Jeg ved godt det er i bedste mening at sende dem til bedsteforældre nu, men i kan også få en voldsommere reaktion end forventet. Måske har de bare brug for mor og far nu mere end noget andet og den del af terapien hvor man snakker med dem i samme båd om tingene. Deres venner og skole/børnehave får snakket om det i disse dage og det er en del af at bearbejde sorgen. Støt op om at det var ok at være ked, sur og vred. Det ok at have lyst til at være alene eller sammen med en veninde eller ven, hvid de er gode at snakke med. Børn glider ud og ind af sorg.. Ikke helt på samme måde som vi voksne.
Da min kusine (12 år) døde, var det eneste hendes lillesøster havde brug for at kunne tænke og tale frit, stille alle spørgsmålene og have sin mor og far i nærheden når hun blev ked af det. Var hun blevet sedt til bedsteforældre i den bedste mening, så tror jeg ikke hun havde fået bearbejdet sorgen så godt...
Det er jo dybt tragisk det der er sket og jeg har den største medfølelse for familie, pårørende, venner og bekendte.
Anmeld