Hvad bruger I penge på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

ekzunz

Mad! Det er vist vores største post - vi sidder afdragsfrit, så vi bruger mere på mad end på realkreditnånet...

Så går ungerne til fodbold, Ju-jutsu, svømning mv. og det koster kassen synes jeg, med kontingenter, udstyr mv.

Vi har noget at det dyreste fjernvarme i Danmark, så der ryger næsten 3.000 pr. md. i gennemsnit, 4.500 i afdrag på bilen osv osv.

Nå ja, og så lige 2 teenagere som mener at G-star, Diesel mv er det eneste saliggørende, 2 mindre børn som skal ha' flyverdragter, vinterstøvler. 5 børn og 2 voksne som skal klippes jævnligt, tandlæge, kiropraktor, vinterdæk, 1.g's studietur til Italien, en konfirmation til sommer.....

Her bliver hver en krone brugt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

Mette+Mathias

Vi bruger ca 9000 om måneden på realkreditlånet, så er der varme, vand, renovation og el.

Så bruger vi penge på fagforeninger, tlf., internet, licens, kabel, SFO, musikundervisning, gymnastik, tøj (dyrt med en teenager som vokser hele tiden), frisør, ekstra god mad når der er gæster, hundemad, dyrlægeregninger, ting til huset, bil og bilforsikinger+vægtafgift, gaver, årskort til Fårup Sommerland, sommerferie, gaver til jul og fødselsdage og ja...vupti er de væk. Vi sparer dog også nogle op hver måned.

Anmeld

13. februar 2011

ønskebørn74

NZ skriver:

Hej allesammen!

Hvad bruger I egentlig jeres penge på?

Min kæreste og jeg er begge på SU, og vi giver ca 5000 i afbetaling på lån i vores lejlighed og så bruger vi ellers aldrig mere end 5000 på mad, tøj osv. - og det selvom vi går op i økologi (men ikke så meget op i tøj). Resten lægger vi til side og der kommer en pæn sjat til en rejse eller diverse regninger osv.

Men det lader til at mange herinde har større rådighedsbeløb end vi, og det der undrer mig er: hvad bruger man resten til? For jeg kan nemlig ikke finde på noget, vi mangler. Ok - vi bor ikke i noget palads, men til gengæld i hjertet af København og der er ikke noget sted jeg hellere ville bo. og babyen koster jo kun en pakke bleer i ny og næ.

Jeg mener - jeg kunne selvfølgelig godt bruge flere penge, men jeg har faktisk ikke brug for det. Hvor meget bruger I, og på hvad?

Nysgerrige hilsener

Vi har hus og har måttet investere i nyt varmeanlæg... Så vi har 4200kr. md. til kreditforeningen på selve huset, 1200kr. md til lånet i huset, 1800kr. Pantebrev hver 3md. 8000kr. El/warme hver 3. md. 1000kr. md. forsikringer. 3000kr. md. fagforbund. 800kr. md. TDC home trio (høj hastighed internet) Mobil tlf. 800kr. md. 1100kr. md. lån radio/tv. Cigaretter 700-800kr. md. 2500-3000kr. md. Mad og fornøjelser. Resten bliver brugt på fertilitetsbehandling...

Anmeld

13. februar 2011

Mette+Mathias

Znuzke skriver:

Mad! Det er vist vores største post - vi sidder afdragsfrit, så vi bruger mere på mad end på realkreditnånet...

Så går ungerne til fodbold, Ju-jutsu, svømning mv. og det koster kassen synes jeg, med kontingenter, udstyr mv.

Vi har noget at det dyreste fjernvarme i Danmark, så der ryger næsten 3.000 pr. md. i gennemsnit, 4.500 i afdrag på bilen osv osv.

Nå ja, og så lige 2 teenagere som mener at G-star, Diesel mv er det eneste saliggørende, 2 mindre børn som skal ha' flyverdragter, vinterstøvler. 5 børn og 2 voksne som skal klippes jævnligt, tandlæge, kiropraktor, vinterdæk, 1.g's studietur til Italien, en konfirmation til sommer.....

Her bliver hver en krone brugt

Hold da op, det er godtnok meget i varme!! Det kommer jo selvfølgelig også an på hvor stort huset er, men her i vores hus bruger vi 10.000 om året, og vi fryser ikke!! Tror dog også at vi har særlig billig varme her i byen.

Anmeld

13. februar 2011

Benjamins'mor

Vi bruger 6150 kr på husleje. Over huslejen betaler vi så også noget flyttegæld, varme, tv osv. Så har vi min kærestes a-kasse på 580 kr. Så betaler vi el-regning hver tredje måned og den er på 1300 kr. Og der kommer vores internet og hjemmetelefon regning også på 900 kr. Så har vi min mobilregning hver måned på 250 kr. Og min kærestes mobilregning på 700 kr.

Og så ligenu ligger vi penge til side til barnedåb. Vi har også lige købt en opvasker. Så har vi været ude og købe nyt tøj til mig, for det havde jeg brug for efter min fødsel. Og så er min søn allergiker så der køber vi det dyre mælke erstatning fra apoteket (nutramigen). Der er normalprisen 215 kr. Men vi har lige fået et tilskud så nu kommer vi kun af med 43 kr.

Og i fremtiden skal vi have sparret op til sommerferie. Nye møbler og en tørretumbler.

Anmeld

13. februar 2011

Nalle

Du skal nok regne med baby koster lidt mere end en pakke bleer en gang imellem, det ihvertfald ikke noget du skal satse på den gør

Anmeld

13. februar 2011

Majeha

Bruger kun til det mest nødvendige. Har 1.200,- til mig selv og min søn om måneden... Men engang imellem bliver der da brugt lidt ekstra på noget godt, og nså må man bare "nøjes" resten af måneden

Anmeld

13. februar 2011

eElak

På et tidspunkt kræver barnet mere end en pakke bleer i ny og næ... ;-)

Jeg har et rådighedsbeløb på.... 2000 om måneden til knægten og jeg (+ børnefamilieydelsen), så de 2000 er til mad og børnefamilieydelsen er også til mad, eller de ting som kan købes hver 3. måned.. og så tøj og legetøj til knægten... 

Moren her køber ikke rigtigt noget til sig selv... 

Anmeld

13. februar 2011

Alberts/

en baby koster ikk ku bleer så har jeg ihvertfald en unormal baby, der er tøj, de små vokser helt vild, så jeg bruger en masse penge på tøj også,,

bruger nok omkring 230 kr på bleer om måneden,

så er der mad til den bette, jeg kunne kun amme i 2 mdr, så nu får han mme og bruger nok 180 på mme om måneden, plus 50 på tig til grød,

så får han legetøj i ny og næ og legetøj er dyrt nu om dge sys jeg

så din drøm om en pak bleer i ny og næ så bliver din drøm altså til et marridt

Anmeld

13. februar 2011

Carina1977

Jeg bruger ca. 2000 kr. på mad. Derudover bruger jeg penge på medicin, kosttilskud, rengøringsmidler + alt det løse. Jeg er i stand til at spare minimum 1000 kr. op hver måned. Når børnepengene kommer hver 3. måned, får jeg købt det min søn lige står og mangler. Resten bliver så smækket over på opsparingen.

Jeg synes det er en god ide at spare op, for man kan komme ud for noget uforudset, og så er det jo rart at man har pengene til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.