Lou87 skriver:
Upps - det er faktisk slynger.dk
den der kænguru slynge
Hmm det var metalringe af hva jeg kan huske.. Og ja tror faktisk måske jeg gjorde den fejl og hive i meget af stoffet i stedet for i siden
?? Måske.. er ikk sikker... men gjorde jeg nok... for syntes ikk rigtig stoffet rykkede sig og jeg ku bare blive ved og hive.. hjalp først da jeg løftede min datter og justerede med begge hænder... men nok fordi jeg gjorde det forkert!
Slyngen fra slynger.dk, den kan jeg godt anbefale (eller en magen til)! Det er åben hale og det er metalringe.
Ærligt at du ikke fik en ordentlig vejledning, for den ER altså nem at justere, hvis man hiver det rigtige sted.
Det er fuldstændig lige som med stropperne på en rygsæk/babybjørn eller lignende, hvis man hiver i stroppen den forkerte vej, så er den næsten umulig at stramme. Systemet er selvfølgeligt et andet med en slynge, men hvis man hiver det rigtige sted, så er det nemt nok.
Men hvad skal du bruge en slynge til?
Din datter er 6mdr og derfor har du masser af muligheder for andre slynger også.
Ringeslyngen er rigtig god til:
Man skal ind og handle, og så tager man baby fra autostol, vupti, over i slyngen, går ind og handler og så ud i autostolen igen.
Baby er overtræt og vil ikke falde i søvn, ned i slyngen, gå lidt rundt og ordne vasketøj m.m. og så sover baby
Man bor i lejlighed og skal op med madvare, pusletaske m.m. OG have baby med. Ned i slyngen og så har man to hænder frie til at bære alt muligt andet.
Min datter er knapt 3 år,og jeg bruger primært ringeslyngen til en hurtig indkøbstur og når vi er ude og gå og hun pludselig bliver vildt træt, så kan jeg lige tage hende op (istedet ofr at lave klassikeren med at sætte barnet op på hoften og ødelægge ens egen ryg!)
Hvis barnet skal bæres længere tid af gang, altså at man tager på tur med barnet i slyngen, så vil jeg anbefale noget hvor man bære på begge skuldre. Det kan være en Manduca, Ergo, Vikle (fast vikle, ikke stræk vikle) eller en Mai Tei. Alle disse har en super høj bære komfort for den voksne, og barnet sidder ergonomisk rigtig godt i dem. Barnet kan sagtes tage sig en middaglur i en af de nævnte slynger, emn de sidder op,i modsætning til ringeslyngen hvor de ligger ned.
Jeg har lige haft en slyngedemonstration, hvor der var en mor med en baby der var 3 mdr gammel og hun mente at hendes datter var blevet for stor til at ligge ned i ringeslyngen. Det var hun selvfølgelgi ikke! Derfor tog jeg min egen datter på 2 år næsten 3 år og lagde ned i slygne, så hun lå ned (i sovestilling). Det er ikke noget jeg praktisere, men det kan sagtens lade sig gøre og barnet ligger rigtig godt!!! Så det jeg vil fortælle med den historie er blot, at børn kan ligge (vandret) i ringeslyngen lige så længe man ønsker det, de vokser ikke ud af den.