gemmer du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Lolli

Vi har en kasse hvor vi vi gemmer de ting der har betydet noget specielt. Gemmer også kort fra fødselsdage m.m. Min søn kan producere 100-vis af tegninger på en måned, så vi gemmer én i ny og næ. F.x. da han tegnede en bil og man rent faktisk kunne SE at det var en bil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Lou87

fru-nielsen skriver:

Jeg har lige smidt en stak børnetegninger ud. Min mor var helt i panik. Hun har gemt ALT. Selv den første tot hår jeg fik klippet af, mine mælketænder osv.

Jeg er overhovedet ikke den sentimentale type og ville aldrig sætte mig og kigge på mine gamle tænder, hår, tegnnger og hvad konen ellers gemmer på.

Jeg har gemt scanningsbilleder af mine børn, men de ligger bare i en mappe. Det er nok et tilfælde at de ikke er smidt ud endnu.

Men hvad med dig?

Gemmer du dit barns tænder, tegninger, sko....?

Tror ikke hvis du spørg min omgangskreds de ser mig som sentimental osv.. Men det synes jeg også er forkert ordvalg i denne sammenhæng
Det er da sjovt og gemme synes jeg - og om barnet så ikke synes om det og selv kasserer det når det bliver ældre, det er så bare det.. Jeg synes ihvertfald det er sjovt og se tilbage på de ting jeg har lavet

Men nej - ville klart heller ikke gemme feks ALLE tegninger ..
Nogen er jo bare lavet uden tanke eller noget som helst. Det kan sku godt fylde en del i længden tror jeg

Men har indtil videre gemt alle kort fra ved fødsel, første sæt tøj, første sut, kort fra barnedåb, første fodaftryk, julekort til hende, samt så kommer der jo tænder, hårtot, tegninger, ting der bliver lavet i fritidshjem og skole.. osv osv..
Ihh blir helt glad af og tænke på det så hyggeligt!

Anmeld

7. februar 2011

Pia.

Uha ja - jeg gemmer....

Min den store (12 år) ham har jeg alt fra - hår, tænder, tegninger, juleting, påsketing, fastelavnsting ja alt... Billeder fra alt - og kæmpe mapper med billeder med ham alene...

Så kom lillesøster (8 år) og igen gemte jeg alt men dog ikke i lige så store mængder men tingene blev gemt lige som med storebror.... (men da hun var lillesøster var mapperne  med billeder alene, ikke helt så stor..)

Så kom lillebror (5 år) og ja der er også gemt - men slet slet ikke på samme måde som de to store - nu bruger man for det meste kun digitalt kamera - hvilket gør at jeg ikke får fremkaldt så mange billeder mere men at de mere ligger i mapper på computeren... tegninger gemmer jeg og hans tænder bliver også gemt når han begynder at tabe dem...

Men nu hvor de er tre børn er der jo mange billeder af dem alle tre sammen i stedet for hver for sig...

Knus Pia...

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

fru-nielsen skriver:

Jeg har lige smidt en stak børnetegninger ud. Min mor var helt i panik. Hun har gemt ALT. Selv den første tot hår jeg fik klippet af, mine mælketænder osv.

Jeg er overhovedet ikke den sentimentale type og ville aldrig sætte mig og kigge på mine gamle tænder, hår, tegnnger og hvad konen ellers gemmer på.

Jeg har gemt scanningsbilleder af mine børn, men de ligger bare i en mappe. Det er nok et tilfælde at de ikke er smidt ud endnu.

Men hvad med dig?

Gemmer du dit barns tænder, tegninger, sko....?

Ja..jeg har gemt deres tegninger og andre kreationer..men kun de bedste.
og samler så tingene i en mappe som de får når de flytter/har flyttet hjemmefra.
Ligeledes deres mælketænder..altså dem de ikke lige fik slugt
Jeg har også gemt en af deres fineste sparkedragter og sådan nogle småting.
Men ikke deres sko.
Deres legetøj, gemmer jeg det, der er i orden, for dete kan deres egne børn få glæde af en dag. Jeg ved, hvor meget glæde mine har haft af mit legetøj, og nu har børnebørnene glæde af det.
Jeg gemmer ikke bunker..men gemmer dog det, jeg synes har en vis betydning.
Man skal også huske, at hvad der måske ikke har den store betydning for en selv...sagtens kan have det for andre..og især for ens børn.
Min mor har efter min mening gemt alt for lidt efter mig...og det er jeg rigtig ked af.
Hun har heller ikke skrevet andet end nogle få ord i min barnets bog, og jeg synes da godt hun kunne have skrevet ting som, hvornår jeg gik, hvornår jeg sagde mit første ord, hvor gammel jeg var..hvor stor jeg var på et bestemt tidspunkt.
Jeg har selv skrevet en masse i mine ungers Barnets bog..og har endda skrevet små kommentarer om dem lige indtil de blev 18 år.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. februar 2011

2721

jeg gemmer også

Anmeld

7. februar 2011

Mumto3

Nej, jeg gemmer bestemt ikke!!!

Da min mormor døde og min mor og jeg ryddede op fandt jeg min mormors mælketænder  i en fin lille æske Ej altså  Jeg gik dirkte hjem og smed mine egne ud!!! Ikke på vilkår om der er nogen der skal finde dem om mange år...., og jeg smider også mine børns tænder ud. Helt ærligt hvad skal man gemme dem for? De ligger jo bare og roder i en skuffen indtil der en dag er nogen der smider dem ud!

Tegner bliver også smidt ud. Da vi fik vores den ældste kom farmor med en stak tegner min mand havde lavet da han var barn. Undskyld med jeg havde meget svært ved at se charmen i en stak papirer med streger hen over i forskellige farver.

Anmeld

7. februar 2011

tinasmor

Jeg fik sådan en "gem hårlok og tænder" til dåb. Den kommer jeg aldrig til at bruge.

Jeg tror at de ting jeg vil gemme er f.eks den første rigtige ting jeg fik i julegave af hende (fra VS) en glas som hun har malet på. Eller f.eks billedet hun har malet i dagpleje osv.

Men ellers må jeg indrømme jeg ikke er en gemmer.

Jeg har lavet scatbog med foto osv. som hun kan få når hun er gammel (fra min graviditet) og så har jeg et fotoalbum. Men så er det vist også det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.