Anonym skriver:
Og det er det også i mit tilfælde, hvor det er faren der ødelægger det hele med vores fælles barn, efter at vi er gået hver til sit. Og jeg sidder tit og tænke, hvad sker der i hovedet på de mænd, hvorfor fanden kan de ikke se, at det ikke er os mødre de straffer, men deres børn.
Men tænker også, der må også være tilfælde hvor det er moren, der er den dumme. Og kunne egentlig være sjovt at se, om det er tilfældet nogle gange.
Er du en af de tilfælde, eller kender du til et tilfælde hvor det er moren?
Nu har jeg jo ikke noget med samvær mere, da mine to mindstes far er død, men da han levede havde vi aldrig nogen problemer what so ever.
Vi havde lidt da den ældste var barn med hendes far, men der var farmor super til at gå ind og mægle og få sin søn til at falde ned og være samarbejdsvillig. Så alt i alt hører jeg nok til de heldige.
Generelt når jeg ser på andre opløste parforhold, er det oftest kvinderne, der gør sig vanskelige, så det er dem jeg har sat kryds ved.
Og igennem mine mange år som lærer, har jeg ligeledes alt for ofte siddet med ulykkelige børn, hvor det har været moderen, der har været den, der yppede kiv.
Så i den retning, der tror jeg nok at jeg er ret kategorisk og kan sige at i 8 ud af 10 af tilfældene, så er det moderen, der er årsagen.
Jeg har selvfølgelig også kendt tilfælde hvor det var faderen, men..igen..alt for ofte moderen.
Det der er mest sørgeligt er, at det jo netop ikke rammer forældrene, når de ikke kan enes, men børnene, og jeg har somme tider haft lyst til at give forældre en endefuld, når de ikke kan få det til at glide let og ubesværet.
Selvfølgelig skal der sluges mange kameler og indgåes mange kompromisser, me det må man gøre for sine børns skyld.
Men i kampens hede bliver det desværre ofte til "jeg-mentalitet" i stedet for "vores barn"-mentalitet.
Og det synes jeg er utroligt sørgeligt.
Og NEJ jeg snakker ikke om de ekstreme tilfælde her..jeg snakker om de helt almindelige opløste parforhold, hvor far og mor hver for sig er normale behagelige mennesker. Dem er der jo heldigvis flest af.

Kærligst
Sussie