Moderne familiekollektiv...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.467 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Aves.

Vil bare lige komme med en anbefaling herfra...

Nu har jeg og drengene i snart et halvt år boet i hus lige over for mine forældre og med min søster 30 m. oppe af vejen og det kan virkelig anbefales....ungerne elsker det, der er altid en voksen der har tid til at snakke, hygge eller bare være sammen med. Hvis ikke de gider være hjemme, så smutter de over på den anden side. Når der er venner til overnatning vælger de selv om de vil være her eller der...vi spiser tit sammen og skal jeg noget så kan jeg bare køre og ungerne kan puttes i egne senge...

Jeg tror på det giver mine børn en fantastisk barndom at vokse op meds å mange mennesker omkring dem som elsker dem og er i nær familie...ville selv ønske jeg havde haft et sådan forhold til mine bedsteforældre. Dog tror jegd et kræver at man har virkelig respekt for hinanden og de behov man jo selvfølgelig også har hver for sig...men mine forældre, min søster og unger elsker denne her måde at leve på oig det samme gør jeg...eneste bøvl er et forvirret postbud og så lige da min far hilste på min date før jeg mødte ham...

Så ja,..bare lige en anbefaling...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Lullaby

Eva. skriver:

Nu har jeg og drengene i snart et halvt år boet i hus lige over for mine forældre og med min søster 30 m. oppe af vejen og det kan virkelig anbefales....ungerne elsker det, der er altid en voksen der har tid til at snakke, hygge eller bare være sammen med. Hvis ikke de gider være hjemme, så smutter de over på den anden side. Når der er venner til overnatning vælger de selv om de vil være her eller der...vi spiser tit sammen og skal jeg noget så kan jeg bare køre og ungerne kan puttes i egne senge...

Jeg tror på det giver mine børn en fantastisk barndom at vokse op meds å mange mennesker omkring dem som elsker dem og er i nær familie...ville selv ønske jeg havde haft et sådan forhold til mine bedsteforældre. Dog tror jegd et kræver at man har virkelig respekt for hinanden og de behov man jo selvfølgelig også har hver for sig...men mine forældre, min søster og unger elsker denne her måde at leve på oig det samme gør jeg...eneste bøvl er et forvirret postbud og så lige da min far hilste på min date før jeg mødte ham...

Vi har snakket om at flytte ved siden af mine svigerforældre. Så ja, det har vi da også overvejet

Anmeld

13. februar 2011

henh01

Det lyder også rigtig dejligt. Her bor vi heller ikke ret langt fra mine forældre, men det tager alligevel 10 min at gå derhen. Men vi nyder det også. Ville gerne bo tættere, min datter har også et meget godt forhold til dem og det er skønt at vi har mulighed for så ofte at komme derhen.

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

Lullaby skriver:

Vi har snakket om at flytte ved siden af mine svigerforældre. Så ja, det har vi da også overvejet

Jeg kan kun give de bedste anbefalinger...det er så skøn en måde for ungerne og ja, også for mig... det fungerer perfekt, selvom jeg da inden var lidt skeptisk..

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

henh01 skriver:

Det lyder også rigtig dejligt. Her bor vi heller ikke ret langt fra mine forældre, men det tager alligevel 10 min at gå derhen. Men vi nyder det også. Ville gerne bo tættere, min datter har også et meget godt forhold til dem og det er skønt at vi har mulighed for så ofte at komme derhen.

Ja, det giver virkelig børnene en masse....10 min. væk er jo heller ikke meget og med tiden kan hun jo selv gå derned.

Før boede jeg 20 km fra dem og det var altså ikke optimalt hverken for dem eller drengene..

Anmeld

13. februar 2011

mariamiss6

Completely agree

Det er dog MEGET vigtigt at man husker hinandens grænser... 

Jeg bor jo på et nedlagt landbrug. Her er 2 længer, den ene er hovedhuset, som er delt i 3 lejligheder. Jeg har den ene lejlighed, som består af hele den ene halvdel af hovedhuset (altså præcis halvdelen af huset, både oppe og nede) 

I den anden ende af hovedhuset er der så to lejligheder. Een oppe og een nede.... Min egen far bor i den lejlighed der er oppe, og hans stue støder op til mine børns værelse. Han kan derfor ofte høre hvis mine børn laver ballade om aftenen, i deres senge.

Min egen farmor har så en lejlighed i den gamle stald, som ligger lige over for min lejlighed. 

så jeg kan ofte slippe afsted med at komme ud af huset om aftenen, hvis bare jeg sætter en baby alarm til, og giver den til enten min far eller min farmor. 

På den måde slipper barnepigen for at forlade sit hjem, og ungerne ved kun de bliver passet, hvis de vågner (i deres egne senge) i løbet af aftenen/natten.

Så det er dejligt nemt....

Her sker der dog jævnligt det at grænserne bliver lidt brudt, i forhold til børneopdragelse, fordi jeg har jo små børn, og vi er mange hænder og munde til at beslutte og bestemme og irettesætte....

Og ellers er det værste forstyrrende elemeneter, i form af 10 minutters besøg fra morfar, midt i aftensmaden....

Anmeld

13. februar 2011

Carina1977

Ja jeg tror bestemt også det er et plus at have familien omkring sig

Min mor bor på samme vej som jeg, og min søn har et rigtigt tæt og nært forhold til hans mormor. Han render også tit derover, hvis han lige får lyst. Jeg synes det er rart.

Og den der med at din far har mødt din date før dig....hehe. Det har jeg også prøvet engang, men det var så min mor i stedet for

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Bare det var mig.
Jeg ville så gerne have haft mit barndomshjem, en stor gård, bygget om til et familiekollektiv, hvor hver fik deres lejlighed at bo i, men det var der desværre ikke stemning for hos familien..øvøv.
Jeg så sådan på det, at hvis slægten skulle fortsætte at eje og endsige have en chance for forsat at besidde gården, så blev vi nødt til i fællesskab at hjælpes ad med udgifterne.
Der var ellers plads nok til at bygge hovedhuset på 450 m2 om til 2 lejligheder og så lave en eller 2 dejlige lejligheder i den ene udbygning. Så kunne hver familie have deres egen dør, men alligevel deles om at hjælpe hinanden med både store og små.
Men dejligt at du og din familie har så stor glæde af hinanden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Bare det var mig.
Jeg ville så gerne have haft mit barndomshjem, en stor gård, bygget om til et familiekollektiv, hvor hver fik deres lejlighed at bo i, men det var der desværre ikke stemning for hos familien..øvøv.
Jeg så sådan på det, at hvis slægten skulle fortsætte at eje og endsige have en chance for forsat at besidde gården, så blev vi nødt til i fællesskab at hjælpes ad med udgifterne.
Der var ellers plads nok til at bygge hovedhuset på 450 m2 om til 2 lejligheder og så lave en eller 2 dejlige lejligheder i den ene udbygning. Så kunne hver familie have deres egen dør, men alligevel deles om at hjælpe hinanden med både store og små.
Men dejligt at du og din familie har så stor glæde af hinanden.

Kærligst
Sussie

Hvor kan jeg godt følge dig..synd de andre ikke ville det...men lige meget hvad, så skal alle jo også gide det før det virkelig kan fungere, tror jeg..

Jeg skal ikke bo sådan her når børnene flytter hjemmefra, så flytter jeg også.. men med små børn,. der er det bare et kæmpe plus og stor frihed for alle..

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Ja jeg tror bestemt også det er et plus at have familien omkring sig

Min mor bor på samme vej som jeg, og min søn har et rigtigt tæt og nært forhold til hans mormor. Han render også tit derover, hvis han lige får lyst. Jeg synes det er rart.

Og den der med at din far har mødt din date før dig....hehe. Det har jeg også prøvet engang, men det var så min mor i stedet for

Ja, er det ikke bare rart....og gør at børnene får en rolig opvækst med mindre stress end ellers når man er alene..det tror jeg i hvert fald på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.