hvad siger man til sine børn og dødsulykken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Mumto3

Vi er rigtig tæt på de 3 børn der blev dræbt i morges.

Jeg aner ikke hvad jeg skal sige til mine egne tre børn. Det er selvfølgelig noget de snakker om på skolen og i børnehaven, men hvordan støtter jeg vores børn bedst i denne situation? De må være opskræmte og bange (jeg har ikke hentet endnu, så jeg ved ikke vhad de ved, eller hvordan de har reageret)

Alle råd tages i mod med kyshånd!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Aves.

Mumto3 skriver:

Vi er rigtig tæt på de 3 børn der blev dræbt i morges.

Jeg aner ikke hvad jeg skal sige til mine egne tre børn. Det er selvfølgelig noget de snakker om på skolen og i børnehaven, men hvordan støtter jeg vores børn bedst i denne situation? De må være opskræmte og bange (jeg har ikke hentet endnu, så jeg ved ikke vhad de ved, eller hvordan de har reageret)

Alle råd tages i mod med kyshånd!!

Tal med lærere og pædagoger om det, hvad de har sagt og gjort og så kan du tage samme retning og evt tilpasse forklaringen til dine børn og deres sind og temperament.

Det er afskyeligt at dine børn skal forholde sig til sådan noget....

de bedste tanker..

Anmeld

9. februar 2011

<3

Puha den er slem for det var en af de to personer som skulle passe mest på dem som foresagede ondt!!

Hvor gamle er dine børn? BVh og skole? Jeg tror jeg ville bygge videre på hvad de har sagt i skole/bvh og lige spørge ind til hvad der er sagt af kl.lærer/pædagog og så være uendelig trist over at dine børn skal miste den uskyld om troen på at enhver handling har en mening

Den bliver meget hård for jer alle sammen!

Mange tanker og til jer alle!!!!

Anmeld

9. februar 2011

tinasmor

Jeg synes at have læst at hvis de går i samme skole eller bh er der tilbudt psykolog hjælp i dag. Hvis ikke det er tilfælde, så tror jeg bare, at det er vigtigt at du snakker med børnene omkring det hvis de har brug for at snakke om det eller har spørgsmål.

Anmeld

9. februar 2011

Mumto3

Vi har valgt at vores børn for tidlig vinterferie (i vores kommune starter vinterferien på mandag), så nu kommer alle 3 børn i et par dage op til farmor og farfar, og så er der lige lidt ro til at fordøje det hele.

Pyha den er svær!!! Jeg synes stadig det er svært hvordan man skal gribe det an. Skolens ledelse har sendt en meddelse ud om hvad de synes forældre skal sige, men jeg er desværre ikke enig

Anmeld

9. februar 2011

maria87

hvad er der sket?? har ik hørt om nogen børn som er blevet drabt?

Anmeld

9. februar 2011

maria87

oki har fundet uf ad det... det frygteligt

Anmeld

9. februar 2011

Nemesis

åhh nej da! Det er bare ikke nemt...Jeg synes det lyder godt med tidlig vinterferie men bare husk at hverdagen og spørgsmålene måske så først kommer bagefter.

Øv øv for en situation.

Sisse

Anmeld

9. februar 2011

Mumto3

maria87 skriver:

oki har fundet uf ad det... det frygteligt

Ja, det er virkelig frygtligt, mest for familien selvfølgelig, emn det er altså også rimmelig frygteligt at skulle snakke med sine børn om at en far kan finde på sådan noget.

Anmeld

9. februar 2011

<3

Hvad siger skolen I skal sige da? Og hvad er du uenig i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.