Skriver anonymt for ikke at blive genkendt (self
)
Hvornår synes i, at man kan tillade sig at rende rundt og kalde sig model? Jeg ved godt, at hvis man har fået taget nogle billeder af en fotograf, så har man jo teknisk set stået model, men jeg mener bare først, at man kan betegne sig selv som model, når man er ansat ved et bureau og ens billeder bruges i eksempelvis reklamearbejde.
Jeg spørger pga. en pige fra min skole.. Første dag på skolen introducerede hun sig selv ved rigtig overlegent at sige, at hun arbejdede som model og lavede en hel del modelarbejde. Okay, fint nok, tænker man så. Nu er vi jo så venner på facebook, og jeg må nok sukke lidt. Hun kender en fotograf privat, som elsker at tage billeder på hobbyplan. Hun får så tit taget billeder af ham, som dog ikke bruges til noget. Mange af dem er sådan nogle halvfrække nogen.
Jeg synes bare det er lidt plat at føre sig frem som "model", når man bare får taget lumre billeder af en privatfotograf, og så er jeg i øvrigt også lidt træt af at glo på billeder af en skolekammerat i undertøj hele tiden. Jeg ved ikke om det bare er mig, men synes det er meget dumt at smide sådan nogen op på facebook, fordi det for mig vidner om, at man ikke er obs på de signaler det kan sende, eksempelvis når man senere hen skal søge arbejde.
Jeg er ikke misundelig, for jeg har selv fået taget billeder på samme måde. Dog ikke frække, men billeder udenfor i vintertøj, de blev rigtig gode. Men jeg kalder mig jo ikke model af den grund! Det virker bare på mig som en måde at skulle få ekstra opmærksomhed på, og det synes jeg bare er fesent, når det er sådan nogle lumre amatør-fotos, som måske i virkeligheden ikke en gang er så gode.
Hvad mener i. Hvornår kan man tillade sig at promovere sig selv som værende model, og er det fint nok at have frække fotos på en offentlig profil?