Hvornår kan man tillade sig at kalde sig model?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

L.J.L

Skriver anonymt for ikke at blive genkendt (self )

Hvornår synes i, at man kan tillade sig at rende rundt og kalde sig model? Jeg ved godt, at hvis man har fået taget nogle billeder af en fotograf, så har man jo teknisk set stået model, men jeg mener bare først, at man kan betegne sig selv som model, når man er ansat ved et bureau og ens billeder bruges i eksempelvis reklamearbejde.

Jeg spørger pga. en pige fra min skole.. Første dag på skolen introducerede hun sig selv ved rigtig overlegent at sige, at hun arbejdede som model og lavede en hel del modelarbejde. Okay, fint nok, tænker man så. Nu er vi jo så venner på facebook, og jeg må nok sukke lidt. Hun kender en fotograf privat, som elsker at tage billeder på hobbyplan. Hun får så tit taget billeder af ham, som dog ikke bruges til noget. Mange af dem er sådan nogle halvfrække nogen.

Jeg synes bare det er lidt plat at føre sig frem som "model", når man bare får taget lumre billeder af en privatfotograf, og så er jeg i øvrigt også lidt træt af at glo på billeder af en skolekammerat i undertøj hele tiden. Jeg ved ikke om det bare er mig, men synes det er meget dumt at smide sådan nogen op på facebook, fordi det for mig vidner om, at man ikke er obs på de signaler det kan sende, eksempelvis når man senere hen skal søge arbejde.

Jeg er ikke misundelig, for jeg har selv fået taget billeder på samme måde. Dog ikke frække, men billeder udenfor i vintertøj, de blev rigtig gode. Men jeg kalder mig jo ikke model af den grund! Det virker bare på mig som en måde at skulle få ekstra opmærksomhed på, og det synes jeg bare er fesent, når det er sådan nogle lumre amatør-fotos, som måske i virkeligheden ikke en gang er så gode.

Hvad mener i. Hvornår kan man tillade sig at promovere sig selv som værende model, og er det fint nok at have frække fotos på en offentlig profil?

Jamen i realiteten så ER hun jo model. Hun er jo model for fotografen, så jeg kan slet ikke se noget underligt i at hun kalder sig selv for model.... Og hvordan det så kan genere andre hvad hun kalder sig, kan jeg så heller ikk forstå..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Har en veninde der mener hun er skuespiller fordi hun har været statist et par steder... lidt det samme synes jeg, og jeg synes ærlig talt at det er lidt småpinligt at høre på...

Hun har endda oprettet/fået oprettet en "profil" på Imdb.com.

Men så er hun jo netop ikke skuespiller, men statist. Der er forskel på de to fag..

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

Jamen i realiteten så ER hun jo model. Hun er jo model for fotografen, så jeg kan slet ikke se noget underligt i at hun kalder sig selv for model.... Og hvordan det så kan genere andre hvad hun kalder sig, kan jeg så heller ikk forstå..

Som jeg skrev, synes jeg godt man kan sige, at man har stået model osv. Men at sige, at man arbejder som model synes jeg er i overkanten, når det bare er en fritidshobby.

Det generer mig, fordi hun frempromoverer sig selv ekstremt meget på dén front, og det er skide irriterende at høre på hele tiden. Især når det bare er sådan nogle lumre fotos af en amatørfotograf. Det har jeg da også fået taget, jeg promoverer da ikke mig selv som model af den årsag. Og så synes jeg bare det er ret upassende at have mere eller mindre nøgenbilleder til offentligt skue

HAha, det lød forkert da jeg skrev "det har jeg da også fået taget". Jeg har ikke fået taget LUMRE fotos, har bare fået taget fotos af en amatør PÅKLÆDT

Anmeld

11. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Som jeg skrev, synes jeg godt man kan sige, at man har stået model osv. Men at sige, at man arbejder som model synes jeg er i overkanten, når det bare er en fritidshobby.

Det generer mig, fordi hun frempromoverer sig selv ekstremt meget på dén front, og det er skide irriterende at høre på hele tiden. Især når det bare er sådan nogle lumre fotos af en amatørfotograf. Det har jeg da også fået taget, jeg promoverer da ikke mig selv som model af den årsag. Og så synes jeg bare det er ret upassende at have mere eller mindre nøgenbilleder til offentligt skue

HAha, det lød forkert da jeg skrev "det har jeg da også fået taget". Jeg har ikke fået taget LUMRE fotos, har bare fået taget fotos af en amatør PÅKLÆDT

hmmm hvis det var mig så havde jeg da bare grint lidt af det og gået videre. Kan stadig ikke se hvordan det kan genere dig at hun kalder sig selv for model, det har jo i bund og grund intet med dig at gøre

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

hmmm hvis det var mig så havde jeg da bare grint lidt af det og gået videre. Kan stadig ikke se hvordan det kan genere dig at hun kalder sig selv for model, det har jo i bund og grund intet med dig at gøre

Helt ærligt, hvorfor kan man ikke snakke om ting, som irriterer en, uden at folk får det til at fremstå som om, at man er en mega nederen person, som åbenbart ikke har andet at gå op i? Når der er ting der irriterer dig, snakker du så aldrig med nogen om det?

Men det er da rigtig dejligt for dig, hvis der aldrig er ting der irriterer dig, og du bare kan gå grinende videre Sådan er vi ikke alle, og jeg synes der skal være plads til at få luft for den slags ting og undringer. Og skabe debat omkring, hvorvidt det er en god eller dårlig idé at smide fotos af sin bare røv på facebook

Anmeld

11. februar 2011

Anonym

linselouise skriver:

Men så er hun jo netop ikke skuespiller, men statist. Der er forskel på de to fag..

Ikke i hendes hovede....

Hun ringede og fortalte om hendes nye rolle.... den havde et navn... "dame i kø"

Anmeld

11. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Helt ærligt, hvorfor kan man ikke snakke om ting, som irriterer en, uden at folk får det til at fremstå som om, at man er en mega nederen person, som åbenbart ikke har andet at gå op i? Når der er ting der irriterer dig, snakker du så aldrig med nogen om det?

Men det er da rigtig dejligt for dig, hvis der aldrig er ting der irriterer dig, og du bare kan gå grinende videre Sådan er vi ikke alle, og jeg synes der skal være plads til at få luft for den slags ting og undringer. Og skabe debat omkring, hvorvidt det er en god eller dårlig idé at smide fotos af sin bare røv på facebook

Rolig nu. Jeg har ikke på noget tidspunkt bare hentydet til at du skulle være en "nederen" person. De ord må stå for din egen regning.  Jeg svarede på dit indlæg, og stiller mig blot undrende overfor at sådan noget kan genere en.

Godt ord igen

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

Rolig nu. Jeg har ikke på noget tidspunkt bare hentydet til at du skulle være en "nederen" person. De ord må stå for din egen regning.  Jeg svarede på dit indlæg, og stiller mig blot undrende overfor at sådan noget kan genere en.

Godt ord igen

Så du ville ikke blive irriteret af at gå op og ned af en person hver dag, som havde travlt med at promovere sin ikke-eksisterende model-karriere og hele tiden snakke om de nye billeder hun snart skulle lave, og blablabla, når hun ikke en meter er model, men bare kender en ældre mand, som godt kan lide at tage frække fotos? Fair nok. Vi er åbenbart forskellige. Skal prøve at være mega optimistisk og glad konstant resten af tiden.

Ps. Undskyld. er i SINDSSYGT dårligt humør i dag, og vildt irritabel. Graviditetshormonerne raser, og jeg er sur over nogle lektier, som bare tager fåååårking lang tid og er uinteressante. Jeg beklager, man skal self. ikke fralægge sig alt ansvar, men kan ikke rigtig styre min vrede pt.

Anmeld

11. februar 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Så du ville ikke blive irriteret af at gå op og ned af en person hver dag, som havde travlt med at promovere sin ikke-eksisterende model-karriere og hele tiden snakke om de nye billeder hun snart skulle lave, og blablabla, når hun ikke en meter er model, men bare kender en ældre mand, som godt kan lide at tage frække fotos? Fair nok. Vi er åbenbart forskellige. Skal prøve at være mega optimistisk og glad konstant resten af tiden.

Ps. Undskyld. er i SINDSSYGT dårligt humør i dag, og vildt irritabel. Graviditetshormonerne raser, og jeg er sur over nogle lektier, som bare tager fåååårking lang tid og er uinteressante. Jeg beklager, man skal self. ikke fralægge sig alt ansvar, men kan ikke rigtig styre min vrede pt.

Nej, der skal mere til for at gøre mig irriteret, end en pige som kalder sig selv for model.

Men nu skriver du at du er gravid og fyldt med hormoner, så forstår jeg godt at man kan lade sig irritere over ting som man måske normalt ikke lader sig irritere over. Jeg har jo selv været der, og er stadig hormonel hver måned, så jeg er bestemt ikke selv hellig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.