hvad siger man til sine børn og dødsulykken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Mumto3

ladydan1 skriver:

åhh nej da! Det er bare ikke nemt...Jeg synes det lyder godt med tidlig vinterferie men bare husk at hverdagen og spørgsmålene måske så først kommer bagefter.

Øv øv for en situation.

Sisse

Det er rigtigt, men først og fremmest vil vi gerne skåne vores børn for nogle af klassekammeraternes måske temmelige voldsomme reaktioner. Jeg forstår godt at børn reager, men det kan være, ja voldsomt, som barn at opleve andre børns affekt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg ved godt det er i bedste mening at sende dem til bedsteforældre nu, men i kan også få en voldsommere reaktion end forventet. Måske har de bare brug for mor og far nu mere end noget andet og den del af terapien hvor man snakker med dem i samme båd om tingene. Deres venner og skole/børnehave får snakket om det i disse dage og det er en del af at bearbejde sorgen. Støt op om at det var ok at være ked, sur og vred. Det ok at have lyst til at være alene eller sammen med en veninde eller ven, hvid de er gode at snakke med. Børn glider ud og ind af sorg.. Ikke helt på samme måde som vi voksne.
Da min kusine (12 år) døde, var det eneste hendes lillesøster havde brug for at kunne tænke og tale frit, stille alle spørgsmålene og have sin mor og far i nærheden når hun blev ked af det. Var hun blevet sedt til bedsteforældre i den bedste mening, så tror jeg ikke hun havde fået bearbejdet sorgen så godt...
Det er jo dybt tragisk det der er sket og jeg har den største medfølelse for familie, pårørende, venner og bekendte.

Anmeld

9. februar 2011

<3

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Jeg ved godt det er i bedste mening at sende dem til bedsteforældre nu, men i kan også få en voldsommere reaktion end forventet. Måske har de bare brug for mor og far nu mere end noget andet og den del af terapien hvor man snakker med dem i samme båd om tingene. Deres venner og skole/børnehave får snakket om det i disse dage og det er en del af at bearbejde sorgen. Støt op om at det var ok at være ked, sur og vred. Det ok at have lyst til at være alene eller sammen med en veninde eller ven, hvid de er gode at snakke med. Børn glider ud og ind af sorg.. Ikke helt på samme måde som vi voksne.
Da min kusine (12 år) døde, var det eneste hendes lillesøster havde brug for at kunne tænke og tale frit, stille alle spørgsmålene og have sin mor og far i nærheden når hun blev ked af det. Var hun blevet sedt til bedsteforældre i den bedste mening, så tror jeg ikke hun havde fået bearbejdet sorgen så godt...
Det er jo dybt tragisk det der er sket og jeg har den største medfølelse for familie, pårørende, venner og bekendte.

Jeg må erklære mig helt enig

Anmeld

9. februar 2011

klmf

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Rigtig god pointe! Uden dog at have erfaring med børns sorg, lyder det bare rigtig fornuftigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.