Hjælp til tærtefyld :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

LinLin

saxi skriver:

Ja der var længe til.. Men så er han vel over 6mdr.. Men det er svært at få det hele til at passe sammen - kender det..

Det kunne ikke blive i feb: da vi ikke kunne låne lokale. Og hans far arbejder med at filme superligaen - den starter 6. marts! Der var så to weekender inden sommer det kunne blive: 27. marts eller 22. maj  Han blev navngivet da han var 1 md - så ifht til det er det ikke noget problem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

LinLin

trunte89 skriver:

ja, det er guf!
Her er det også blevet en af hoved ingredienserne i kødsovs.

Det har jeg ikke prøvet... Kunne være man skulle det (siger hende der skulle forestille at være på kur )

Anmeld

9. februar 2011

LinLin

GitteC78 skriver:

Tacotærte... mums...

Indeholder: oksekød, peberfrugter, en pose taco krydderi, creme fraise og tomater.

mums,.... kan sende dig opskriften

Det må du gerne

Anmeld

9. februar 2011

LinLin

JulieE skriver:

Vi laver nogen ganeg en med rød peber, tun og ananas. Lidt anderles, men rigtig lækker

Vi har faktisk nogle gange fået tuntærte i den vuggestue jeg arbejder. Jeg synes bare godt det kan være lidt tørt...

Anmeld

9. februar 2011

JulieE

DAs mor skriver:

Vi har faktisk nogle gange fået tuntærte i den vuggestue jeg arbejder. Jeg synes bare godt det kan være lidt tørt...

Ja, tun kan godt blive lidt tørt  Men sammen med ananassen synes ikke det har været et problem 

Anmeld

9. februar 2011

LinLin

JulieE skriver:

Ja, tun kan godt blive lidt tørt  Men sammen med ananassen synes ikke det har været et problem 

Nej - det må da give det lidt "væske" - den kommer på listen - så ser vi lige hvilke det bliver når vi kommer lidt tættere på d. 27. marts

Anmeld

10. februar 2011

GitteC78

DAs mor skriver:

Det må du gerne

Tacotærte:

Bund: 4 dl hvedemel, ½ tsk salt, 2 tsk bagepulver, ½ dl flydende margarine, 1½ dl minimælk.

Fyld: 400 g hakket oksekød, 1 løg. 2 peberfrugter, 1 pose tacokrydderi og 1 dl vand.

Garnering: 2 dl cremefraiche, 2 spsk letmayonnaise, 1 knivspids peber, 1 dl revet ost (kan undlades) og 4 tomater.

Tænd ovnen på 200 grader. Bland ingredienserne til bunden og rúl den ud. Læg den i et tærtefad og forbag 10-15 min.

Hak løg og skær peberfrugter i tern. Svits oksekød og løg. Tilsæt vand og tacokrydderi. Småkoge 10 min. Læg fyld ovenpå tærtebunden. Bland mayonnaise, cremefraiche, peber og fordel blandingen ovenpå tærten. Skær tomater i skiver og fordel det ovenpå. Drys med ost og bag i ca 15-20.

Smager super godt

Anmeld

10. februar 2011

FrkLarsen

min yndlings er broccolitærte

Anmeld

10. februar 2011

LinLin

GitteC78 skriver:

Tacotærte:

Bund: 4 dl hvedemel, ½ tsk salt, 2 tsk bagepulver, ½ dl flydende margarine, 1½ dl minimælk.

Fyld: 400 g hakket oksekød, 1 løg. 2 peberfrugter, 1 pose tacokrydderi og 1 dl vand.

Garnering: 2 dl cremefraiche, 2 spsk letmayonnaise, 1 knivspids peber, 1 dl revet ost (kan undlades) og 4 tomater.

Tænd ovnen på 200 grader. Bland ingredienserne til bunden og rúl den ud. Læg den i et tærtefad og forbag 10-15 min.

Hak løg og skær peberfrugter i tern. Svits oksekød og løg. Tilsæt vand og tacokrydderi. Småkoge 10 min. Læg fyld ovenpå tærtebunden. Bland mayonnaise, cremefraiche, peber og fordel blandingen ovenpå tærten. Skær tomater i skiver og fordel det ovenpå. Drys med ost og bag i ca 15-20.

Smager super godt

Tak for opskriften - det lyder rigtigt godt!

- jeg troede der altid skulle æg i tærte - men så blev jeg klogere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.