Moderne familiekollektiv...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

Aves.

mariamiss6 skriver:

Completely agree

Det er dog MEGET vigtigt at man husker hinandens grænser... 

Jeg bor jo på et nedlagt landbrug. Her er 2 længer, den ene er hovedhuset, som er delt i 3 lejligheder. Jeg har den ene lejlighed, som består af hele den ene halvdel af hovedhuset (altså præcis halvdelen af huset, både oppe og nede) 

I den anden ende af hovedhuset er der så to lejligheder. Een oppe og een nede.... Min egen far bor i den lejlighed der er oppe, og hans stue støder op til mine børns værelse. Han kan derfor ofte høre hvis mine børn laver ballade om aftenen, i deres senge.

Min egen farmor har så en lejlighed i den gamle stald, som ligger lige over for min lejlighed. 

så jeg kan ofte slippe afsted med at komme ud af huset om aftenen, hvis bare jeg sætter en baby alarm til, og giver den til enten min far eller min farmor. 

På den måde slipper barnepigen for at forlade sit hjem, og ungerne ved kun de bliver passet, hvis de vågner (i deres egne senge) i løbet af aftenen/natten.

Så det er dejligt nemt....

Her sker der dog jævnligt det at grænserne bliver lidt brudt, i forhold til børneopdragelse, fordi jeg har jo små børn, og vi er mange hænder og munde til at beslutte og bestemme og irettesætte....

Og ellers er det værste forstyrrende elemeneter, i form af 10 minutters besøg fra morfar, midt i aftensmaden....

Det lyder godt nok også som en super måde at bo på... selvom det er lydt... og ja, du har helt ret i det med grænserne og jeg kan også godt mærke at det nogengange glider lidt, men det kan jo nok ikke undgåes, da mine forældre jo også er en del af børnenes hverdag og dermed medopdragere.. synes bare de er lige en tand for slatne med reglerne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

mariamiss6

Eva. skriver:

Det lyder godt nok også som en super måde at bo på... selvom det er lydt... og ja, du har helt ret i det med grænserne og jeg kan også godt mærke at det nogengange glider lidt, men det kan jo nok ikke undgåes, da mine forældre jo også er en del af børnenes hverdag og dermed medopdragere.. synes bare de er lige en tand for slatne med reglerne..

Hehe, her er det mere at vi er uenige om de praktiske regler til tider... Mest min farmor og jeg. Min farmor var selv en stor del af min opdragelse, fordi min far til tider var en mangelvare. Og hun har altid været hård ved mig, det er hun så stadig... På en ret sær ægteskabsagtig måde.... 

MEN hun hjælper mig også der hvor hun kan, nogle gange skal man bare veje, om hjælpen vil være en hjælp, eller en stressfaktor

Og så e rhun lidt en blanderøv, hun vil gerne bestemme, og har svært ved at acceptere at ikke alle gør tingene på hendes måde, eller lever sådan som hun gør det bedst

Så altså, det e rmere personligt at vi kan få lidt problemer. Børnene har det fantastisk

Anmeld

13. februar 2011

Maise

Vi har snakket om det samme i min familie igennem mange år. vi dog ikke mere er 15 min væk i bil fra hinanden ale sammen på nær to i kbh hvis man tæller alle bedsteforældre, søskende m. børn osv. Derfor bliver det aldrig til noget. for vi har vores eget værelse hos mormro og morfar og  hos farmor. og farfar bor i byen, så vi ses tit ofte i forvejen, og det er helt fint. Vi har bare nøgler til hinandens hjem hvis vi skal hjælpe hinanden eller besøge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.