Ringslynge afstemning og hjælp tak :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

Lou87

Slyngen fra slynger.dk, den kan jeg godt anbefale (eller en magen til)! Det er åben hale og det er metalringe.

Ærligt at du ikke fik en ordentlig vejledning, for den ER altså nem at justere, hvis man hiver det rigtige sted.

Det er fuldstændig lige som med stropperne på en rygsæk/babybjørn eller lignende, hvis man hiver i stroppen den forkerte vej, så er den næsten umulig at stramme. Systemet er selvfølgeligt et andet med en slynge, men hvis man hiver det rigtige sted, så er det nemt nok.

Men hvad skal du bruge en slynge til?

Din datter er 6mdr og derfor har du masser af muligheder for andre slynger også.

Ringeslyngen er rigtig god til:

Man skal ind og handle, og så tager man baby fra autostol, vupti, over i slyngen, går ind og handler og så ud i autostolen igen.

Baby er overtræt og vil ikke falde i søvn, ned i slyngen, gå lidt rundt og ordne vasketøj m.m. og så sover baby

Man bor i lejlighed og skal op med madvare, pusletaske m.m. OG have baby med. Ned i slyngen og så har man to hænder frie til at bære alt muligt andet.

Min datter er knapt 3 år,og jeg bruger primært ringeslyngen til en hurtig indkøbstur og når vi er ude og gå og hun pludselig bliver vildt træt, så kan jeg lige tage hende op (istedet ofr at lave klassikeren med at sætte barnet op på hoften og ødelægge ens egen ryg!)

Hvis barnet skal bæres længere tid af gang, altså at man tager på tur med barnet i slyngen, så vil jeg anbefale noget hvor man bære på begge skuldre. Det kan være en Manduca, Ergo, Vikle (fast vikle, ikke stræk vikle) eller en Mai Tei. Alle disse har en super høj bære komfort for den voksne, og barnet sidder ergonomisk rigtig godt i dem. Barnet kan sagtes tage sig en middaglur i en af de nævnte slynger, emn de sidder op,i modsætning til ringeslyngen hvor de ligger ned.

Jeg har lige haft en slyngedemonstration, hvor der var en mor med en baby der var 3 mdr gammel og hun mente at hendes datter var blevet  for stor til at ligge ned i ringeslyngen. Det var hun selvfølgelgi ikke! Derfor tog jeg min egen datter på 2 år næsten 3 år og lagde ned i slygne, så hun lå ned (i sovestilling). Det er ikke noget jeg praktisere, men det kan sagtens lade sig gøre og barnet ligger rigtig godt!!! Så det jeg vil fortælle med den historie er blot, at børn kan ligge (vandret) i ringeslyngen lige så længe man ønsker det, de vokser ikke ud af den.

Okay.. Det jo måske bare fordi jeg skal prøve det lidt mere, nu var det jo første gang jeg prøvede den.
Og tror det er fordi jeg har fået taget fat i "hele" halen i stedet for kun i kanten som du siger.

Og ja netop det med og ku ha hende med ind og handle uden man behøves en indkøbsvogn...
Og det med hvis man er ude og gå og de bliver trætte, så den nem og ha med fordi den ikk fylder ligesom en klapvogn feks gør.

Jeg må nok bare være lidt mere tålmodig
Ku dog godt ha brugt langt bedre instruktioner i den!!

De andre slynger med bedre bærefunktion er skam også fine, men jeg ved at hvis det er for en længere tur/iudflugt.. så ville jeg netop bruge min meget nemme klapvogn - den kan slåes sammen så den ikk fylder meget og den kan ligges ned i ryggen så barnet også kan sove.

Men ja ringslyngen er mere for li og ha den i pusletasken til hvis man netop ikke har noget andet med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Mumto3

Lou87 skriver:

Okay.. Det jo måske bare fordi jeg skal prøve det lidt mere, nu var det jo første gang jeg prøvede den.
Og tror det er fordi jeg har fået taget fat i "hele" halen i stedet for kun i kanten som du siger.

Og ja netop det med og ku ha hende med ind og handle uden man behøves en indkøbsvogn...
Og det med hvis man er ude og gå og de bliver trætte, så den nem og ha med fordi den ikk fylder ligesom en klapvogn feks gør.

Jeg må nok bare være lidt mere tålmodig
Ku dog godt ha brugt langt bedre instruktioner i den!!

De andre slynger med bedre bærefunktion er skam også fine, men jeg ved at hvis det er for en længere tur/iudflugt.. så ville jeg netop bruge min meget nemme klapvogn - den kan slåes sammen så den ikk fylder meget og den kan ligges ned i ryggen så barnet også kan sove.

Men ja ringslyngen er mere for li og ha den i pusletasken til hvis man netop ikke har noget andet med..

Udfra din beskrivelse vil jeg klart sige at ringeslyngen vil dække dit behov. Ærgeligt at du fik en dårlig 'første gangs'-oplevelse med den.

Din datter er jo så stor nu, at hun både kan ligge i den OG sidde op og kigge ud. (Man tager blot stoffet helt op om hovedet, så er der nakkestøtte i, indtil barnet selv kan holde hovdet. hvis hun ikke kan det)

Anmeld

12. februar 2011

Lou87

Mumto3 skriver:

Udfra din beskrivelse vil jeg klart sige at ringeslyngen vil dække dit behov. Ærgeligt at du fik en dårlig 'første gangs'-oplevelse med den.

Din datter er jo så stor nu, at hun både kan ligge i den OG sidde op og kigge ud. (Man tager blot stoffet helt op om hovedet, så er der nakkestøtte i, indtil barnet selv kan holde hovdet. hvis hun ikke kan det)

Ja jeg syntes nemlig også det var den jeg kom frem til der var bedst til det jeg sku bruge den til..
Meget rart li og få bekræftet

Ja det er lidt ærgeligt for hvis ikk det var for din hjælp ville jeg nok ikk ha overvejet og købe den..
Men nu afventer jeg blot kald fra hende om hun kan få den i en anden farve - så tror jeg at jeg er nødt til og prøve den

Hun kan godt holde hovedet, hun sad også rigtig fint og kiggede rundt da jeg prøvede den og vi fik hende til og side på hoften

Anmeld

12. februar 2011

Mumto3

Lou87 skriver:

Ja jeg syntes nemlig også det var den jeg kom frem til der var bedst til det jeg sku bruge den til..
Meget rart li og få bekræftet

Ja det er lidt ærgeligt for hvis ikk det var for din hjælp ville jeg nok ikk ha overvejet og købe den..
Men nu afventer jeg blot kald fra hende om hun kan få den i en anden farve - så tror jeg at jeg er nødt til og prøve den

Hun kan godt holde hovedet, hun sad også rigtig fint og kiggede rundt da jeg prøvede den og vi fik hende til og side på hoften

Hvis du får problemer med den, så sig endelig til! Jeg vil rigtig gerne hjælpe (er jo slyngevejleder).

Anmeld

12. februar 2011

Lou87

Mumto3 skriver:

Hvis du får problemer med den, så sig endelig til! Jeg vil rigtig gerne hjælpe (er jo slyngevejleder).

Ihh hvor er du sød - tak
Må jeg ansøge dig til lige og gemme dig i gemmerne hvis det sku være ?

Ærgeligt du ikke bor tæt på!

Anmeld

12. februar 2011

Mumto3

Lou87 skriver:

Ihh hvor er du sød - tak
Må jeg ansøge dig til lige og gemme dig i gemmerne hvis det sku være ?

Ærgeligt du ikke bor tæt på!

Ja, det kan du tro du må

Selvfølgelig er det noget andet når jeg står ved siden af, men hvis du sender nogle billeder og vi tager en snak over telefoenen, så er min erfaringe, at det også kan hjælpe rigtig meget. Ofte er det helt enkle ting der gør at folk ikke kan få slyngerne til at fungere, som f.eks. at de hiver det forkerte sted i stoffet.

Anmeld

12. februar 2011

Lou87

Mumto3 skriver:

Ja, det kan du tro du må

Selvfølgelig er det noget andet når jeg står ved siden af, men hvis du sender nogle billeder og vi tager en snak over telefoenen, så er min erfaringe, at det også kan hjælpe rigtig meget. Ofte er det helt enkle ting der gør at folk ikke kan få slyngerne til at fungere, som f.eks. at de hiver det forkerte sted i stoffet.

Lyder bare super
Du er da en engel du gider sådan noget

Jeg blir nødt til at have en så - er sikker på det nok skal lykkes når jeg får prøvet lidt og trækker rigtigt..

Men dvs den jeg har kigget på er fin nok med ringe osv?
Den der kænguru slynge..
Sys den var smart fordi den havde den lomme så man li ku ligge sutten i eller lign

Anmeld

12. februar 2011

Mumto3

Lou87 skriver:

Lyder bare super
Du er da en engel du gider sådan noget

Jeg blir nødt til at have en så - er sikker på det nok skal lykkes når jeg får prøvet lidt og trækker rigtigt..

Men dvs den jeg har kigget på er fin nok med ringe osv?
Den der kænguru slynge..
Sys den var smart fordi den havde den lomme så man li ku ligge sutten i eller lign

Jeg har lige chekket hjemmesiden, og de skriver direkte at den har åben hale, og ringene er også de rigtige. Så ja, den vil jeg anbefale (eller en magen til).

Anmeld

12. februar 2011

Lou87

Mumto3 skriver:

Jeg har lige chekket hjemmesiden, og de skriver direkte at den har åben hale, og ringene er også de rigtige. Så ja, den vil jeg anbefale (eller en magen til).

Okay suuuper :-)

Ihh nu glæder jeg mig jo helt til og få den - tusind tak igen

Anmeld

12. februar 2011

Mumto3

Lou87 skriver:

Okay suuuper :-)

Ihh nu glæder jeg mig jo helt til og få den - tusind tak igen

jamen selv tak! jeg er da bare glad for at kunne hjælpe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.