tinasmor skriver:
Det er godt at høre. Jeg troede lidt, vi have gjort hende en bjørne tjenste ved altid at ville være hos os. Men synes jo det er hyggeligt at vi er sammen kan sidder i feks sofaen og læse bøger, eller at hun maler ved sofabordet osv.
JA! Og så kan man spørge en gang i mellem, hvad farve kan du bedst lide? Eller hvad kunne du tænke dig at kunne male osv osv... Nogle gange spørger jeg min den ældste, om han ikke ville tage billerne med ud i køkkenet og leget lidt der, mens jeg laver mad. Og så kan vi være sammen på den måde, for han er jo i institutionene hele dagen. Vi snakker lidt og så spørger jeg hvor mange biler han har, hvad farver og hvad de kan og sådan nogle ting. Tit ender han med at komme over til mig og "hjælper" med et eller andet. Jeg synes, at det er vigtigt at holde kontakt med dem på den måde. Når vi en dag flytter og vi får mere plads, ville jeg forsætte med det, for jeg vil ikke, at mine børn bruger hele dagen i institutionen og så på sit værelse væk fra os hver aften og om weekenend... nixen... jeg vil kunne se dem, høre dem og snakke med dem, det er vigtigt, at de snakker med nogle, vi ved allesammen hvor vigtigt det er, at de bruger deres sprog med voksene. Når de en dag har behov for at være alene, så får de self. lov til det, men ikke endu. Det er godt at holde godt kontakt med dem så de er tætter og tættere på os, når de bliver ældre 
Anmeld