Stop med flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.411 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

svaller

Hej alle jer med flaskebørn

Jeg har en datter på 1 år som stadig får en godnat flaske. Men jeg tænkte at det var på tide at stoppe, så jeg ville lige hører hvordan i gjorde, da i skulle til at stoppe.

Hilsen Celina og Annette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

prettybutterfly

Åhhh det vil jeg også gerne vide!! Har en datter på 14 mdr som ELSKER sin flaske og meget nødigt vil af med den. Håber der kommer nogle gode råd, for jeg aner ikke hvordan jeg kan stoppe det!! Bortset fra at sundhedsplejersken sagde man skulle fortynde flasken langsomt m vand, fx 1 gang om ugen, så barnet til sidst kun får vand. Tror jeg ender med at starte på det når hun bliver 15 måneder.

Anmeld

9. februar 2011

Bellinda89

Læser også lige med her

Anmeld

9. februar 2011

svaller

Ja celina elsker den også bare, men hun er 15 mdr nu, så tænkte det var på tide. 

Anmeld

9. februar 2011

TbCp

Vi gav en portion havregrød/gryn youghurt eller lign. inden sengetid i stedet for flasken.

Jeg var så nervøs for hvordan det skulle gå for Liva elskede sin flaske, men der var overhovedet ingen problemer i det.

Anmeld

9. februar 2011

svaller

Okay, det må jeg prøve.

Anmeld

9. februar 2011

MyBaby

Jeg har godt nok ammet Ida, men det er vel næsten det samme at skulle stoppe med godnat-babsen som med flasken

Ida er 10 mdr i morgen og vi stoppede for fire dage siden. Jeg var MEGET spændt på, hvordan det ville gå. Vi gav hende lidt frugt (banan, appelsin eller lignende) og lidt almindelig mælk i en kop og så puttede vi. Det gik bare SÅ fint og der har slet ikke været nogen problemer.

Jeg har de sidste par uger flyttet aftenamningen ind i stuen i stedet for på Idas væresle, for at få det ud af putterutinen uden helt at fjerne det! På den måde ammede jeg hende lidt før hun skulle i seng og puttede så uafhængigt af amningen!

Måske det kan hjælpe!

Anmeld

12. februar 2011

Monica

Min søn stoppede med flasken da han var knap 1,5 år. De sidste mange måneder vare der dog kun 2 pulver og 6 vand i (giver det mening?) Han har været meget syg og skreget virkelig meget, så vi havde ikke travlt med at tage den fra ham. Men vi stoppede fra den ene dag til den anden. Han fik/får en lille sang og så er det det godnat...

Vågner han og er helt hysterisk om natten, så får han stadig en flaske - 100ml vand+1pulver. Det sker heldigvis ikke så tit mere...

Monica

Anmeld

12. februar 2011

Findusinde

Laura sagde mere eller mindre selv fra... Da hun var 14 mrd og hun over et par dage ikke gad at have noget fra flasken, så stoppede vi fra den ene dag til anden uden nogen problemer...

Anmeld

12. februar 2011

svaller

okay, det kunne også bare være man skulle vente lidt og se, men lige nu slipper hun den ikke lige. Men jeg er begyndt at lave mindre til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.