hvornår har baby brug for sit eget værelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

tinasmor

Cris skriver:

Og det er faktisk meget godt. Når de leger ind i stuen, så føler de sig godt. Og værelset er til at sove og kun sove. Jeg har læst, at børnene har det mentalt bedre og er mere klare, når steddet til at sove signalere ro. Et værelse der ligner en legetøjsbutik giver en signal til at lege. De ligger i sengen og er trætte, men de kan nærmest ikke vente, til at hoppe ud og lege. De kikker på legetøj mens de ligger og tænker på leg. Når et værelset er skabt til ro og til at sove, giver det straks en especielt ro i deres hoveder og når de sover, de sover men en bedre ro. Det er nogle undersøgelser, som blev lavet flere gange. Men vi forældre bliver ved og ved med at parkere alt legetøj på deres værelse og vi vil gerne at de roder og bruger tid derinde....

Tak for din indlæg. Så har jeg ikke længere så dårlig samvittighed over at min datter altid er i stuen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Cris

tinasmor skriver:

Tak for din indlæg. Så har jeg ikke længere så dårlig samvittighed over at min datter altid er i stuen

Alt den tid hun bruger i stuen tæt på jer, er tid der kommer tilbage til jer. Du skal være glad for. Hun skal nok gemme sig i sit værelse, når hun bliver ældre. Et barn som er i institutionen hele dagen og så kommer de hjem og bliver sent til værelse for at lege, bruger måske alt for lang tid alene. Din datter vil have det bedre tættere hos jer og i kan snakke og sådan nogle ting. Og hun har en seng, som giver ro, helt sikker

Anmeld

7. februar 2011

tinasmor

Cris skriver:

Alt den tid hun bruger i stuen tæt på jer, er tid der kommer tilbage til jer. Du skal være glad for. Hun skal nok gemme sig i sit værelse, når hun bliver ældre. Et barn som er i institutionen hele dagen og så kommer de hjem og bliver sent til værelse for at lege, bruger måske alt for lang tid alene. Din datter vil have det bedre tættere hos jer og i kan snakke og sådan nogle ting. Og hun har en seng, som giver ro, helt sikker

Det er godt at høre. Jeg troede lidt, vi have gjort hende en bjørne tjenste ved altid at ville være hos os. Men synes jo det er hyggeligt at vi er sammen kan sidder i feks sofaen og læse bøger, eller at hun maler ved sofabordet osv.

Anmeld

8. februar 2011

Cris

tinasmor skriver:

Det er godt at høre. Jeg troede lidt, vi have gjort hende en bjørne tjenste ved altid at ville være hos os. Men synes jo det er hyggeligt at vi er sammen kan sidder i feks sofaen og læse bøger, eller at hun maler ved sofabordet osv.

JA! Og så kan man spørge en gang i mellem, hvad farve kan du bedst lide? Eller hvad kunne du tænke dig at kunne male osv osv... Nogle gange spørger jeg min den ældste, om han ikke ville tage billerne med ud i køkkenet og leget lidt der, mens jeg laver mad. Og så kan vi være sammen på den måde, for han er jo i institutionene hele dagen. Vi snakker lidt og så spørger jeg hvor mange biler han har, hvad farver og hvad de kan og sådan nogle ting. Tit ender han med at komme over til mig og "hjælper" med et eller andet. Jeg synes, at det er vigtigt at holde kontakt med dem på den måde. Når vi en dag flytter og vi får mere plads, ville jeg forsætte med det, for jeg vil ikke, at mine børn bruger hele dagen i institutionen og så på sit værelse væk fra os hver aften og om weekenend... nixen... jeg vil kunne se dem, høre dem og snakke med dem, det er vigtigt, at de snakker med nogle, vi ved allesammen hvor vigtigt det er, at de bruger deres sprog med voksene. Når de en dag har behov for at være alene, så får de self. lov til det, men ikke endu. Det er godt at holde godt kontakt med dem så de er tætter og tættere på os, når de bliver ældre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.