Film der frarådes for børn under 7 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.000 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Tiemje

Hej alle.

Jeg tænker, at mit spørgsmål hører til i denne kategori  

Jeg ville rigtig gerne slæbe mine to drenge på 3 ½ og 6 år med i biografen i dag, og jeg kan se, at der er to valgmuligheder: "To på flugt" og "Den store bjørn". Begge film frarådes for børn under 7.  Den lille er, som en typisk lillebror, vant til at se Shrek og lignende film, der jo vistnok også frarådes børn under 7.

Er der nogen af jer, der har haft jeres børn med inde for at se en af filmene?

Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Aves.

Tiemje skriver:

Hej alle.

Jeg tænker, at mit spørgsmål hører til i denne kategori  Jeg ville rigtig gerne slæbe mine to drenge på 3 ½ og 6 år med i biografen i dag, og jeg kan se, at der er to valgmuligheder: "To på flugt" og "Den store bjørn". Begge film frarådes for børn under 7.  Den lille er, som en typisk lillebror, vant til at se Shrek og lignende film, der jo vistnok også frarådes børn under 7.

Er der nogen af jer, der har haft jeres børn med inde for at se en af filmene?

Tina

Jeg var inde og se to på flugt i går med min søn på 8 år og jeg vil mene at den er for større børn...ike fordi den er meget uhyggelig men fordi de skal have lidt alder for at forstå den...den anden film kender jeg ikek til. Min to på flugt er genial..virkelig sjov. Jeg havde valgt at lade ham på 4 år blive hjemme og så tage en alene hygge aften med den store...

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

Eva. skriver:

Jeg var inde og se to på flugt i går med min søn på 8 år og jeg vil mene at den er for større børn...ike fordi den er meget uhyggelig men fordi de skal have lidt alder for at forstå den...den anden film kender jeg ikek til. Min to på flugt er genial..virkelig sjov. Jeg havde valgt at lade ham på 4 år blive hjemme og så tage en alene hygge aften med den store...

Hej Eva.

Ja, det var nok i virkeligheden den bedste idé, men den yngste bliver bare så dybt ulykkelig over at blive forbigået, og det ved jeg ikke lige, om mit moderhjerte magter i dag, især fordi det er ham, der har spurgt, om vi kan tage i biografen (han har set reklame for "Den store bjørn").

Jeg er helt med på, at det er sådan, det må være en gang imellem, og det er også super hyggeligt at have alenetid på den måde, så hvis jeg finder på et alternativ til den lille, så er det dét, jeg gør

Tina

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

Tiemje skriver:

Hej Eva.

Ja, det var nok i virkeligheden den bedste idé, men den yngste bliver bare så dybt ulykkelig over at blive forbigået, og det ved jeg ikke lige, om mit moderhjerte magter i dag, især fordi det er ham, der har spurgt, om vi kan tage i biografen (han har set reklame for "Den store bjørn").

Jeg er helt med på, at det er sådan, det må være en gang imellem, og det er også super hyggeligt at have alenetid på den måde, så hvis jeg finder på et alternativ til den lille, så er det dét, jeg gør

Tina

Ja, jeg er nok bare en hård mor, for jeg mener godt man kan lave noget med den ene uden den anden også skal have...næste gang er det jo omvendt...men når nu den lille har spurgt så ville jeg heller ikke kunne gøre det...men at tage ud med den ene, det er vel også vigtig og god læring at alt ikek skal være milimeterparti og så er glæden jo dobbelt stor når det så er den anden næste gang...i hvert fald så gør jeg det meget sådan også når der købes noget, fordi den ene får skal de andre altså ikke have...ingen bliver snydt og hvis jeg skulle købe noget til alle, så tror jeg netop de ville tro at de ellers belv snydt..giver det mening...?

Nå, det var slet ikke det vi talte om.. tror godt den lille kunne se den film vi så men den store får nok bare en større forståelse af den....

God biotur til jer alle tre..

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

Eva. skriver:

Ja, jeg er nok bare en hård mor, for jeg mener godt man kan lave noget med den ene uden den anden også skal have...næste gang er det jo omvendt...men når nu den lille har spurgt så ville jeg heller ikke kunne gøre det...men at tage ud med den ene, det er vel også vigtig og god læring at alt ikek skal være milimeterparti og så er glæden jo dobbelt stor når det så er den anden næste gang...i hvert fald så gør jeg det meget sådan også når der købes noget, fordi den ene får skal de andre altså ikke have...ingen bliver snydt og hvis jeg skulle købe noget til alle, så tror jeg netop de ville tro at de ellers belv snydt..giver det mening...?

Nå, det var slet ikke det vi talte om.. tror godt den lille kunne se den film vi så men den store får nok bare en større forståelse af den....

God biotur til jer alle tre..

Ja, jeg kan godt følge dig  

Med hensyn til alenetid så bruger vi det faktisk jævnligt, og det giver virkelig kvalitetstid på en helt anden måde, end når der er to ivrige drenge, der har en masse at fortælle og en hulens masse spørgsmål om, hvordan livet hænger sammen

Anmeld

13. februar 2011

Lillefe

Hmm.. altså...jeg syntes altid det er noget man selv burde vudere.. for nogen gange så overdriver de lidt med det der fra 7 år.. Mens andre gange kan børnene virkeligt ikke forstå det.. men et barn på 3½ kan sjælent sidde stille i en bio.. så skal det være en simpel tegnefilm som virkeligt interessere dem..

Anmeld

13. februar 2011

Corn

Når mine er i biffen vælger vi som regel film der er egnet for deres alder. Ellers bliver det nemt overvældende at komme sådan et sted.

Vores har været med i biffen fra de var 2,5 år, hvor vi så OP(mellemstemands debut) og opefter, og det var ikke noget problem, hvis filmen passer til alderen.

Vi plejer at have vindruer med istedet for at købe sodavand, for de kan slukke den værste tørst, og man slipper for toiletrenderiet.

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

Tiemje skriver:

Ja, jeg kan godt følge dig  

Med hensyn til alenetid så bruger vi det faktisk jævnligt, og det giver virkelig kvalitetstid på en helt anden måde, end når der er to ivrige drenge, der har en masse at fortælle og en hulens masse spørgsmål om, hvordan livet hænger sammen

Jeg har meget tid med den store, når de to små hveranden weekend er ved deres far og den lille har en ugentlig fridag med mig udover er han kun 3-4 timer i bh de andre dage...så de to får meget alenetid, men den mellemste har ikke den der naturlige tid med mig, så den må tages på anden måde...han er ved at vælge en ugentlig aften, hvor det bare er mig og ham...længe leve vores moderne familiekollektiv herhjemme, med moster og forældre tæt på.. så kan det lade sig gøre...

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

Perl skriver:

Hmm.. altså...jeg syntes altid det er noget man selv burde vudere.. for nogen gange så overdriver de lidt med det der fra 7 år.. Mens andre gange kan børnene virkeligt ikke forstå det.. men et barn på 3½ kan sjælent sidde stille i en bio.. så skal det være en simpel tegnefilm som virkeligt interessere dem..

Hej Perl.

Han har faktisk været i biografen en del gange efterhånden, og det er underligt nok intet problem for ham at sidde stille. Jeg tror, det er fordi, han er lillebror, og at han derfor har været vant til at se film herhjemme sammen med den store. Da vi var i biografen første gang med den ældste, måtte vi til gengæld gå efter tre kvarter 

Tina

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

Macaab skriver:

Når mine er i biffen vælger vi som regel film der er egnet for deres alder. Ellers bliver det nemt overvældende at komme sådan et sted.

Vores har været med i biffen fra de var 2,5 år, hvor vi så OP(mellemstemands debut) og opefter, og det var ikke noget problem, hvis filmen passer til alderen.

Vi plejer at have vindruer med istedet for at købe sodavand, for de kan slukke den værste tørst, og man slipper for toiletrenderiet.

God idé med vindruerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.