Tiemje skriver:
Da begge vores børn blev født, var reglerne sådan, at man først kunne (stedbarns)adoptere tre måneder efter fødslen. Derudover skulle man have boet sammen i 2 ½ år (tror jeg nok, det var). Grundet reglen om 2 ½ års samliv kunne jeg først adoptere vores ældste, da han var omkring et år. I princippet ville jeg derfor ingen rettigheder have haft i tilfælde af dødsfald eller skilsmisse inden adoptionen. Så vidt jeg ved, har der ikke været retssager herom, men jeg vil gå ud fra, at en eventuel tvist om forældremyndigheden ville ende ud med, at man ville se på det forhold, at tanken var, at begge kvinder skulle være forældre for barnet, men at reglerne ikke gjorde dette muligt.
Nu er reglerne så vidt jeg ved blevet ændret, så hvis der er tale om insemination med anonym donorsæd, så gælder adoptionen automatisk fra fødslen.
wow... tænk at reglerne har været sådan herhjemme! hmm...
Men godt at de er blevet lavet om nu!!! Heldigvis var det jo heller ikke aktuelt for Jer, men tænkte bare at det måtte kunne skabe nogle problemer.. Men det siger du at der vist ikke har været, så det er jeg egentlig glad for...
Hmm... tror jeg vrøvler lidt nu 
tak fordi du svarede 

Anmeld