nintendo i børnehaven.. og hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.743 visninger
28 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Anonym trådstarter

I vores børnehave er det ok at medbringe Nintendo og børnene må spille indtil kl 9 samt en time om eftermiddagen. De betyder faktisk at nogle børn kan spille op til 3 timer dagligt 

Jeg er absolut ikke modstander af Nintendo men mener 30-60 min dagligt er rigeligt til så små børn - hvad tænker I? Jeg håber enten at blive klogere på, hvorfor det er ok at spille så meget nintendo eller få nogle brandgode argumenter til, hvorfor det ikke er ok...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

I vores børnehave er det ok at medbringe Nintendo og børnene må spille indtil kl 9 samt en time om eftermiddagen. De betyder faktisk at nogle børn kan spille op til 3 timer dagligt 

Jeg er absolut ikke modstander af Nintendo men mener 30-60 min dagligt er rigeligt til så små børn - hvad tænker I? Jeg håber enten at blive klogere på, hvorfor det er ok at spille så meget nintendo eller få nogle brandgode argumenter til, hvorfor det ikke er ok...

Jeg ville hellere ønske at alt det computer halløj kom væk fra institutionerne, ungerne spiller jo også derhjemme, og man kan da sige at i institutionerne har de da en masse kammerater at lege med, så kan de da finde på andet end at spille på computer

Anmeld

11. februar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Jeg synes overhovedet ikke at nintendoer hører til i en børnehave.

Asta går i skole i i SFO og det er KUN om torsdagen i SFO tid at de må have nintendo med og spille i SFO tiden efter skole. Alle andre dage er den bandyst.

Vi var på besøg i Asta's børnehave, hvor de har samme regel som du skriver om, jeg rysted på hovedet da pædagogerne sagde det, og sagde at jeg var glad for Asta ikke længere gik i børnehave - forså havde jeg klaget og klaget over det.

Christina

Anmeld

11. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I min verden er det no go, at have eget legetøj med i bh og især elektroniske ting.

I Luka's børnehave har det været lovligt hver dag, at tage legetøj med. Luka har heldigvis ikke rigtig været interesseret i det. I dag har der været opslag i bh omkring det og at det efter vinterferie ikke længere er tilladt, da de har oplevet en del negativt omkring det mellem børnene. Jeg synes bare, at det er fint, at der er forbudt. Der er masser af legetøj i bh de kan lege med

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

tak for svar.. jeg kan se, at jeg ikke er helt ved siden af, ved at synes, at det er for meget... mangler dog stadig de saglige argumenter for, hvorfor det ikke er i orden - de er jo vældig sociale og hjælpesomme overfor hinanden, når de spiller, så den kan jeg ikke rigtig bruge.. men min "mavefornemmelse" siger da klart, at de ikke har godt af at spille lang tid.. men hvorfor?

Anmeld

11. februar 2011

Valle81

Anonym skriver:

tak for svar.. jeg kan se, at jeg ikke er helt ved siden af, ved at synes, at det er for meget... mangler dog stadig de saglige argumenter for, hvorfor det ikke er i orden - de er jo vældig sociale og hjælpesomme overfor hinanden, når de spiller, så den kan jeg ikke rigtig bruge.. men min "mavefornemmelse" siger da klart, at de ikke har godt af at spille lang tid.. men hvorfor?

Jeg kan godt følge dig og ja hvad kan man bruge af argrumenter:0)

At nintendo hører hjemmet til ligesom tv osv. At det kan lægge et pres på de forældre, som evt ikke har råd til at give deres barn en nintendo - samt at der så børn der ikek har en og er "udenfor" fællesskabet.

Christina

Anmeld

11. februar 2011

Mumto3

Jeg har bare SÅ svært ved at se, hvad der skulle være i vejen med at lege, sådan som vi legede da vi var børn og gik i børnehave!!!

Hvad er argumente FOR at skulle spille computer/Nitendo i børnehaven??? Jeg ville bede om en pædagogisk udredning.

I vores SFO (børn fra 6-8 år) der spillede de spil på computeren der var tilladt for børn over 16 år  Fordi det mente pædagogerne var Åh, så godt for vores børn. Da vi så bad om at få en pædagogisk udredning på skrift, med argumenter for hvorfor vores børn skulle spille de spil....tja, så holdt de pludselig op med det.

Det eneste argument for, er at med de dårlige normeringer, så er det lettere at passifisere børnene end at aktivere dem

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg kan godt følge dig og ja hvad kan man bruge af argrumenter:0)

At nintendo hører hjemmet til ligesom tv osv. At det kan lægge et pres på de forældre, som evt ikke har råd til at give deres barn en nintendo - samt at der så børn der ikek har en og er "udenfor" fællesskabet.

Christina

Hmm ja, der vil jo være nogen udenfor fællesskabet, men jeg synes faktisk at have lagt mærke til at de er gode til at låne af hinanden og sidde ved siden af hinanden og kigge med.. Hmm er af samme mening som dig, men synes det er svært at komme med de helt skarpe argumenter. Sad og surfede og kunne se et pædagogisk forbund i USA anbefalede maks to timers medietid om dagen (tv, spil osv.). Ellers kan jeg faktisk ikke finde nogen anbefalinger på området... 

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg har bare SÅ svært ved at se, hvad der skulle være i vejen med at lege, sådan som vi legede da vi var børn og gik i børnehave!!!

Hvad er argumente FOR at skulle spille computer/Nitendo i børnehaven??? Jeg ville bede om en pædagogisk udredning.

I vores SFO (børn fra 6-8 år) der spillede de spil på computeren der var tilladt for børn over 16 år  Fordi det mente pædagogerne var Åh, så godt for vores børn. Da vi så bad om at få en pædagogisk udredning på skrift, med argumenter for hvorfor vores børn skulle spille de spil....tja, så holdt de pludselig op med det.

Det eneste argument for, er at med de dårlige normeringer, så er det lettere at passifisere børnene end at aktivere dem

aha, ja, det var selvfølgelig også en vej igennem det - at få dem til at argumentere for, hvorfor det skal være der. Desværre bliver mit barn flyttet over på en stue, hvor de lige har haft forældremøde og hvor forældrene åbenbart har diskuteret dette og har fundet det rimeligt at de spiller i dette omfang.. vildt mystisk synes jeg, men jeg kan da altid selv bede om disse argumenter...

Anmeld

11. februar 2011

musse1

i vores søns bhv. måtte de gerne ha nitendo med, og ja må du også gerne i skole/sfo. jeg kan godt se de sidder mange sammen og hjælper hinanden med hvordan det spil skal spilles, og hygger om det.. men seriøst jeg syns de har godt af at røre sig, og lege nogle lege sammen.. forstår faktsik heller ikke forældrene, at de tør lade sit barn ha den med, den kan hurtigt gå  i stykker, når er så mange og den er jo ik lige frem billig..

vores for ik lov at tage sin med, syns ik han behøver spille på den der, og for heller ik lov hverdag her hjemme..

Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.