hvornår har baby brug for sit eget værelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger,

Kom med jeres erfaringer, hvornår brugte jeres børn deres eget værelse første gang ?? jeg tænker alder ?

jeg er helt med på at det måske kan være en fordel at ha sit eget værelse til pudsleplads osv, men hvornår får baby/barnet brug for sit eget værelse til leg ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

SHERO

Elias har sovet på eget værelse siden han var 2-3 mdr, så bruger det selvfølgelig til det og til middagslur... Leg ved jeg faktisk ikke endnu, men han er også kun 13 mdr.. :-D

Anmeld

7. februar 2011

Corn

Mine unger er 5 år-bliver 6 i denne måned, 3 år-bliver 4 år i næste måned og Mut på 7 mdr, og de vil alle helst lege i vores stuer, selvom de store har hvert sit værelse og et fælles legeværelse-som ligger lige op til den ene stue..

Og så sover de iøvrigt helst på samme værelse

Anmeld

7. februar 2011

Anonym trådstarter

hvad er jeres erfaringer med børneværelse på 1. sal ??

hvornår vil det blive brugt tror i ??

er det ikke først når de kan gå sikkert på trappen ?

Anmeld

7. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Hej Piger,

Kom med jeres erfaringer, hvornår brugte jeres børn deres eget værelse første gang ?? jeg tænker alder ?

jeg er helt med på at det måske kan være en fordel at ha sit eget værelse til pudsleplads osv, men hvornår får baby/barnet brug for sit eget værelse til leg ?

Min datter på snart 3 bruger næsten aldrig sit vælelse (til leg osv). Måske er det fordi det er et stykke væk fra stuen, at hun ikke gider. Måske er det fordi vi har været for "dårlige" til at sætte alt legetøj osv ind i stuen (hun var meget dårlig til at underholde sig selv, så vi tænkte, at hvis vi satte det ind i stuen, så ville hun måske lege senere) Nå, men det har betydet altid en masse, masse rod i stuen og et barn der faktisk kun sover i sit værelse.

Til gengæld har jeg en veninde som har en pige på to som bruger sit værelse hele tiden.

Anmeld

7. februar 2011

Cris

Når mor og far har brug for det    De har ikke brug for det, det er os, der synes, at det er nu de skal. Ellers sover de bare der, hvor de bliver sagt, at de skal sove  Husk at der er mange lande, hvor folk er fattig, at hele familien deler et værelse indil børnene flytter hjemmefra. Og de sover allesammen. Men os i den vestlige verden tror, at det er MEGA vigtigt at børnen får deres egne værelse    Så hvis du synes, at det er nemmere eller bedre, at babien sover ved siden af dig eller i tremmesengen hos jer, så gør det. Det er fint. Hvis I synes, at I har det bedre med at flytte den væk, så kan I også gør det. Det er jer der bestemmer, hvordan jeres baby vil have det bedst 

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej Piger,

Alle mine 3 er kommet i eget værelse da de var mellem 4-8 uger.
Ingen problemer med det overhovedet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. februar 2011

Cris

tinasmor skriver:

Min datter på snart 3 bruger næsten aldrig sit vælelse (til leg osv). Måske er det fordi det er et stykke væk fra stuen, at hun ikke gider. Måske er det fordi vi har været for "dårlige" til at sætte alt legetøj osv ind i stuen (hun var meget dårlig til at underholde sig selv, så vi tænkte, at hvis vi satte det ind i stuen, så ville hun måske lege senere) Nå, men det har betydet altid en masse, masse rod i stuen og et barn der faktisk kun sover i sit værelse.

Til gengæld har jeg en veninde som har en pige på to som bruger sit værelse hele tiden.

Og det er faktisk meget godt. Når de leger ind i stuen, så føler de sig godt. Og værelset er til at sove og kun sove. Jeg har læst, at børnene har det mentalt bedre og er mere klare, når steddet til at sove signalere ro. Et værelse der ligner en legetøjsbutik giver en signal til at lege. De ligger i sengen og er trætte, men de kan nærmest ikke vente, til at hoppe ud og lege. De kikker på legetøj mens de ligger og tænker på leg. Når et værelset er skabt til ro og til at sove, giver det straks en especielt ro i deres hoveder og når de sover, de sover men en bedre ro. Det er nogle undersøgelser, som blev lavet flere gange. Men vi forældre bliver ved og ved med at parkere alt legetøj på deres værelse og vi vil gerne at de roder og bruger tid derinde....

Anmeld

7. februar 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej Piger,

Kommer an på hvor værelset er henne...min søn bliver 14 år og han sidder aldrig nede på sit værelse...men når de er over 3 år og kan lege med andre, rolleleger osv, så er det jo nok der omkring de fleste vil have glæde af det, altså når der kommer venner med hjem,...men ellers tror jeg ikke børn ville have et problem med at have legetøj i stuen langt op i skolealderen...det er vidst mere et behov vi har for at give dem egne værelser end et reelt behov hos børnene..

Anmeld

7. februar 2011

TbCp

Anonym skriver:

hvad er jeres erfaringer med børneværelse på 1. sal ??

hvornår vil det blive brugt tror i ??

er det ikke først når de kan gå sikkert på trappen ?

Min datter har værelse på 1. sal og hun bruger det kun til at sove på. Hun er 3 1/2 år.

Det sker ganske få gange at hun leger deroppe, men det er kun hvis hun har en legekammerat på besøg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.