Kender du til ergoterapeuter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ved du hvad en ergoterapeut laver?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.187 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Ka+Ma=Be

Jeg blev lige inspireret af tråden med henvendelse til en fysioterapeut Jeg selv er ved at uddanne mig til ergoterapeut og oplever rigtig ofte, at folk ikke ved hvem vi er, eller hvad vi laver.
Derimod ved alle hvem en fysioterapeut er, og tror derfor (forståeligt nok) også at ergo's arbejde er en fys' arbejde

Så nu spørger jeg jer, ved i hvad jeg laver?  I er velkomne til at komme med bud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

*Toffee*

Ja det gør jeg, men det er KUN fordi jeg selv, for nogle år tilbage, har læst uddannelsen i 2 semestre. Inden der anede jeg ikke hvad de lavede

Anmeld

11. februar 2011

Ka+Ma=Be

Toffi skriver:

Ja det gør jeg, men det er KUN fordi jeg selv, for nogle år tilbage, har læst uddannelsen i 2 semestre. Inden der anede jeg ikke hvad de lavede

Ahh Vidste du heller ikke hvad det var da du startede? Gør de færreste hehe.

Hvad læser du så nu i stedet?

Anmeld

11. februar 2011

Mary

Jeg mener at en ergoterapeut af en som fx hjælper hjerneskadede med at komme igang med livet igen. Altså en der som hjælper og vejleder i det daglige, hjælper med at lære at bruge hjælpemidler og at gøre almindelige ting igen. 

Så tænker jeg også, at en ergoterapeut ved en masse om rigtige arbejdsstillinger fx? -og kan være tilknyttet børnehaver, skoler og arbejdspladser, eller være selvstændige eller arbejde på sygehuse.

Fortæl om jeg tager fejl, eller fortæl gerne mere! Jeg synes det er et rigtig spændende fag 

Anmeld

11. februar 2011

*Toffee*

Katte87 skriver:

Ahh Vidste du heller ikke hvad det var da du startede? Gør de færreste hehe.

Hvad læser du så nu i stedet?

Jeg havde en idé om det, men jeg var faktisk ikke hundrede procent sikker, he he.. Men virkelig en fed og spændende uddannelse! Som jeg egentligt ville ønske jeg havde taget færdig.

Jeg er lige, slut januar, blevet færdig som pædagog  Det giver mig bare nogle andre muligheder, som jeg også er glad for.

Anmeld

11. februar 2011

Ka+Ma=Be

Toffi skriver:

Jeg havde en idé om det, men jeg var faktisk ikke hundrede procent sikker, he he.. Men virkelig en fed og spændende uddannelse! Som jeg egentligt ville ønske jeg havde taget færdig.

Jeg er lige, slut januar, blevet færdig som pædagog  Det giver mig bare nogle andre muligheder, som jeg også er glad for.

Ej hvor dejligt Må være skønt at være færdig. Og man kan jo altid bruge sin ergoviden i en børnehave! hehe.

Og så er det jo fantastisk at arbejde med børn

Anmeld

11. februar 2011

Ka+Ma=Be

Mary skriver:

Jeg mener at en ergoterapeut af en som fx hjælper hjerneskadede med at komme igang med livet igen. Altså en der som hjælper og vejleder i det daglige, hjælper med at lære at bruge hjælpemidler og at gøre almindelige ting igen. 

Så tænker jeg også, at en ergoterapeut ved en masse om rigtige arbejdsstillinger fx? -og kan være tilknyttet børnehaver, skoler og arbejdspladser, eller være selvstændige eller arbejde på sygehuse.

Fortæl om jeg tager fejl, eller fortæl gerne mere! Jeg synes det er et rigtig spændende fag 

Jah, du er i hvert fald inde på noget af det rigtige Vil lige vente med at afsløre for meget, til jeg har hørt hvad folk har at sige  hehe

Men dejligt at se, at der er nogle der kender til det

Anmeld

11. februar 2011

Mary

Katte87 skriver:

Jah, du er i hvert fald inde på noget af det rigtige Vil lige vente med at afsløre for meget, til jeg har hørt hvad folk har at sige  hehe

Men dejligt at se, at der er nogle der kender til det

I orden  Ser frem til at høre den rigtige version! 

Anmeld

11. februar 2011

*Toffee*

Katte87 skriver:

Ej hvor dejligt Må være skønt at være færdig. Og man kan jo altid bruge sin ergoviden i en børnehave! hehe.

Og så er det jo fantastisk at arbejde med børn

Ja det kan bestemt bruges

Jeg søger godt nok i daginstitutionsområdet også, særligt vuggestuer . Men min uddannelse er meget tonet til mennesker med nedsat funktionsevne. Så det er ikke sikkert at det vil være børn jeg skal arbejde med. Der er så mange muligheder inden for det her fag, det er det der er det fede

Anmeld

12. februar 2011

Chamomile

Ja, det gør jeg- Celina har haft en ergoterapeut, som stadig besøger hende i børnehaven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.