Kender du til ergoterapeuter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

Chamomile

Ja, det gør jeg- Celina har haft en ergoterapeut, som stadig besøger hende i børnehaven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Ellim

Ja, men kun fordi jeg læser til sygeplejerske og på den måde er blevet præsenteret for ergo'erne og deres arb gennem min udd. Ellers havde jeg ingen anelse inden..

Anmeld

12. februar 2011

Ox.

Orrrk en af mine bedste kammarater er lige blevet uddannet i sidste måned, han boede her i 1 måned da han var på Kolding sygehus som en af praktikstederne ...

Han hjalp os både med gymnastikøvelser da Lilje havde mavebøvl, fortalte om forskellige patienter på sygehuset hvor han skulle stimulere hænder, mund osv, givet handicappede seksualundervisning osv osv osv ..

Jamen pyha hvad han ikke har fortalt

Anmeld

12. februar 2011

FrkT

Ja jeg kender en del ergoterapeuter, da jeg arbejder sammen med nogle stykker. Og ved selvfølgelig hvad de laver ude ved os, og ved også hvad de har lavet førhen. Så ja, jeg ved godt hvad ergoterapeuter arbejder med 

Anmeld

12. februar 2011

Pige2009

Katte87 skriver:

Jeg blev lige inspireret af tråden med henvendelse til en fysioterapeut Jeg selv er ved at uddanne mig til ergoterapeut og oplever rigtig ofte, at folk ikke ved hvem vi er, eller hvad vi laver.
Derimod ved alle hvem en fysioterapeut er, og tror derfor (forståeligt nok) også at ergo's arbejde er en fys' arbejde

Så nu spørger jeg jer, ved i hvad jeg laver?  I er velkomne til at komme med bud

Ja, jeg har en veninde, der selv er ergoterapeut og selvom grenene overlapper hinanden på nogle punkter, er der jo stadig en stor forskel

Anmeld

12. februar 2011

Aves.

Katte87 skriver:

Jeg blev lige inspireret af tråden med henvendelse til en fysioterapeut Jeg selv er ved at uddanne mig til ergoterapeut og oplever rigtig ofte, at folk ikke ved hvem vi er, eller hvad vi laver.
Derimod ved alle hvem en fysioterapeut er, og tror derfor (forståeligt nok) også at ergo's arbejde er en fys' arbejde

Så nu spørger jeg jer, ved i hvad jeg laver?  I er velkomne til at komme med bud

Ja og jeg synes bare det lyder kedeligt...jeg ville gå amok, men jeg er heller ikke så tålmodig.... godt I er der og det samme med fysserne..min skønne veninde er fys og en anden er ergo...

Anmeld

12. februar 2011

Ellim

Syntes faktisk at det er lidt spændende.. Skriver lige så der er flere de opdager debaten og stemmer

Anmeld

12. februar 2011

Sofia

Min veninde er ergoterapeut - og hun arbejder på et spykiatrisk hospital, hvor hun er med til at engagere og støtte patienter!

Anmeld

13. februar 2011

Ka+Ma=Be

Synes det er fedt, at så mange ved hvad faget indebærer! Møder ellers MANGE i min hverdag der ikke har hørt om os  hehe.

Men det er jo kort sagt genoptræning samt sundhedsfremme og forebyggelse med fokus på aktivitet På diverse mange forskellige måder, og med alle mulige forskellige patientgrupper - alt fra raske, til risikogrupper, børn, unge, gamle, diabetespatienter, hjerneskadede, psykisk syge, handicappede, amputerede, brækkede lemmer etc etc etc

Jeg synes i hvert fald, at det er sindssygt spændende Og glæder mig SINDSSYGT meget til at kunne komme ud og bruge min viden og kompetence.

Mit store ønske er, enten at kunne hjælpe børn med motoriske udviklingsproblemer, eller patienter med hjerneskade eller rygskade efter ulykker/blodpropper o.l.

Jeg har været i praktik på glostrup hospital hvor jeg arbejdede med hjerneskadede. Og det er simpelthen så imponerende at se hvad ens træning og teknikker kan gøre for andre mennesker!  

Men tak fordi i gad at lege med Er meget glad og positivt overrasket

Anmeld

13. februar 2011

eElak

Jeg fik forklaret forskellen imellem en ergotearpeut og en fysioterapeut for en lille måned siden i forbindelse med mit job.. 

har stadig en overværing af en ergoterapeutsarbejde til gode :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.