Sidestik agtig ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.755 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

JuliaNielsen

Hej Tøzer

Har til aften haft nogle underlige smerter i den ene side af maven.. mærkes en lille smule som sidestik..

Kan det være Bebsi ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

AnneBJ

Det kan det sagtens ja, altså ligamentsmerter. Ligamenter er de store ledbånd som hæfter på livmoderen, så når den vokser giver ledbåndene sig.

Ganske ufarligt, men kan gøre rimelig ondt.

Anmeld

7. februar 2011

JuliaNielsen

AnneBJ skriver:

Det kan det sagtens ja, altså ligamentsmerter. Ligamenter er de store ledbånd som hæfter på livmoderen, så når den vokser giver ledbåndene sig.

Ganske ufarligt, men kan gøre rimelig ondt.

ja det gør noget ondt,. men ligamentssmerter er det ikke i hofterne ?

Anmeld

7. februar 2011

AnneBJ

JuliaNielsen skriver:

ja det gør noget ondt,. men ligamentssmerter er det ikke i hofterne ?

Nej, livmoderen ligger jo oppe i din mave. Den hæfter på de "andre ting" i maven, via de store ledbånd som hedder ligamenter. Derfor kan ligamentsmerter føles som sidestik, og kan komme i begge sider på en gang, eller bare den ene.

Ligamentsmerter

Det er nok meget forskelligt fra person til person hvor de har ondt, og hvor ondt det gør. Jeg har oplevet det rigtig meget, helt fra omkring 5.-6. uge og har det stadig ofte.

Anmeld

7. februar 2011

JuliaNielsen

AnneBJ skriver:

Nej, livmoderen ligger jo oppe i din mave. Den hæfter på de "andre ting" i maven, via de store ledbånd som hedder ligamenter. Derfor kan ligamentsmerter føles som sidestik, og kan komme i begge sider på en gang, eller bare den ene.

Ligamentsmerter

Det er nok meget forskelligt fra person til person hvor de har ondt, og hvor ondt det gør. Jeg har oplevet det rigtig meget, helt fra omkring 5.-6. uge og har det stadig ofte.

Jeg skrev nemlig et tråd om det den anden dag hvor det var i hofterne og der skrev de  også det var det så troede kun det var der ;-)

Men ja det er rigtig ubehageligt, og hold da kæf* det gør ondt

Anmeld

7. februar 2011

AnneBJ

JuliaNielsen skriver:

Jeg skrev nemlig et tråd om det den anden dag hvor det var i hofterne og der skrev de  også det var det så troede kun det var der ;-)

Men ja det er rigtig ubehageligt, og hold da kæf* det gør ondt

Hvis det gør "for ondt" eller du er bekymret skal du sørge for at ringe til FG eller lægevagten. Jeg ved ikke hvor langt du er henne, så det er jo svært ud fra så sparsomme oplysninger at vide hvad det er

Anmeld

7. februar 2011

Julymama

JuliaNielsen skriver:

Hej Tøzer

Har til aften haft nogle underlige smerter i den ene side af maven.. mærkes en lille smule som sidestik..

Kan det være Bebsi ?

Jeg har haft præcis det samme, og var i torsdags til jordmoder, hvor jeg spurgte om det, og der forklarede hun mig at det bare var babyen der lå og trykkede på en nerve .. Så regner med det også er det du har oplevet. Det er ikke noget alvorligt

Anmeld

7. februar 2011

JuliaNielsen

Julymama skriver:

Jeg har haft præcis det samme, og var i torsdags til jordmoder, hvor jeg spurgte om det, og der forklarede hun mig at det bare var babyen der lå og trykkede på en nerve .. Så regner med det også er det du har oplevet. Det er ikke noget alvorligt

Puh straks mere beroligende :-)

Men jeg har haft det de sidste 3 timer mere eller mindre, med pauser ind imellem, havde du det også så længe ?

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

Det jeg oplever og tolker som ligamentssmerter hos mig, er smerter, nærmest kramper i siderne, hvor æggestokkene sidder. Og det er også der ligamenterne sidder. De strækker sig faktisk lige igennem det område - du kan finde det på nogle billeder, fx en fysiologi bog elign.

Jeg mærker det, når jeg laver en strækbevægelse, hvor ligamenterne måske lige bliver strukket lidt ekstra. Så starter sådan en krampe reaktion som varer i1-2 min. og så går det over igen. Jeg mærker det også, når min mave blir aktiveret i bevægelse, fx hvis jeg går en lang  tur.

Og det er alt sammen ret typisk, har jeg læst mig til  men ja, det kan gøre ret ondt.

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

JuliaNielsen skriver:

Puh straks mere beroligende :-)

Men jeg har haft det de sidste 3 timer mere eller mindre, med pauser ind imellem, havde du det også så længe ?

Det er vel ikke blindtarmen ? Er det i din højre side ?For så skal du nok lige kontakte lægen. Især hvis det har stået på i tre timer. Detlyder ikke som ligamentssmerter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.