hvem tilføjer du på facebook?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

smokin

Eva. skriver:

Åhhh...kom kom kom..endelig...vi skal altså snart finde ud af noget, tror vi kunne få så hyggelig en aften..og der er plads nok til at dig og Malou bare kan sove her..

ligeså snart malous racermave er færdig så kommer vi. det vil vi nemlig rigtig gerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Aves.

Zette skriver:

ligeså snart malous racermave er færdig så kommer vi. det vil vi nemlig rigtig gerne.

Åhh, bliver det ved med den mave...fik du købt det der pulver til at blande i vand så hun får de salte hun mister ved diarreen? Og hvad siger lægen? åhh, det er synd for hende....og jaaaahhhhhh, glæder mig til at møde dig og det lille pus..

Anmeld

8. februar 2011

esrt

Jeg tilføjer næsten ingen!

gamle klasse kammerater, venner fra fritidsinterresser og tøserne fra ung mor mødre gruppen. Og ellers dem der er søde at snakkemed herinde

Anmeld

8. februar 2011

smokin

Eva. skriver:

Åhh, bliver det ved med den mave...fik du købt det der pulver til at blande i vand så hun får de salte hun mister ved diarreen? Og hvad siger lægen? åhh, det er synd for hende....og jaaaahhhhhh, glæder mig til at møde dig og det lille pus..

nej jeg går på apoteket imorgen. For hun har været så ked idag. Lægen siger hun bare skal have væske. masser af væske 

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

Zette skriver:

nej jeg går på apoteket imorgen. For hun har været så ked idag. Lægen siger hun bare skal have væske. masser af væske 

For pokker da.. men ja, du må op og få det i morgen..håber snart det vender for hende..

Anmeld

8. februar 2011

eElak

der er forskellige vennegrupper for mig på facebook.. 

Den ene er folk jeg har gået i skole med... det er både folkeskole, HF og andre uddannelser... 

Den næste er folk jeg har arbejdet sammen med... Jeg er ikke venner med nuværende kollegaer, men fra tidligere elevsteder/arbejdspladser, der kan jeg godt. 

Endnu en gruppe er så folk jeg har kendt, men ikke skiltes med på noget ondt.. Men f.eks. jeg flyttede fra den by hvor "slænget" boede i, og så er der bare ikke kontakten mere.. 

Har også grupper fra dem jeg har gået på efterskole med. ;-)

Derudover så har jeg en gruppe for dem jeg kender fra nettet.... Altså min termins/mødre gruppe... En del af dem har jeg mødt - og snakker godt med, men der er også en del jeg ikke har mødt endnu, men alligevel har blevet gode venner med. 

Har også en gruppe med familie, og en gruppe med Knægtens fars familie og de venner jeg snakkede med.. 

TIl sidst har jeg så en gruppe med mine nære venner.

Hvorfor så mange grupper?
Tjo, jeg kan gå ind og tilrette hver gruppes adgang, til hvad jeg synes de skal kunne se af mine ting og informationer.. Så jeg bruger det bl.a. til at netværke, men også til at holde kontakten.. men f.eks. så behøver dem fra folkeskolen ikke at se andet end mit navn... ;-)

så er meget bevidst om hvordan jeg bruger min facebook..  

Anmeld

8. februar 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

ja, spørgsmålet står egentlig i overskriften..
Jeg blev nysgerrig, da jeg her til aften kunne se, at en veninde var blevet ven med en eks-veninde.. Ja ja, lidt kringlet..
Men det fik mig til at tænke på, at jeg faktisk ikk har nogen på min venneliste, som jeg ikk ville hilse på i virkeligheden.. Har 'ryddet op' i min liste af flere omgange, og hver gang har jeg har hver gang slettet nogen..
Hvordan 'vælger' du dine venner på facebook..?

Vælger folk som er mine venner eller familie eller kollegaer. Altså folk jeg rent faktisk ville snakke med i virkeligheden. Jeg har dog også flere netvenner jeg har talt med i flere år, som jeg også ser som venner, og så et par stykker herfra, som jeg snakker rigtig godt med.

Min kæreste bruger den mere businessagtigt og har over 800 venner. Forskellige arbejdskontakter, politikere osv. som er relevante for ham at følge og omvendt grundet hans uddannelse. Derfor bruger han heller ikke sin face så meget. Ikke alt det der som jeg gør med at skrive "Nu har jeg lige bagt småkager" eller andet ligegyldigt Og han undgår helst at blive tagget på festbilleder

Anmeld

8. februar 2011

Mussi30

KaLee skriver:

der er forskellige vennegrupper for mig på facebook.. 

Den ene er folk jeg har gået i skole med... det er både folkeskole, HF og andre uddannelser... 

Den næste er folk jeg har arbejdet sammen med... Jeg er ikke venner med nuværende kollegaer, men fra tidligere elevsteder/arbejdspladser, der kan jeg godt. 

Endnu en gruppe er så folk jeg har kendt, men ikke skiltes med på noget ondt.. Men f.eks. jeg flyttede fra den by hvor "slænget" boede i, og så er der bare ikke kontakten mere.. 

Har også grupper fra dem jeg har gået på efterskole med. ;-)

Derudover så har jeg en gruppe for dem jeg kender fra nettet.... Altså min termins/mødre gruppe... En del af dem har jeg mødt - og snakker godt med, men der er også en del jeg ikke har mødt endnu, men alligevel har blevet gode venner med. 

Har også en gruppe med familie, og en gruppe med Knægtens fars familie og de venner jeg snakkede med.. 

TIl sidst har jeg så en gruppe med mine nære venner.

Hvorfor så mange grupper?
Tjo, jeg kan gå ind og tilrette hver gruppes adgang, til hvad jeg synes de skal kunne se af mine ting og informationer.. Så jeg bruger det bl.a. til at netværke, men også til at holde kontakten.. men f.eks. så behøver dem fra folkeskolen ikke at se andet end mit navn... ;-)

så er meget bevidst om hvordan jeg bruger min facebook..  

Præcis! Det er jo det der er skønheden ved Facebook! Man bestemmer HELT selv hvem af ens venner, der skal se hvad.

Og dette er altså ikke ment som noget personligt mod nogen af jer, men jeg er også lidt træt af venner og bekendte, der har ondt et vis sted over at man har mange venner.

Så længe man ved hvad man laver, er Facebook vel det man gør det til?

Anmeld

8. februar 2011

eElak

Mussi30 skriver:

Præcis! Det er jo det der er skønheden ved Facebook! Man bestemmer HELT selv hvem af ens venner, der skal se hvad.

Og dette er altså ikke ment som noget personligt mod nogen af jer, men jeg er også lidt træt af venner og bekendte, der har ondt et vis sted over at man har mange venner.

Så længe man ved hvad man laver, er Facebook vel det man gør det til?

det forstår jeg så heller ikke.. 

og hvordan definerer man mange venner?

Jeg har lige nu 215 venner, og for at styrke mit evt netværk i forbindelse med et job, så skal jeg da have addet en del her det nsæte stykke tid.. 

og selvom jeg bruger grupper og har billeder af min søn på face, så er det langt fra alle som kan se det.... 

Men jeg har da været igennem sletninger, og gider ikke at have gud og hver mand på.. det skal være nogen som jeg har interageret med, og som regel mødt.. dog lige med undtagelse af den online terminsgruppe.. der er det bare dem som jeg gider at snakke med.. 

De er sjovt nok også mine mest aktive venner.. ;-)

Anmeld

8. februar 2011

Mussi30

KaLee skriver:

det forstår jeg så heller ikke.. 

og hvordan definerer man mange venner?

Jeg har lige nu 215 venner, og for at styrke mit evt netværk i forbindelse med et job, så skal jeg da have addet en del her det nsæte stykke tid.. 

og selvom jeg bruger grupper og har billeder af min søn på face, så er det langt fra alle som kan se det.... 

Men jeg har da været igennem sletninger, og gider ikke at have gud og hver mand på.. det skal være nogen som jeg har interageret med, og som regel mødt.. dog lige med undtagelse af den online terminsgruppe.. der er det bare dem som jeg gider at snakke med.. 

De er sjovt nok også mine mest aktive venner.. ;-)

Jeg har også kun venner jeg har mødt

Men efter 2 uddannelser, en del forskellige jobs og boet både i København og Aalborg, bliver det også gerne til en del mennesker.

Min pointe er bare, at så længe man ikke bruger antallet af venner som selvtillidsbooster, er det vel i princippet fuldstændig lige meget hvor mange man har tilføjet. Det vedkommer vel kun én selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.