons på din tråd HVILKET MAN KAN LÆSE SIG TIL I TRÅDEN!!!! Derfor tager det os enormt lang tid at "rydde op" efter sådan en tråd. Jeg skriver intet om at det er DINE anmeldelser og bryder derfor ingen "tavshedspligt".
Det som er moderatorernes opgave er først og fremmest at sikre en god stemning herinde - og derfor skrider vi ind overfo dig - hvad enten du selv synes det er fair eller ej. Du spreder en enormt dårlig stemning herinde med dine svar, og det vil vi ikke acceptere. Så må du kalde det kommercielt hensyn eler hvad du vil - en enkelt bruger skal ikke have lov at sprede så dårlig stemning som du gør.
Man har lov at diskutere baby.dk - hvilket du også ville kunne se hvis du læste andre indlæg end dine egne, men du debatterer jo ikke. Du opretter indlæg for at "forsvare dig" og for at forklare en masse om hvorfor du skfter side fordi dette sted ifølge dig ikke lever op til de krav du har. Jamen altså - så må du jo finde dig et andet forum hvor administrationen gør lige så meget op i at sikre den gode stemning som vi gør herinde.
Hvis du føler dig uretfærdigt behandlet af en moderator kan du jo f.eks. tage den privat i stedet for at smide dine brokkerier ud så alle kan se dem for at skabe mere dårlig stemning. Og igen står det dig frit for at finde en anden side, det er jo det du gerne vil, ikke?
Rosa - moderator på baby.dk