Hvad bruger I penge på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.732 visninger
21 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

NZ

Hej allesammen!

Hvad bruger I egentlig jeres penge på?

Min kæreste og jeg er begge på SU, og vi giver ca 5000 i afbetaling på lån i vores lejlighed og så bruger vi ellers aldrig mere end 5000 på mad, tøj osv. - og det selvom vi går op i økologi (men ikke så meget op i tøj). Resten lægger vi til side og der kommer en pæn sjat til en rejse eller diverse regninger osv.

Men det lader til at mange herinde har større rådighedsbeløb end vi, og det der undrer mig er: hvad bruger man resten til? For jeg kan nemlig ikke finde på noget, vi mangler. Ok - vi bor ikke i noget palads, men til gengæld i hjertet af København og der er ikke noget sted jeg hellere ville bo. og babyen koster jo kun en pakke bleer i ny og næ.

Jeg mener - jeg kunne selvfølgelig godt bruge flere penge, men jeg har faktisk ikke brug for det. Hvor meget bruger I, og på hvad?

Nysgerrige hilsener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

BellaCiinea

Min kæreste og jeg har bil og scooter og en lejlighed til 4600kr/md. 

Vi har dog ingen børn, så vores indkomst (SU + KH) er på ca. 10.000kr./md.

Vi er lige flyttet, så pt er pengene lidt små, men ellers har vi et rimeligt rådighedsbeløb hver måned.... et par tusinde måske

Anmeld

13. februar 2011

MaliksMor

God aften

Min mand er selvstændig, jeg selv går på barsel(kontant-hjælp) pga. min mands indtægt er super lige pt. har jeg skabt et lille problem for mig selv, da jeg hurtigt kan bruge 1-2000kr på tøj om måneden(til min søn) hvilket er fuldstændig sindsygt. Og nu har han solgt sin butik fra d. 1 marts, så det bliver vildt underligt pludselig at skal til at tænke over om man lige har råd til at købe en bluse fx.

nååh, men ellers bruger vi penge på husleje, regninger, mad, diveres til hjem, også har vi self en børneopsparing, mmh, ellers kan jeg ikke komme på mere men, der er jo altid et eller andet at bruge penge på.. vi er total dårlige til ar spare op hjemme hos os

Anmeld

13. februar 2011

merichs

Hus, 2 biler (de er betalt så det er kun forsikring, vægtafgift), baby, hund og opsparring... Og så er jeg ret god til at indpulsshoppe hvis jeg lige falder over noget jeg synes vi mangler (læs: bedre kunne tænke mig i stedet for det vi har )  Vi er så også ved at renovere vores hus, så der er nok at bruge penge på

Anmeld

13. februar 2011

Tiemje

Vi har lige købt hus og har derfor måttet skære lidt i vores forbrug. Lige nu har vi 18.000 kr. til overs, når de faste udgifter er betalt, og det er til to voksne og to børn på 3 og 6. Heraf går 6000 til ekstra afbetaling på lån og opsparing, herunder til ferie, men vi har absolut ingen problemer med at få brugt de resterende 12.000 kr.  Vi bruger ca. 5000 kr. på mad, omkring 2000 kr. på tøj, legetøj, dvd´er, bøger og lignende og ca.  1000 kr. på transport (inklusiv taxa da vi ikke har nogen bil). Vi bor i en forstad til København og bruger byen en del (café, ud at spise, i biografen og teatret), og så får pengene hurtigt ben at gå på  Mange af de ting, vi bruger penge på, er jo på ingen måde uundværlige, så vi ville sikkert sagtens kunne klare os med meget mindre.

Anmeld

13. februar 2011

2babygirls

NZ skriver:

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg er begge på SU, og vi giver ca 5000 i afbetaling på lån i vores lejlighed og så bruger vi ellers aldrig mere end 5000 på mad, tøj osv. - og det selvom vi går op i økologi (men ikke så meget op i tøj). Resten lægger vi til side og der kommer en pæn sjat til en rejse eller diverse regninger osv.

Men det lader til at mange herinde har større rådighedsbeløb end vi, og det der undrer mig er: hvad bruger man resten til? For jeg kan nemlig ikke finde på noget, vi mangler. Ok - vi bor ikke i noget palads, men til gengæld i hjertet af København og der er ikke noget sted jeg hellere ville bo. og babyen koster jo kun en pakke bleer i ny og næ.

Jeg mener - jeg kunne selvfølgelig godt bruge flere penge, men jeg har faktisk ikke brug for det. Hvor meget bruger I, og på hvad?

Nysgerrige hilsener

Vores husleje nærmer sig de 10.000kr og så har vi et lån på en dytter som vi har skruet heeelt vildt op så det kan komme ud af verden, og eller er der jo alm regninger som forsikringer, el, vand og varme, Danmark, fitness, Louis Abonnement... sååå pengene bliver da ikke ruttet med.. Og så har jeg jo en lille fis som bliver møgforkælet i ny og næ

Anmeld

13. februar 2011

Kief31

En flok hunde, en søn på 12 år som mangler alt, ifølge ham selv.. To biler, el, varme, hus... Men sætter da også til side på en opsparing

Anmeld

13. februar 2011

Aves.

NZ skriver:

Hej allesammen!

Nysgerrige hilsener

Jeg er på su ogf nyder de sidste måneder med en god indkomst, når jeg skal arbejde så mister jeg jo penge...latterliogt, men sådan er det inden for d lavtlønnede job.

Jeg bruger penge på mit hus som jeg er ved at sætte i stand, så bruger jeg penge på at tage ind til min kæreste og så bare mad og på børnene, tre stks. er jo lidt en udgift...og så bruger vi penge på at leve...

Anmeld

13. februar 2011

Isabeau

NZ skriver:

Hej allesammen!

Nysgerrige hilsener

Åhh ha! Pengene kan hurtigt få ben og gå på her. Det er ikke hver måned, man kan få lov og forkæle sig selv, enten med tøj, frisør eller bare god mad. Og når der er ekstra penge, forkæler vi os selv

Ellers går pengene til husleje, forbrug, forsikringer, bil, telefon, internet, fjernsyn, lån, mad og bleer.

Manden og jeg har til sammen ca. 21.000 kr. udbetalt, og de 13.500 kr. går til 2 budgetter. Så ca. et rådighedsbeløb på 7.500 kr. Klager ikke, men nogle gange er regningerne lidt større end andre gange.

Sidste uge måtte vi ha´ ny motor i bilen - der røg 4.500 kr. Men nu spinder hun også

Anmeld

13. februar 2011

TbCp

Vi bruger penge på huset, børnepasning, tøj/ting til barnet, fitness indkøb af madvare og div.

Og så prioterer vi højt at vi kan have råd til at tage på cafe indimellem og spise brunch eller om aftnenen og spise aftensmad og få lidt drinks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.