Hjemsendt.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Klumpe-dumpe

Hej piger.

Først og fremmest 1000 tak for alle jeres hilsner, det har virkelig varmet, RIGTIG meget.

Ja altså jeg er blevet hjemsendt af doktormanden i 24 timer, da jeg er begyndt at hoste meget fældt. Så mormor er indkaldt til at være hos Malucca. (og jeg skal sove i 23 timer nu)

Mht. Malucca, tja så er det LANGT om længe kommet svar på nogle af prøverne i dag.

Influenza A = Negativ

RS-virus = positiv (som de mente hun jo bestemt ikke havde, da hun ikke er/har været snottet eller hoster)

Dobbel side lungebetændelse (bakteriel)

og ja så er hendes AB jo også meget voldsom lige nu.

Men med 3 ting i luftvejene er det jo klart pigen har svært ved at trække vejret.

I aftes/nat opdagede lægen, at der var en fejl i hendes dosistring af smertestillende, så hun har fået smertestillende til 15 kg. og ja min lille pige vejer nu 8,8 kg. (den 24 jan vejede hun 10 kg) Så da hun kun har fået normal dosis i dag, har hun været mere klar, vi har kunne tale med hende. Og hun har skældt splérne ud.

I middags lå hun sågar uden ilt i et par timer, men så blev hun også træt, og skulle havde C-pap maske og ilten blev skruet lidt længere op, mens hun sov. (Hun ilter ikke blodet så godt, den falder ned til omkring 75, normalen er over 95)

Desværre har der ikke været så stor forståelse for Malucca er FTF. og har nogle problamtikker. Så som hun skal havde RO, og har svært ved at forholde sig til mange mennesker. Og de kommer konstant rende når hun skal spise/drikke, hvilke så gør hun NÆGTER at røre ved det der bliver tilbudt :( Så derfor taler de om sonde som en mulighed. Jeg har mødt EN fantastisk splér på intensiv, som virkelig forstod Malucca og kunne læse hende. Malucca var slet ikke bange for hende, og hun kunne gøre alt ved Malucca.

Desuden har Maluccas dpér været guldværd, hun er jo uddannet spler og har været der for mig og Malucca, så jeg har ringet og talt med hende om div. ting som jeg var i tvivl om, og hun har kunne stille de rette spørgsmål, som jeg så kunne stille videre til lægerne, så jeg fandt ud af hvad der forgik/forgår. Da (uden at være racistik) de udlanske læger simpelthen er så DÅRLIGE til at TALE med de pårørende om det der faktisk forgår.

Fx. da hun blev overflyttet til intensiv, sagde den læge bare, intensiv airflow eller respirator, da jeg spurgte hvad der lige præcis forgik, fik jeg bare til svar. Hun er dårlig. (ja det kunne jeg godt se, men altså er hun ved at død eller hvad fanden mener du med dårlig?? På NEO var ordet dårlig, meget negativt, såååå)

Men det korte af det lange er, Malucca nu er i klart bedring efter hun for rette dosis smertestillende.

Endnu engang TARK alle sammen.

Godnat herfra.

Ps. Sol hvis ikke jeg lige får skrevet, så håber Malucca og jeg du får nogle fantastiske feste her i weekenden, du fortjener at blive fejret med maner´:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

MORJESPERSEN

Kære Trine

vi tænker meget på jer, du må endlige sige til hvis vi kan gøre noget... du ringer bare.

Godt at hun er i bedring og jeg håber hun kommer sig hurtigt så i kan komme hjem i trykke rammer. Det må virklig være hårdt at stå at se de ikke tager højte for ens datters behov, nu da hun er FTF, jeg håber hende den gode sygeplejske har mange vageter for tiden Bare Hanne havde været der

Og så håber vi du snart kommer på dupperene igen, men kan godt forstå de krop siger lidt fra du har jo været på længe nu... men hvor er det godt de mor kan springe til

Her fra sender vi varme tanker og krammer.....

Anmeld

8. februar 2011

ooo

Årh lille Malutten, hvor er det barskt det hun gennemgår lige nu.

Jeg kan ikke forstå at der ikke er mere forståelse for at hun er FTF, det er ikke smart at hun taber sig og er utryg ved personalet på sygehuset. Og så er det ikke så tjekket, at de har givet hende for meget smertestillende, lille pus.

Det lyder som en god ide, at du lige får en pause, hvor du kan få sovet, og komme lidt ovenpå selv. Der skal jo også passes på dig.

Anmeld

8. februar 2011

TbCp

Åh puha

Hvor har jeg bare ondt af jer begge, men det er dejligt at høre at det da går lidt bedre nu!!!

Rigtig god bedring!

Anmeld

8. februar 2011

anna-jonas

Trine.................jeg ønsker dig en god og lang nattesøvn, og håber at du er mere frisk i morgen. For det er en hård tjans, sådan at være indlagt med en lille pusling.

Desuden er jeg glad for at høre at Malucca har det bedre, og at det går stille fremad. Synes det er bekymrende, at der ikke tages hensyn til at hun er ftf, og at der laves så graverende fejl, med medicineringen. Rigtig god bedring med Lutte-pigen.

Knus Mette

Anmeld

8. februar 2011

Skouboe

Stakkels Malutten 

Jeg håber virkeligt at hun snart får det bedre, og at du får sovet lidt.

Anmeld

8. februar 2011

Bondepigen

Nu MÅ det da gå fremad, når nu de har fundet ud af, hvad hun fejler. Hvor er det bare for ringe med fejlmedicineringen.

Håber du kan få sovet noget, så du ikke osse bliver syg. Tænker meget på jer begge. Men dejligt at høre Malutten kan skælde spl'erne ud, så er hun da vist i bedring...

Rigtig god bedring til Malutten og godnat og sov godt til dig!

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Rose <3 skriver:

Hej piger.

Først og fremmest 1000 tak for alle jeres hilsner, det har virkelig varmet, RIGTIG meget.

Ja altså jeg er blevet hjemsendt af doktormanden i 24 timer, da jeg er begyndt at hoste meget fældt. Så mormor er indkaldt til at være hos Malucca. (og jeg skal sove i 23 timer nu)

Mht. Malucca, tja så er det LANGT om længe kommet svar på nogle af prøverne i dag.

Influenza A = Negativ

RS-virus = positiv (som de mente hun jo bestemt ikke havde, da hun ikke er/har været snottet eller hoster)

Dobbel side lungebetændelse (bakteriel)

og ja så er hendes AB jo også meget voldsom lige nu.

Men med 3 ting i luftvejene er det jo klart pigen har svært ved at trække vejret.

I aftes/nat opdagede lægen, at der var en fejl i hendes dosistring af smertestillende, så hun har fået smertestillende til 15 kg. og ja min lille pige vejer nu 8,8 kg. (den 24 jan vejede hun 10 kg) Så da hun kun har fået normal dosis i dag, har hun været mere klar, vi har kunne tale med hende. Og hun har skældt splérne ud.

I middags lå hun sågar uden ilt i et par timer, men så blev hun også træt, og skulle havde C-pap maske og ilten blev skruet lidt længere op, mens hun sov. (Hun ilter ikke blodet så godt, den falder ned til omkring 75, normalen er over 95)

Desværre har der ikke været så stor forståelse for Malucca er FTF. og har nogle problamtikker. Så som hun skal havde RO, og har svært ved at forholde sig til mange mennesker. Og de kommer konstant rende når hun skal spise/drikke, hvilke så gør hun NÆGTER at røre ved det der bliver tilbudt Så derfor taler de om sonde som en mulighed. Jeg har mødt EN fantastisk splér på intensiv, som virkelig forstod Malucca og kunne læse hende. Malucca var slet ikke bange for hende, og hun kunne gøre alt ved Malucca.

Desuden har Maluccas dpér været guldværd, hun er jo uddannet spler og har været der for mig og Malucca, så jeg har ringet og talt med hende om div. ting som jeg var i tvivl om, og hun har kunne stille de rette spørgsmål, som jeg så kunne stille videre til lægerne, så jeg fandt ud af hvad der forgik/forgår. Da (uden at være racistik) de udlanske læger simpelthen er så DÅRLIGE til at TALE med de pårørende om det der faktisk forgår.

Fx. da hun blev overflyttet til intensiv, sagde den læge bare, intensiv airflow eller respirator, da jeg spurgte hvad der lige præcis forgik, fik jeg bare til svar. Hun er dårlig. (ja det kunne jeg godt se, men altså er hun ved at død eller hvad fanden mener du med dårlig?? På NEO var ordet dårlig, meget negativt, såååå)

Men det korte af det lange er, Malucca nu er i klart bedring efter hun for rette dosis smertestillende.

Endnu engang TARK alle sammen.

Godnat herfra.

Ps. Sol hvis ikke jeg lige får skrevet, så håber Malucca og jeg du får nogle fantastiske feste her i weekenden, du fortjener at blive fejret med maner´

se at få sovet sødeste Trine!

jeg er rigtig ked af at Malutten skal have det sådan! godt, at de har fundet årsagerne! jeg sender jer en masse knus og håber Malucca snart er rask!

Anmeld

9. februar 2011

Ranarupta

For pokker da!!

Stakkels lille Malutski og stakkels moar!

Et eller andet sted er det jo godt, at der er diagnoser, men sikke en omgang, smuksakken skal igennem!
Men hvad sker der lige for plejepersonalet, der ikke tager hensyn til, at hun er FTF?! Har du prøvet at tale med en kontaktlæge/-sygeplejerske om det? Eller med hende, der lige havde det rette tag på Malucca?

Jeg håber virkelig, at hun bedres meget snart, så hun ikke skal kæmpe med at det skidt!

Kram! 

Anmeld

9. februar 2011

Barbamama

Ja det er desværre ikke alle sygeplejersker der burde arbejde med mennesker måtte jeg sande da vi var indlagt med Carla. Jeg håber du kan finde ro mens du er hjemme og kan slappe af ved at din mor er ved Malucca. Jeg er glad for at høre at det går fremad. Jeg håber virkelig snart I kan vende næsen hjem igen så hun (og du) kan få lidt ro på. Det er en barsk omgang!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.