Film der frarådes for børn under 7 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

Anne85

Jeg har haft min søn på 3 1/2 med inde og se to på flugt... det var hans biograf debut så jeg var temmelig spændt. Vi havde forberedt os godt og grundigt - set forfilm på computeren x 1000, snakket om hvade den handlede om, læst rapunzel som godnathistorie osv  Og han havde simpelthen en fantastisk oplevelse emd at være inde og se den... han var helt opslugt af filmen - spiste ikke en eneste af sine popcorn for han var helt væk  Filmen er på ingen måde uhyggeligt - den er hylende morsom - også for en 3 årig  Og jeg vil nu mene at han fik rigtig meget ud af at se den - han har snakket om den en million gange siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Sara.

Tiemje skriver:

Hej alle.

Jeg tænker, at mit spørgsmål hører til i denne kategori  

Jeg ville rigtig gerne slæbe mine to drenge på 3 ½ og 6 år med i biografen i dag, og jeg kan se, at der er to valgmuligheder: "To på flugt" og "Den store bjørn". Begge film frarådes for børn under 7.  Den lille er, som en typisk lillebror, vant til at se Shrek og lignende film, der jo vistnok også frarådes børn under 7.

Er der nogen af jer, der har haft jeres børn med inde for at se en af filmene?

Tina

Hej :-)

Lige igår var min mand og datter inde og se "to på flugt".

Min datter blev 3 år sidste oktober og hun var VILD med den! Min mand siger hun slugte det hele og synes den var så spændende!!!!!!!!!  Da hun kom hjem fortalte og fortalte hun om den....

De valgte at se den i 2 d og ikke 3 d som den også kan ses i.....

Først havde vi faktisk bestilt biletter til den med bjørnene, men fandt ud af at det kun er bjørnene der er tegnet... Tror ikke hun ville ha synes om den,.

For at fortælle hvilke andre film der ellers hitter herhjemme hos hende er det "shrek", "madagasker", "find nemo" og ligende...

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

Anne85 skriver:

Jeg har haft min søn på 3 1/2 med inde og se to på flugt... det var hans biograf debut så jeg var temmelig spændt. Vi havde forberedt os godt og grundigt - set forfilm på computeren x 1000, snakket om hvade den handlede om, læst rapunzel som godnathistorie osv  Og han havde simpelthen en fantastisk oplevelse emd at være inde og se den... han var helt opslugt af filmen - spiste ikke en eneste af sine popcorn for han var helt væk  Filmen er på ingen måde uhyggeligt - den er hylende morsom - også for en 3 årig  Og jeg vil nu mene at han fik rigtig meget ud af at se den - han har snakket om den en million gange siden

Det var jo lige det, jeg ville høre  Jeg er nemlig egentlig ikke så nervøs for, at han nok skal få noget ud af filmen, men jeg ville jo nødigt have, at han blev skræmt fra vid og sans

Anmeld

13. februar 2011

Anne85

Tiemje skriver:

Det var jo lige det, jeg ville høre  Jeg er nemlig egentlig ikke så nervøs for, at han nok skal få noget ud af filmen, men jeg ville jo nødigt have, at han blev skræmt fra vid og sans

Ej det kommer han ikke til... der er to "onde" røvere... men de er squ bare sjove  Og så længe du snakker med ham om hvad det er der sker (man kan godt hviske sammen inde i en biograf ) så er det ikke noget han får traumer over.

Jeg havde bevist valgt pladserne ved udgangen så vi kunne gå ud hvis han ikke gad filmen - det var jo trods alt første gang og jeg anede ikke om han ville være for lille. Ved siden af mig sad en mor emd en lidt yngre dreng der tilsyneladende kedede sig bragt - havde jeg været hans mor var jeg gået - altså man er jo i briografen for ungernes skyld - og bliver det for meget for dem må han trække sig

Anmeld

13. februar 2011

Corn

Tiemje skriver:

God idé med vindruerne

Ja det virker super, også selvom der bliver spist popcorn...

Så kan man altid fylde væske i dem bagefter filmen

Anmeld

13. februar 2011

Lillefe

Tiemje skriver:

Hej Perl.

Han har faktisk været i biografen en del gange efterhånden, og det er underligt nok intet problem for ham at sidde stille. Jeg tror, det er fordi, han er lillebror, og at han derfor har været vant til at se film herhjemme sammen med den store. Da vi var i biografen første gang med den ældste, måtte vi til gengæld gå efter tre kvarter 

Tina

Ja det er også forskelligt fra barn til barn, min datter er også rigtigt god til at se film.. vi var inde og se Prinsessen og frøen sidste år og hun sad helt stille under hele filmen og det var hun 3½

Anmeld

13. februar 2011

JustAnotherName

Jeg kender ikke lige nogen af de nævnte film, så jeg kan ikke udtale mig specifikt om dét.... Men sådan generelt og i alt almindelighed, så er "egnet for børn over 7 år" jo blot en måde for filmproducenterne at sikre sig, at de ikke påvirker mindre børn, og de har deres ryg fri ved at have "advaret" ......At der så alligevel er MASSER af film, som godt kan ses af børn der er yngre, er jo en vurdering, som man som forældre må tage.

Jeg har endnu ikke været i biografen med mine børn. De er stadig små.

Men de ser Disney-film osv. herhjemme engang imellem.
Enten spoler vi over "de uhyggelige scener", eller også undgår vi bestemte film, som vi VED kunne være for overvældende for dem. Vores piger er nemlig ret følsomme. Hvis fx. der er triste scener, hvor nogle bliver forladt, udstødt eller kede af det (og sådanne momenter er der jo stort set  altid ...især i Disney-film), så bliver de revet med af stemningen, og kan godt græde og blive rigtig kede af det ......Så vi må trøste og forsikre dem om, at det nok skal blive godt alt sammen igen om lidt (så sidder vi sammen med dem og ser det), og så er det med stor lettelse, at de ser figuren blive glad igen.
Så hvis vi ved at de er meget triste, dystre eller med lidt uhyggelige ting i, så sætter vi det slet ikke på.

Men min datter på 3½ år er fx. rigtig begejstret for "Cars" filmen.

Jeg kigger ikke rigtigt på, hvilken alder der er beskrevet bagpå filmen.
Jeg vurderer bare selv, om jeg tror at den er god til mine børn, eller om den måske er lidt for overvældende (endnu ....De kan jo klare mere efterhånden som de bliver større og forstår mere, og kan forklares om det).
Men det er jo selvfølgelig ikke nemt, når det er en biograf-tur, for så ved man ikke helt på forhånd, hvad man kan forvente, at der kommer, og om de er klar til det, eller om det bliver lidt for stor en oplevelse.

Men når MOR er med, og de kan komme op på skødet midt i filmen, hvis det bliver liiiidt uhyggeligt eller trist, så tror jeg nok det skal gå.

Er der mon ikke mulighed for at se trailers på nettet, så man kan danne sig lidt mere indtryk af, hvad det er for en film ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.