hvad gør man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

MetteMTH

..... Hvis at man ikke har mælk nok og ens barn ikke vil have flaske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Alberts/

har du prøvet forskellige flasker,?

og eller så læg hende til så tit som hun vil

Anmeld

11. februar 2011

LRJ

Prøv i en Kop ? og prøv en anden slags flaske   

Anmeld

11. februar 2011

MetteMTH

Har prøvet masser af flasker.. Jeg har stadig mælk, men det er ligesom om det kun er den ene bryst.. 

Anmeld

11. februar 2011

LRJ

Mette88 skriver:

Har prøvet masser af flasker.. Jeg har stadig mælk, men det er ligesom om det kun er den ene bryst.. 

Har du Snakket med SP ? Du kan jo ringe til en Vagt SP, ligesom en Vagtlæge, når det er noget med Mad og sådan

Jeg stoppede da mit ene bryst havde mere mælk end det andet

Prøvet Mam ? eller Tippe tommie flasker ( staves ? )

Anmeld

11. februar 2011

MetteMTH

Lone H. skriver:

Har du Snakket med SP ? Du kan jo ringe til en Vagt SP, ligesom en Vagtlæge, når det er noget med Mad og sådan

Jeg stoppede da mit ene bryst havde mere mælk end det andet

Prøvet Mam ? eller Tippe tommie flasker ( staves ? )

Ja dem har jeg prøvet.. Men tror du ikke at hun nok skal tage en flaske, når hun bliver sulten nok? 

Anmeld

11. februar 2011

LRJ

Mette88 skriver:

Ja dem har jeg prøvet.. Men tror du ikke at hun nok skal tage en flaske, når hun bliver sulten nok? 

Bruger hun sut ??  

Måske, nogle børn kan bare ikk li flasker og sutter 

Anmeld

11. februar 2011

Ciss

På sygehuset så jeg en gang, at de havde en lidt speciel kop med meget buede kanter og vid åbning - næsten som en lidt dyb "kinesisk" ske. Den prøvede de at made min pige med engang hun var syg og nægtede enhver type flaske, vi prøvede. Jeg vidste ikke mine arme råd efter mange timers nytteløse forsøg med at få mad i en alt for lille baby. Da trådte to meget meget søde og tålmodige sygeplejesker til. De var ret og slet utrolig tålmodige. Og det virkede. De prøvede en ting. Og når det ikke virkede, gav de hende en lille pause med lidt hygge og kropskontakt osv, og så prøvede de igen med en anden variant af flaske/kop/teske osv. Og til sidst kom hun faktisk i gang med at spise igen. Efter det skete det nogen få gange til, men i meget mildere form, og det hjalp, at jeg havde en strategi for, hvordan jeg skulle arbejde for at løse det. Det gjorde, at jeg slappede mere af - og det mærker babyerne med det samme. De er meget følsomme over for stress og anspændelse hos moren. Naturligt nok. Så jeg tror personlig, at man har langt større chance for at lykkes med den slags, hvis man klarer at slappe af og bevare roen, selvom man kan være ved at panikke, når man oplever ikke at kunne få barnet til at spise... En anden ting, de fortalte mig på sygehuset var, at hvis babyen ikke vil drikke af flaske, kan det nogen gange hjælpe, at det ikke er moren, som prøver at lære den det. For da kan babyen nægte, bare fordi den jo ved, at der findes et meget hyggeligere alternativ bare et par centimeter væk. For mig var det tungt, men hun fandt faktisk ud af at drikke af flaske hos andre end mig. Og efter et par gange kunne jeg overtage. Da accepterede hun det heldigvis.

Detteher blev vidst lidt rodet, men jeg håber, der måske kan være et tips eller en ide gemt i rodet, som du kan bruge til noget i prasis....

Anmeld

11. februar 2011

2721

Jeg ville blive ved og ved med at ligge hende til brystet særligt det hvor du mener der ikke er så meget i

Anmeld

11. februar 2011

MetteMTH

Lone H. skriver:

Bruger hun sut ??  

Måske, nogle børn kan bare ikk li flasker og sutter 

nej.. hun kan ikke finde ud af at sutte på den, den hopper hele tiden ud.. jeg har lige prøvet at give hende flaske nu.. hun skriger fuldstændig sindsyg.. Hun vil have patten.. Jeg gad godt jeg kunne give hende den flaske.. jeg trænger også til at komme lidt ud..  

Lige før at spørge om noget andet, hvor tid skal jeg give hende risgrød og alt det.. hun er 5 mdr nu... Jeg plejer at give hende omkring middag og så aftensmad, men skal hun have flere gange?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.