Rejse med barn på 6 mdr - råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.041 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Lunae

Hej tøser

Min kæreste og jeg har netop bestilt ferie til Skotland i medio marts, men nu har jeg brug for kyndig vejledning?

Skal jeg tage hendes barnevogn med, eller skal jeg købe en klapvogn? Skal jeg tage en rejseseng med?
Er der andre råd, som jeg skal have??

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Mumto3

slynge, slynge, slynge!!!

Den er nærmest fuldstændig uundværlig synes jeg, særligt når man rejser. Man kan hvor som helst bære sit barn, lulle det i søvn, og hvis du stadig ammer lidt, kan du amme barnet til ro, når det trænger til det.

Der er mange nye indtryk for sådan en lille størrelse, og så er det skønt bare at kunne lægge barnet godt ned og beskyttet i slyngen, og lade det mærke MOR og ikke kunne se andet end mors ansigt!

Rigtig god tur!!!

(og husk at udligne trykket i ørene ved at amme/give flaske når i letter og lander med flyveren)

Anmeld

9. februar 2011

Majbriteriksen

Lunae skriver:

Hej tøser

Min kæreste og jeg har netop bestilt ferie til Skotland i medio marts, men nu har jeg brug for kyndig vejledning?

Skal jeg tage hendes barnevogn med, eller skal jeg købe en klapvogn? Skal jeg tage en rejseseng med?

På forhånd tak!

Jeg syntes at du skal tage barnevognen med hvis det er den hun er mest tryg ved. Men du skal være opmærksom på at de er lidt hårde ved barnevognen i flyet. Vi fik selv smadret stellet på en flytur til slovakiet. Selvom vi havde lejet en boks til den. Derfor valgte vi at tage en billig klapvogn med 2 gang vi fløj (den var han mindst lige så glad for og sov godt i den.

Skal i mellemlande, eller vente længe i ludthavnen, hvor hun plejer at sove. for så er det jo rart at hun kan sove i den mens i venter. Klapvognen fik vi lov til at tage med helt ud til flyet, og så stod den ved flyet da vi landede, så havde vi begge hænder frie da vi skulle have baggage.

Er hun flaskebarn eller ammer du?

Anmeld

9. februar 2011

Mille83

Er det et hotel i skal bo på? For så kan i jo undersøge om der kan bestilles en tremmeseng, vi rejser også snart med baby og vi har bestilt en tremmeseng på hotellet. 

Klapvogn kan i jo tage med, evt sådan en hvor ryggen kan ligges helt ned? Vi regner med og anskaffe os en Carena easy shopper og tage med - den kan klappes sammen med en hånd og ryggen kan ligges ned, så tænker den er perfekt til en ferie..

Anmeld

9. februar 2011

Pige2009

Lunae skriver:

Hej tøser

På forhånd tak!

Jeg ville nok købe en klapvogn. Da Laura var 8 mdr. var hun også med mig ude at rejse og jeg ville ikke have undværet klapvognen, da hun brugte den til at sidde, spise og sove i! Så slipper I også for rejseseng Jeg pakkede Voksiposen i klapvognen og viklede bobleplast udenom, så på den måde slog jeg to fluer med et smæk Det er nemlig ofte gratis at transportere en sammenklappelig vogn med, når man rejser med baby. SÅ alt hvad du kan proppe i den, vil være en fordel

Anmeld

9. februar 2011

Lunae

Majbriteriksen skriver:

Jeg syntes at du skal tage barnevognen med hvis det er den hun er mest tryg ved. Men du skal være opmærksom på at de er lidt hårde ved barnevognen i flyet. Vi fik selv smadret stellet på en flytur til slovakiet. Selvom vi havde lejet en boks til den. Derfor valgte vi at tage en billig klapvogn med 2 gang vi fløj (den var han mindst lige så glad for og sov godt i den.

Skal i mellemlande, eller vente længe i ludthavnen, hvor hun plejer at sove. for så er det jo rart at hun kan sove i den mens i venter. Klapvognen fik vi lov til at tage med helt ud til flyet, og så stod den ved flyet da vi landede, så havde vi begge hænder frie da vi skulle have baggage.

Er hun flaskebarn eller ammer du?

Hun er flaskebarn! Mht barnevogn er jeg også frygtelig bange for, St de ødelægger den

Anmeld

9. februar 2011

Majbriteriksen

Lunae skriver:

Hun er flaskebarn! Mht barnevogn er jeg også frygtelig bange for, St de ødelægger den

Det vigtigste er at du giver flaske ved op og ned stigning for at trykudligne. Jeg har ikke oplevet med nogen af mine børn at de var ked af at flyve. Sidste gang skulle vi flyve Aalborg-København København-Wien. Det var med en søn på 3 år og en på 10 mdr. Vi havde 3 timer i mellem flyvningerne og det gik bare godt (har ikke de nemmeste unger)

Med hensyn til barnevognen så er det rigtig træls hvis den går i stykker, især hvis det er på turen på ferie. Heldigvis får man den erstattet. Nogle flyselskaber gør det prompte, men ved os var det indboforsikringen der erstattede den.

Anmeld

15. februar 2011

Lunae

Mille83 skriver:

Er det et hotel i skal bo på? For så kan i jo undersøge om der kan bestilles en tremmeseng, vi rejser også snart med baby og vi har bestilt en tremmeseng på hotellet. 

Klapvogn kan i jo tage med, evt sådan en hvor ryggen kan ligges helt ned? Vi regner med og anskaffe os en Carena easy shopper og tage med - den kan klappes sammen med en hånd og ryggen kan ligges ned, så tænker den er perfekt til en ferie..

Vi skal bo hos familie, så tænker, at det nok skal løse sig med sengen! Jeg har været lidt på udkig efter klapvogn, men synes ikke rigtig, at jeg kan finde en som er virkelig godt egnet til rejse! Den du anbefaler - er du sikker på, at den kan ligges helt ned?

Tak for svar!

Anmeld

15. februar 2011

Lunae

Baagøe skriver:

Jeg ville nok købe en klapvogn. Da Laura var 8 mdr. var hun også med mig ude at rejse og jeg ville ikke have undværet klapvognen, da hun brugte den til at sidde, spise og sove i! Så slipper I også for rejseseng Jeg pakkede Voksiposen i klapvognen og viklede bobleplast udenom, så på den måde slog jeg to fluer med et smæk Det er nemlig ofte gratis at transportere en sammenklappelig vogn med, når man rejser med baby. SÅ alt hvad du kan proppe i den, vil være en fordel

Tak for tippet - det var da en god ide hvordan havde du hende så i lufthavnen - bar du hende bare rundt eller hvordan?

Anmeld

15. februar 2011

Anne-H

Lunae skriver:

Man kan leje en specialtaske til barnevogn/klapvogn  på lufthavnens hjemmeside. Der er ikke garanti på, at barnevognen ikke går i stykker, men du slipper for de småskader, som forsikringen ikke betaler.

Jeg havde min datter med til Thailand, da hun var 10måneder. Jeg tog en god klapvogn med, som var uundværlig! I flyet havde jeg hendes sovepose med, så hun kunne ligge på gulvet under mine ben og det gik perfekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.