Ringslynge afstemning og hjælp tak :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du en ringslynge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.413 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Lou87

Hej Tøser!

Jeg var i Slagelse i dag, for at afprøve en ringslynge inden jeg bare købte endnu en ting der ku hænge og samle støv

Jeg synes da jeg endelig fik min datter til og side rigtig at den var god og ha på, men den var lidt besværlig og stramme til "alene" synes jeg - da hun vejer godt til jo.

Har i en og er i glade for den eller synes i også den er besværlig ?
Og har i evt tips til hvordan jeg nemmere får strammet stoffet til ?
For jeg vil helst selv kunne, da det jo er til hvis jeg er alene ude og ska ha hende med ind og handle.
Hun er 6 mdr, så det er det stadie hvor de skal til og i den større autostol og så har man jo ikk den og sætte i vognen, og synes ikk hun er helt stabil nok til og side i vognen selv. Kan lade sig gøre med en dyne og sådan, men meget besværlig og slæbe på alt muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Mumto3

Prøvede du en med åben eller lukket hale?

(altså det stykke stof der skulle gennem ringene, var det 'stort og bredt' eller var 'tykt og smalt' ? )

Den åbne hale er nemlig MEGET nemmere at stramme til end den lukkede.

Anmeld

11. februar 2011

Corn

Jeg har skrevet ja, men får den ikke brugt, da jeg har købt mig en mei tai, som jeg er super duper glad for.... Så der sidder Mutten som regel

Anmeld

11. februar 2011

Nemesis

Har en som jeg kun har brugt få gange.

Da hun var lille følte jeg simpelthen at hun ville falde ud hvis jeg rørte mig..senere..ja egentlig det samme..skulle hele tiden have en hånd på hende, og så er ideen lidt væk, for mig i hvertfald.

Købte en vikle som jeg faktisk har brugt rigtig meget..men vil hellere have en mei tai.

:-) Sisse

Anmeld

11. februar 2011

Lou87

Mumto3 skriver:

Prøvede du en med åben eller lukket hale?

(altså det stykke stof der skulle gennem ringene, var det 'stort og bredt' eller var 'tykt og smalt' ? )

Den åbne hale er nemlig MEGET nemmere at stramme til end den lukkede.

jeg prøvede den de har på slyngen.dk ?? ved ikk , tror den er bred og tynd eller hva det er du skriver

Anmeld

11. februar 2011

Lou87

Macaab skriver:

Jeg har skrevet ja, men får den ikke brugt, da jeg har købt mig en mei tai, som jeg er super duper glad for.... Så der sidder Mutten som regel

oki men det er også en der skal bindes osv ik ?

Anmeld

11. februar 2011

Lou87

ladydan1 skriver:

Har en som jeg kun har brugt få gange.

Da hun var lille følte jeg simpelthen at hun ville falde ud hvis jeg rørte mig..senere..ja egentlig det samme..skulle hele tiden have en hånd på hende, og så er ideen lidt væk, for mig i hvertfald.

Købte en vikle som jeg faktisk har brugt rigtig meget..men vil hellere have en mei tai.

:-) Sisse

okay så.. nu kender jeg ikke sådan lige til de to..

kan godt li ideen om at ku både ha hende lige på men også på siden

Anmeld

11. februar 2011

Mumto3

Lou87 skriver:

jeg prøvede den de har på slyngen.dk ?? ved ikk , tror den er bred og tynd eller hva det er du skriver

Hvis du har skrevet web-adressen korrekt (der er nemlig både en butik der hedder slynger.dk og en der hedder slyngen.dk og det er to forskellige ringslynger de forhandler)

så er det lidt svært at afgøre hvilken type hale der er tale om, da der næsten ikke er nogen billeder af den på deres hjemmeside. Halen ender ud i en lomme, og det betyder at det både kan være en åben eller en lukke hale.

Var ringene lavet af platisk eller metal? Det er klart nemmeste at justere slyngen hvis det er metalringe.

Fik du at vide at du skulle trække helt ude ved kanten/syningen af stoffet? Mange gør den fejl at de trækker i hele halen, eller endnu værre i midt af halen og så er det stort set umuligt at stramme slyngen til.

Anmeld

11. februar 2011

Lou87

Hvis du har skrevet web-adressen korrekt (der er nemlig både en butik der hedder slynger.dk og en der hedder slyngen.dk og det er to forskellige ringslynger de forhandler)

så er det lidt svært at afgøre hvilken type hale der er tale om, da der næsten ikke er nogen billeder af den på deres hjemmeside. Halen ender ud i en lomme, og det betyder at det både kan være en åben eller en lukke hale.

Var ringene lavet af platisk eller metal? Det er klart nemmeste at justere slyngen hvis det er metalringe.

Fik du at vide at du skulle trække helt ude ved kanten/syningen af stoffet? Mange gør den fejl at de trækker i hele halen, eller endnu værre i midt af halen og så er det stort set umuligt at stramme slyngen til.

Upps - det er faktisk slynger.dk  den der kænguru slynge

Hmm det var metalringe af hva jeg kan huske.. Og ja tror faktisk måske jeg gjorde den fejl og hive i meget af stoffet i stedet for i siden ?? Måske..  er ikk sikker... men gjorde jeg nok... for syntes ikk rigtig stoffet rykkede sig og jeg ku bare blive ved og hive.. hjalp først da jeg løftede min datter og justerede med begge hænder... men nok fordi jeg gjorde det forkert!

Anmeld

12. februar 2011

Mumto3

Lou87 skriver:

Upps - det er faktisk slynger.dk  den der kænguru slynge

Hmm det var metalringe af hva jeg kan huske.. Og ja tror faktisk måske jeg gjorde den fejl og hive i meget af stoffet i stedet for i siden ?? Måske..  er ikk sikker... men gjorde jeg nok... for syntes ikk rigtig stoffet rykkede sig og jeg ku bare blive ved og hive.. hjalp først da jeg løftede min datter og justerede med begge hænder... men nok fordi jeg gjorde det forkert!

Slyngen fra slynger.dk, den kan jeg godt anbefale (eller en magen til)! Det er åben hale og det er metalringe.

Ærligt at du ikke fik en ordentlig vejledning, for den ER altså nem at justere, hvis man hiver det rigtige sted.

Det er fuldstændig lige som med stropperne på en rygsæk/babybjørn eller lignende, hvis man hiver i stroppen den forkerte vej, så er den næsten umulig at stramme. Systemet er selvfølgeligt et andet med en slynge, men hvis man hiver det rigtige sted, så er det nemt nok.

Men hvad skal du bruge en slynge til?

Din datter er 6mdr og derfor har du masser af muligheder for andre slynger også.

Ringeslyngen er rigtig god til:

Man skal ind og handle, og så tager man baby fra autostol, vupti, over i slyngen, går ind og handler og så ud i autostolen igen.

Baby er overtræt og vil ikke falde i søvn, ned i slyngen, gå lidt rundt og ordne vasketøj m.m. og så sover baby

Man bor i lejlighed og skal op med madvare, pusletaske m.m. OG have baby med. Ned i slyngen og så har man to hænder frie til at bære alt muligt andet.

Min datter er knapt 3 år,og jeg bruger primært ringeslyngen til en hurtig indkøbstur og når vi er ude og gå og hun pludselig bliver vildt træt, så kan jeg lige tage hende op (istedet ofr at lave klassikeren med at sætte barnet op på hoften og ødelægge ens egen ryg!)

Hvis barnet skal bæres længere tid af gang, altså at man tager på tur med barnet i slyngen, så vil jeg anbefale noget hvor man bære på begge skuldre. Det kan være en Manduca, Ergo, Vikle (fast vikle, ikke stræk vikle) eller en Mai Tei. Alle disse har en super høj bære komfort for den voksne, og barnet sidder ergonomisk rigtig godt i dem. Barnet kan sagtes tage sig en middaglur i en af de nævnte slynger, emn de sidder op,i modsætning til ringeslyngen hvor de ligger ned.

Jeg har lige haft en slyngedemonstration, hvor der var en mor med en baby der var 3 mdr gammel og hun mente at hendes datter var blevet  for stor til at ligge ned i ringeslyngen. Det var hun selvfølgelgi ikke! Derfor tog jeg min egen datter på 2 år næsten 3 år og lagde ned i slygne, så hun lå ned (i sovestilling). Det er ikke noget jeg praktisere, men det kan sagtens lade sig gøre og barnet ligger rigtig godt!!! Så det jeg vil fortælle med den historie er blot, at børn kan ligge (vandret) i ringeslyngen lige så længe man ønsker det, de vokser ikke ud af den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.