Sig mig engang, er jeg den eneste....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Janni.

Sig mig engang piger, er jeg den eneste der ikke kan få nattesøvnen til at hænge sammen her sidst i graviditeten? Jeg er i uge 36 (37) - men vandrer det meste af natten fordi jeg ikke kan finde ro i kroppen 

Uanset hvad jeg har lavet om dagen, og uanset hvor træt jeg er når jeg går i seng, så vågner jeg og må bare op og vandre for at finde ro til at sove igen.

Forrige nat var jeg oppe kl 1.45 - 2.50 - 4.30 og kl 7 opgav jeg og stod op.

Denne nat vandrede jeg fra kl. 1.50 til kl. 5.15. Virkelig træls at miste sin nattesøvn på den måde.

Jeg ved godt at når den bette kommer så kan jeg risikerer at det bliver det samme, men føler bare lige nu at min krop har brug for mere hvile. 

Ihh jeg synes det er træls. Og som erstatning for min nattesøvn bliver jeg nødt til at sove lidt på sofaen om dagen, ellers kan jeg slet ikke hænge sammen. Jeg har prøvet at undvære luren på sofaen i håb om bedre nattesøvn, men nej, resultatet var det samme. 

Håber faktisk der er andre med samme problemer der ude, ellers er jeg endnu mere sær end som så 

Nogen der evt har en idé til hvad jeg kan gøre ved dette problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

JacobsMoar

Du er ikke alene !! Jeg havde det på samme måde.. Nogle nætter rendte jeg på toilettet hver time, ikke for at tisse, men fordi jeg havde SÅ meget uro i kroppen..

Tag dig den lur det kræver om dagen, det har du som højgravid  ret til !!

Anmeld

11. februar 2011

Angelspot

Jeg er i uge 39 og har haft det på samme måde i et par uger. Står gerne op flere gange om natten for at tisse, men nok egentlig bare fordi jeg ikke kan falde i søvn igen når først jeg er vågnet. Jeg falder sent i søvn, vågner flere gange om natten og når kæresten tager på arbejde omkring kl 6 om morgenen, SÅ sover jeg godt i et par timer.

Så kan jeg også godt mærke at jeg er træt når det blir eftermiddag, men har droppet luren og hviler mig kun nu, hvilket jeg er nødt til.

Men har ikke noget råd, vil bare sige at du ikke er ene om det. Har hørt det er kroppens måde at forberede os på at vi skal op om natten og ikke får sovet sammenhængende.

Men har jo bestilt en god sovebaby, så det problem får jeg ikke

Anmeld

11. februar 2011

Janni.

Bromberg skriver:

Du er ikke alene !! Jeg havde det på samme måde.. Nogle nætter rendte jeg på toilettet hver time, ikke for at tisse, men fordi jeg havde SÅ meget uro i kroppen..

Tag dig den lur det kræver om dagen, det har du som højgravid  ret til !!

Puha det gør faktisk godt at høre, at jeg ikke er den eneste, selvom det er ret belastende 

Anmeld

11. februar 2011

Janni.

Angelspot skriver:

Jeg er i uge 39 og har haft det på samme måde i et par uger. Står gerne op flere gange om natten for at tisse, men nok egentlig bare fordi jeg ikke kan falde i søvn igen når først jeg er vågnet. Jeg falder sent i søvn, vågner flere gange om natten og når kæresten tager på arbejde omkring kl 6 om morgenen, SÅ sover jeg godt i et par timer.

Så kan jeg også godt mærke at jeg er træt når det blir eftermiddag, men har droppet luren og hviler mig kun nu, hvilket jeg er nødt til.

Men har ikke noget råd, vil bare sige at du ikke er ene om det. Har hørt det er kroppens måde at forberede os på at vi skal op om natten og ikke får sovet sammenhængende.

Men har jo bestilt en god sovebaby, så det problem får jeg ikke

Det lyder lidt som mit problem også. Nogen nætter lykkedes det at sove igen med det samme, men det er ganske få gange. 

Krydser fingre for at vi begge får nogen dejlige sove babyer 

Anmeld

11. februar 2011

JacobsMoar

Buito skriver:

Puha det gør faktisk godt at høre, at jeg ikke er den eneste, selvom det er ret belastende 

Haha..

I starten sagde jeg altid at jeg sov mere efter jeg fødte end før

Anmeld

11. februar 2011

Muffinmus

Næ nej, det sker ofte i slutningen. Pointen er jo netop din krop gør dig klar til at være vågen så det ikke kommer som et chok når barnet kommer.  Så du har allerede vænnet dig til at være vågen i tide og utide  jo:-)

Anmeld

11. februar 2011

SussieThyssen

Buito skriver:

Sig mig engang piger, er jeg den eneste der ikke kan få nattesøvnen til at hænge sammen her sidst i graviditeten? Jeg er i uge 36 (37) - men vandrer det meste af natten fordi jeg ikke kan finde ro i kroppen 

Uanset hvad jeg har lavet om dagen, og uanset hvor træt jeg er når jeg går i seng, så vågner jeg og må bare op og vandre for at finde ro til at sove igen.

Denne nat vandrede jeg fra kl. 1.50 til kl. 5.15. Virkelig træls at miste sin nattesøvn på den måde.

Jeg ved godt at når den bette kommer så kan jeg risikerer at det bliver det samme, men føler bare lige nu at min krop har brug for mere hvile. 

Ihh jeg synes det er træls. Og som erstatning for min nattesøvn bliver jeg nødt til at sove lidt på sofaen om dagen, ellers kan jeg slet ikke hænge sammen. Jeg har prøvet at undvære luren på sofaen i håb om bedre nattesøvn, men nej, resultatet var det samme. 

Håber faktisk der er andre med samme problemer der ude, ellers er jeg endnu mere sær end som så 

Jeppp..du kan tro jeg kender det.
Har haft det sådan hvergang imod slutningen.
Og man er helt udmattet tilsidst.
Mus og myrer over det hele. Kroppen er tung og det trykker og klemmer alle vegne.
Der er vist ikke så meget du kan gøre, andet end at hvile dig godt og få små lurer igennem dagen.
Kan du få hævet benenden i sengen...det hjælper en del.
Fat mod...det er snart overstået.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. februar 2011

Lou87

Buito skriver:

SUK - lyder meget genkendeligt hihi

Den sidste måned op til jeg blev sat igang, hvilket jeg gjorde da jeg var 36+2, så du kan selv regne ud det var tidligere end dig..
Der fik jeg godt nok heller ikk meget søvn!
For det første sku jeg tisse næsten HVER til hveranden time om natten.. Og det tager jo et kvarter eller sådan noget og finde til ro igen og få lagt sig ordentlig til rette med den store mave (havde så også bækkenløsning det gjorde det ikk bedre!)
Så var jo dårligt faldet i søvn inden jeg sku op og tisse igen!
Jeg havde også meget vand i benene og fødderne, så de var også ret urolige om natten..

Som jeg har snakket med mange andre mødre om, så tror jeg bare det er kroppen der ubevidst forbedereder sig på at den snart skal til og op mange gange i løbet af natten
Og tro mig jeg har et godt sovehjerte, så var rent faktisk en hjælp for mig - da jeg havde vænnet mig mere til de få timer da baby så kom

Og nej hjalp heller ikk for mig og sove om dagen, men det var en nødvendighed af og til

Anmeld

11. februar 2011

NessaXenia

jeg er i uge 28 om et par dage, og jeg har virkelig søvnbesvær, jeg lå feks i nat vågen fra kl 21.30 da vi gik i seng til kl 1.45 ca..
Jeg var så gal over ikke at kunne sove, jeg var hamrende træt og ukørt efter en meget træt-dag.. jeg er så træt hele tiden og vil bare kunne sove.. men nææ nej, jeg lå vågen til 1.45 ca og sov så et par timer og vågnede igen kl 4.. lå vågen i ca 30 min og sov så til kæresten stod op 5.15 og faldt først i søvn igen efter han var kørt kl 6.. men vågnede så igen kl 8.30 og måtte opgive og stod op.. Jeg har så meget uro i benene, som om der er edderkopper inden i benene??!! giver det mening??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.