Sidestik agtig ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Julymama

JuliaNielsen skriver:

Puh straks mere beroligende :-)

Men jeg har haft det de sidste 3 timer mere eller mindre, med pauser ind imellem, havde du det også så længe ?

Jaa, jeg havde det i mange dage. Fik det hver gang jeg trak vejret HELT ind så var lidt urolig, men blev beroliget af hende, og det er gået helt væk nu, nok fordi baby har rykket lidt rundt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

JuliaNielsen

thilde-tusindfryd skriver:

Det jeg oplever og tolker som ligamentssmerter hos mig, er smerter, nærmest kramper i siderne, hvor æggestokkene sidder. Og det er også der ligamenterne sidder. De strækker sig faktisk lige igennem det område - du kan finde det på nogle billeder, fx en fysiologi bog elign.

Jeg mærker det, når jeg laver en strækbevægelse, hvor ligamenterne måske lige bliver strukket lidt ekstra. Så starter sådan en krampe reaktion som varer i1-2 min. og så går det over igen. Jeg mærker det også, når min mave blir aktiveret i bevægelse, fx hvis jeg går en lang  tur.

Og det er alt sammen ret typisk, har jeg læst mig til  men ja, det kan gøre ret ondt.

Men jeg har faktisk ikke rigtig lavet noget idag,. jeg har faktisk kun været nede og handle ca 1 km i gågang alt i alt også har jeg gjort rent på badeværelset, og lavet mad og lagt noget tøj sammen ?? men det er det ellers har jeg bare siddet og hygget mig foran tvet og computeren..!

så det er ikke pga aktivitet..1

Anmeld

7. februar 2011

JuliaNielsen

Julymama skriver:

Jaa, jeg havde det i mange dage. Fik det hver gang jeg trak vejret HELT ind så var lidt urolig, men blev beroliget af hende, og det er gået helt væk nu, nok fordi baby har rykket lidt rundt

Oeh tak for det,.

Godt man har jer på baby.dk

Anmeld

7. februar 2011

JuliaNielsen

Det er vel ikke blindtarmen ? Er det i din højre side ?For så skal du nok lige kontakte lægen. Især hvis det har stået på i tre timer. Detlyder ikke som ligamentssmerter

Åhhh Nej..

Ja det er i højer side ,. Men det sidder nede ved hofterne af og havde meget ondt i hofterne nogle gange igår..¨

Men det andet der du snakker om, Kan det have stor betydning ?

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

JuliaNielsen skriver:

Åhhh Nej..

Ja det er i højer side ,. Men det sidder nede ved hofterne af og havde meget ondt i hofterne nogle gange igår..¨

Ja, hvis det er blindtarmen er det jo en blindtarmsbetændelse. Det skal opereres sådan noget. Man kan dø af det.

Og du lyder ikke, som om du kender din krop SÅ godt, så jeg ville nok ringe til en læge, for en sikkerhedsskyld.

For det kan jo i princippet være mange ting. Når du siger ved hofterne, er det også lidt vagt, hvad du mener der. Jeg tænker også bækkenløsning evt., hvis det er i selve hofteskålen.

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

JuliaNielsen skriver:

Åhhh Nej..

Ved ikke hvad du mener med "andet" ?

Ligementssmerter er ikke farlige. De er normale i graviditeten...

Anmeld

7. februar 2011

JuliaNielsen

Ja, hvis det er blindtarmen er det jo en blindtarmsbetændelse. Det skal opereres sådan noget. Man kan dø af det.

Og du lyder ikke, som om du kender din krop SÅ godt, så jeg ville nok ringe til en læge, for en sikkerhedsskyld.

For det kan jo i princippet være mange ting. Når du siger ved hofterne, er det også lidt vagt, hvad du mener der. Jeg tænker også bækkenløsning evt., hvis det er i selve hofteskålen.

Jeg har aldrig prøvet sådan før enden jeg blev gravid så gik ud fra det havde noget at gøre med det..! :/

er første gangs gravid og kun i 15+2

Anmeld

7. februar 2011

AnneBJ

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

JuliaNielsen skriver:

Jeg har aldrig prøvet sådan før enden jeg blev gravid så gik ud fra det havde noget at gøre med det..! :/

er første gangs gravid og kun i 15+2

Men sådan noget som blindtarmsbetændelse er man vist også særlig opmærksom på hos gravide, synes jeg at huske at ha læst. Ligesom blærebetændelser. Om det er fordi immunsystemet er anderledes og måske særlig belastet under graviditet, er jeg ikke helt klar over. Men ligamentssmerter tror jeg ikke normalt er så vedvarende, som dine smerter lyder til at være. Det går som regel ret hurtigt væk igen. Det er mere ligesom når man forstrækker sig, og så kan der lige komme en krampe og så går det over.

Men tror kvinder oplever det lidt forskelligt, så måske der var andre der ku komme med en feedback på det også. Ellers tror jeg der er andre tråde om ligamentssmerter her på forum og du kan også prøve at google det og læse lidt om det.

Men tror jeg ville ringe til lægen, hvis jeg var dig.

Anmeld

7. februar 2011

JuliaNielsen

Men sådan noget som blindtarmsbetændelse er man vist også særlig opmærksom på hos gravide, synes jeg at huske at ha læst. Ligesom blærebetændelser. Om det er fordi immunsystemet er anderledes og måske særlig belastet under graviditet, er jeg ikke helt klar over. Men ligamentssmerter tror jeg ikke normalt er så vedvarende, som dine smerter lyder til at være. Det går som regel ret hurtigt væk igen. Det er mere ligesom når man forstrækker sig, og så kan der lige komme en krampe og så går det over.

Men tror kvinder oplever det lidt forskelligt, så måske der var andre der ku komme med en feedback på det også. Ellers tror jeg der er andre tråde om ligamentssmerter her på forum og du kan også prøve at google det og læse lidt om det.

Men tror jeg ville ringe til lægen, hvis jeg var dig.

Det vil jeg gøre med det samme..

Er blevet sindsyg nervøs nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.