nintendo i børnehaven.. og hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

Mi

Anonym skriver:

er valget mellem to onder..1: at lade en dreng, som har haft svært ved at få venner stå udenfor, men til gengæld ikke blive "pacificeret" af for meget spil.. eller 2: lade ham spille for meget, men den manglede aktive leg, men til gengæld være med i det åbenlyse fællesskab de har omkring Nintendoen... 

Jeg er sikker på at din søn ikke er den eneste som ikke har en nintendo med og at der vil være andre som er igang med anden leg. Men har du snakket med din kontaktpædagog om din bekymring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Anonym trådstarter

hyskystar skriver:

I vores bh er det os iorden med nitendo og hver gang vi henter ellers aflevere er der konstant børn der sidder spiller på dem..

Synes ikke det hører til i en børnehave.. Instutionen skulle gerne været et sted hvor man legede og skabte venskaber og ikke venskaber på bekostning af hvem der her råd til dyrt "legetøj"

har du overvejet at sige/gøre noget?

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

Lulle25 skriver:

Jeg synes slet ikke det er i orden de må have nintendo med i børnehave.

Må indrømme jeg tænker lidt om det er fordi pædagogerne gerne vil have pause fra børnene?

Mine unger ville aldrig få nintendi med i børnehave, de skulle jo nødigt blive asociale fordi de sidder klinet til skærmen, synes slet ikke teknologien høre hjemme i en bh. De skal da ud og lege, lege rollespil, lege med modelervoks, tegne, grine, danse og hygge sig sammen.

Ved da ikke om jeg er gammeldags, men synes godt nok ikke børnene får noget ud af at spille på nintendo i  børnehavealderen. Jeg tænker også på sundhedsfremme i den situation, og de bliver jo så inaktive af at sidde stille så længe, og hvis vi i dk skal have bugt med overvægten er det jo her vi skal starte, altså i bh alderen

Er også en af mine bekymringer.. og ja jeg tænker også, at det er interessant at de vælger morgentimer og sene eftermiddagstimer, hvor der netop ikke er så mange pædagoger..

Anmeld

11. februar 2011

Pikku Myy

Anonym skriver:

enig.. undrer mig blot over at stå alene med den holdning i den børnehave...

Det er jo heller ikke sikkert du er det... Kan du ikke prøve at spørge nogle af de andre forældre når du henter/bringer?

Har iøvrigt også forfattet et indlæg højere oppe med lidt argumentation mht netop det. Har du læst det?

Anmeld

11. februar 2011

Mumto3

Anonym skriver:

aha, ja, det var selvfølgelig også en vej igennem det - at få dem til at argumentere for, hvorfor det skal være der. Desværre bliver mit barn flyttet over på en stue, hvor de lige har haft forældremøde og hvor forældrene åbenbart har diskuteret dette og har fundet det rimeligt at de spiller i dette omfang.. vildt mystisk synes jeg, men jeg kan da altid selv bede om disse argumenter...

Ja, med DEM om at argumenter for spil! Det er jo noget de har indført og så må der være en pædagogisk plan med det.

Børnehave skal skrive en pædagogisk plan, bed om at få den udleveret (den er helt offentligt) og hvis du så ikke kan finde noget om Nitendoer, så må du bede om en udredning. Når børnene spiller så mange timer om ugen, så skal der jo være en mening med det. Hvis de nu skulle spille stik-bold 1 time om dagen, ville man jo også spørger: Hvorfor spiller alle børnene stikbold en time hver eneste dag?

Anmeld

11. februar 2011

hyskystar

Anonym skriver:

har du overvejet at sige/gøre noget?

Vi har snakker med en af de daglige leder og hun sagde de vil tage det op på næste møde, så der kunne laves regler for brugen af den men der ligesom ikke sket mere

virker som pædegogerne giver lov for selv få en pause fra nogen af børnene

Anmeld

11. februar 2011

Anne85

Nej jeg syntes absolut ikke at en nintendo hører sig til i en børnehave - MEN som så meget andet synes jeg det er forældrenes ansvar og ikke institutionen at sætte grænser.

Anmeld

12. februar 2011

lene

I min datters børnehave har det været tilladt med nintendoer, men nu er regler lavet om og de må ikke længere have det med, og det syntes jeg er fint for syntes de skal bruge der kreativitet på en anden måde. I min søns sfo har de både wii og nintendoer og her har de et vist tidsrum de må spille, og når de sidder og spiller ds sider tit nogle stykker sammen og når den ½ time spille tid er overstået finder den lille gruppe så typisk ud at de skal lege sammen bagefter, men når det så er sagt vil jeg jo mene at det ikke burde være nødvendigt at have den slags i børnehave eller sfo, de burde opfordres til at bruge deres fantasi og lege uden at skulle underholdes

Mvh Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.