En rigtig familie (filmen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.643 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Caroline86

Har I set den?

Den handler om et lesbisk par der får en datter og da den biologiske mor dør forlanger bedsteforældrene forældremyndigheden over datteren og fjerner hende fra hendes mor (hende der ikke fødte hende, altså).

Jeg har set den før og jeg TUDbrøler hver gang...

Sikke en kamp hun kæmper for at få sin datter tilbage!

Den er i øvrigt baseret på en sand historie!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Faith

JA!!!! Fantastisk film, intet mindre! Lå lige på sofaen og så den mens drengene sov formiddagslur.

Tudede (igen) da hun døde. SÅ sørgeligt! Men den ender heldigvis godt.

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

Jeg har også set den et par gange, og jeg tuder også hver gang  

Jeg lever i et lesbisk forhold, og jeg kan huske, at min mor også havde mange bekymringer i den retning, da min kone var gravid med vores første barn. Hun havde rigtig mange spørgsmål og ville gerne vide, hvordan jeg ville stå, hvis det værst tænkelige set (dødsfald og skilsmisse).

Tina

Anmeld

13. februar 2011

Faith

Tiemje skriver:

Jeg lever i et lesbisk forhold, og jeg kan huske, at min mor også havde mange bekymringer i den retning, da min kone var gravid med vores første barn. Hun havde rigtig mange spørgsmål og ville gerne vide, hvordan jeg ville stå, hvis det værst tænkelige set (dødsfald og skilsmisse).

Tina

Jamen det er jo egentlig forståeligt nok at de bekymrer sig om det. Hvad er dine "rettigheder" hvis din kone skulle gå bort? Er det præcis som hvis en mand og en en kvinde får et barn sammen, eller hvordan?

Anmeld

13. februar 2011

Caroline86

Tiemje skriver:

Tina

men reglerne i Danmark ville vel helt automatisk give dig fuld forældremyndighed over Jeres barn hvis din kone skulle dø (gud forbyde det!)? Og samme myndighedsregler ved skilsmisse som for heteroseksuelle par? Eller hvad?

Knus

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

men reglerne i Danmark ville vel helt automatisk give dig fuld forældremyndighed over Jeres barn hvis din kone skulle dø (gud forbyde det!)? Og samme myndighedsregler ved skilsmisse som for heteroseksuelle par? Eller hvad?

Knus

Da begge vores børn blev født, var reglerne sådan, at man først kunne (stedbarns)adoptere tre måneder efter fødslen. Derudover skulle man have boet sammen i 2 ½ år (tror jeg nok, det var). Grundet reglen om 2 ½ års samliv kunne jeg først adoptere vores ældste, da han var omkring et år.  I princippet ville jeg derfor ingen rettigheder have haft i tilfælde af dødsfald eller skilsmisse inden adoptionen. Så vidt jeg ved, har der ikke været retssager herom, men jeg vil gå ud fra, at en eventuel tvist om forældremyndigheden ville ende ud med, at man ville se på det forhold, at tanken var, at begge kvinder skulle være forældre for barnet, men at reglerne ikke gjorde dette muligt. 

Nu er reglerne så vidt jeg ved blevet ændret, så hvis der er tale om insemination med anonym donorsæd, så gælder adoptionen automatisk fra fødslen.

Anmeld

13. februar 2011

DLM

har aldrig set den men den lyder go... hedder den bare en rigtig familie?

Anmeld

13. februar 2011

Fru Dinesen

er den dansk/eng hvad er org tittlen 

den lyder go 

knus

Anmeld

13. februar 2011

DLM

Fru Dinesen skriver:

er den dansk/eng hvad er org tittlen 

den lyder go 

knus

What Makes a Family hedder den fandt den lige

Anmeld

13. februar 2011

Fru Dinesen

DLM skriver:

What Makes a Family hedder den fandt den lige

mange tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.