Ørebørn, når det løber fra drænene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.226 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

L-Mortil3

- Ja hvordan er det nu med det?

Liam fik hans dræn i, i november sidste år, og der har intet været siden, idag løber det så fra begge ører, han har ingen feber og virker ikke til at have ondt i ørene, men hvordan er det nu, skal man kontakte øreklinikken når drænene løber? Eller ens egen læge?

Jeg kan simpelthen ikke huske hvad vi fik at vide!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

ChatH

Line&Liam skriver:

Liam fik hans dræn i, i november sidste år, og der har intet været siden, idag løber det så fra begge ører, han har ingen feber og virker ikke til at have ondt i ørene, men hvordan er det nu, skal man kontakte øreklinikken når drænene løber? Eller ens egen læge?

Morning hvis det ikke lugter skal du ikke gøre noget. hvis det lugter skal du ringe til ørelægen og få nogen dråber

Anmeld

11. februar 2011

Polkaprik

Meningen med dræn er netop at de kan lede væsken ud af øret så det ikke sætter sig som betændelse og gør ondt. Så det lyder bare til at drænene virker som de skal

Anmeld

11. februar 2011

JulieE

Da mine unger fik dræn i, vi fik at vide, vi skulle kontakte klinikken, hvis det begyndte at løbe. Jeg mener at huske (det er et par år siden) at ørerne skal dryppes med noget, så drænene ikke stopper til med stivne materie

Anmeld

11. februar 2011

Diana...

Polkaprik skriver:

Meningen med dræn er netop at de kan lede væsken ud af øret så det ikke sætter sig som betændelse og gør ondt. Så det lyder bare til at drænene virker som de skal

Nemlig. Så længe han ikke har ond eller noget så skal det bare løbe ud. 

Anmeld

11. februar 2011

Majbriteriksen

Line&Liam skriver:

Dejligt du skriver dette spørgsmål.

Jeg går sådan lidt som katten om den varme grød og ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Min yngste fik dræn i for et år siden og har været til tjek og ekstra tjek pga han altid har meget væske på ørene. Nu begyndte hans øre at løbe (vælte ud, så meget at det dryppede på skulderen) og vi talte privat med en læge som sagde at de først skulle i behandling efter de har løbet en uge.

Derfor kontaktede jeg vores egen læge ang. en beh. Men han syntes vi skal se tiden an (har tid til tjek d. 28 feb ved ørelægen), men nu har det løbet i 14 dage og han er stadig ikke kommet i beh.

Der er bare så stor forskel på hvad lægerne siger-men nu har jeg besluttet at ringe i dag til ørelægen og høre hvad jeg skal.

Anmeld

11. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Det lyder som om drænene virker,

men jeg ville nu alligevel kontakte ørelægen for det kunne godt lyde som om han har mellemørebetændelse, det kan man sagtens have uden feber. Sådan var det i hvertfald for min søn, som tit havde mellemørebetændelse da han havde dræn i ørene uden at han fik feber.

Anmeld

11. februar 2011

Brams

Line&Liam skriver:

Du skal ringe til ørelægen.

Når det løber fra ørerne er der risiko for at det skyller drænene med ud, fik vi af vide af vores ørelæge. Så du skal lige få tjekket at de stadig sidder som de skal.

Anmeld

11. februar 2011

Brams

Majbriteriksen skriver:

Dejligt du skriver dette spørgsmål.

Jeg går sådan lidt som katten om den varme grød og ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Min yngste fik dræn i for et år siden og har været til tjek og ekstra tjek pga han altid har meget væske på ørene. Nu begyndte hans øre at løbe (vælte ud, så meget at det dryppede på skulderen) og vi talte privat med en læge som sagde at de først skulle i behandling efter de har løbet en uge.

Derfor kontaktede jeg vores egen læge ang. en beh. Men han syntes vi skal se tiden an (har tid til tjek d. 28 feb ved ørelægen), men nu har det løbet i 14 dage og han er stadig ikke kommet i beh.

Der er bare så stor forskel på hvad lægerne siger-men nu har jeg besluttet at ringe i dag til ørelægen og høre hvad jeg skal.

Lyder rigtigt fornuftigt at du vil kontakte ørelægen.

Vi fik af vide af vores ørelæge, at hvis det begynder at løbe, er det risiko for, at drænene bliver skyllet med ud, så vi skulle komme og få det tjekket hvis det var.

Jeg har desværre haft dårlig erfaring med de alm. læger, når det handler om ører, så nu går jeg altid til min ørelæge og aldrig til vores alm. læge med øreproblemer/spørgsmål

Anmeld

11. februar 2011

Pikku Myy

Vi ringede til ørelægen da det løb fra vores søns øre, og hun sagde at det er en god ide at skylle ørerne med saltvand 2 gange om dagen når det løber. Det mindsker risikoen for at drænet stopper og for at der dannes bakterier i det ydre øre som kan "rejse" ind i mellemøret.

Hvis det begynder at lugte (indikerer bakterieflora) eller det løber mere end en uge (tror jeg), skal man dryppe med noget fra ørelægen. Måske noget forebyggende antibiotika...?

Saltvandet kan man lave selv ved at koge 1L vand fra vandhanen med en strøget teskefuld fint salt. Det kan holde 3 døgn i køleskabet. Du kan købe en 20ml sprøjte på apoteket.

Selvom andre har hørt at man ikke behøver gøre noget, skader det hvertfald ikke at skylle et par dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.