Ingen bil og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

H+S Skjolgborg.

Her var det med ambulance med den første. der hjemme i stuen med den anden og manden kørte mig her 3 gang..Ellers var det med ambulance hvis ikke han kørte mig.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

dorthemus

Monica1979 skriver:

Hej kloge kvinder

Jeg har lige et spørgsmål

Hvordan kom i til fødestedet da i skulle føde og ikke havde en bil til rådighed ?

vi er ikke bilejere og har aldrig været det, og så tænkte jeg vi kan da ikke være de eneste der ikke har råd til sådan en luksus :-) men skal det være en taxa eller bus eller andet, fortæl fortæl :-)

Kan en taxa nægte at medbringe en fødende kvinde?

da vores familie og de fleste af vores venner bor langt væk er mulighederne for at låne en bil desværre ikke så store, da vi ikke kender ret mange der er bilejere

håber i alle får en dejlig dag

Monica

ps lige et tillægs spørgsmål:-) Hvad koster det jer at have bil om måneden ink alt ?

banken siger ca 4000 kr om måneden ved en bil der koster ca 100.000 dertil kommer benzin, forsikringer, reperationer, afgifter, er det rigtigt :-) ?

og ja jeg har aldrig haft en bil og hvis dette er rigtigt tror jeg der går lang tid før jeg bliver det :-) 

Og nå ja, jeg tog bussen hjem med veer da jeg var til kontrol om morgenen dagen inden jeg fødte...verdens længste bustur, kan IKKE anbefales

Anmeld

7. februar 2011

Fru Nielsen

miniuldahl skriver:

VI HAR BIL. vis du nu læser hvad der står. 

Kan godt læse hvad du skriver.... Men jeg syntes heller ikke du giver en "lovlig" grund for at ringe efter en ambulance!! Kunne jo være der var en et sted som havde mere brug for den ambulance end dig..... Jeg var blevet fuldstændig hysterisk hvis en i min familie lå dødlig syg, men en gravid havde optaget den ambulance som vi ellers skulle have haft.....  Men skal vi slet ikke diskutere her....

Anmeld

7. februar 2011

Troldemommi

Hej igen

mange tak for jeres svar, jeg tror vi tager en taxa :-) det har de jo nok prøvet før

Monica

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Monica1979 skriver:

Hej igen

mange tak for jeres svar, jeg tror vi tager en taxa :-) det har de jo nok prøvet før

Monica

Du kan få et super glimrende abonnement hos Falck som dækker alle former for kørsel..og sånår du har fået den lille, så som til læge og deslige.
Det er rimeligt i pris og bestemt alle pengene værd.
Og de kører også når du skal føde og du risikerer ikke at få en regning for rensning bagefter, hvis det skulle gå galt i bilen

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. februar 2011

Rockertand

Bankens regnestykke er ikke helt ved siden af, men det kommer helt an på lånets løbetid, og lånets løbetid udregnes i forhold til bilens alder, dvs. jo ældre bil, jo kortere tid at betale tilbage i.

Forsikringer er meget dyre for nye bilister, vægtafgift skal betales under alle omstændigheder, anslået brændstofforbrug bør altid sættes højere end forventet, både pga. stigende priser, men også fordi man pludselig ikke kan huske, hvordan man nogensinde klarede sig uden en bil og bruger den til alt.

Der er også mulighed for at lease, men det er ikke alle, det er en fordel for, det kan I undersøge.

Anmeld

7. februar 2011

Den lykkelige

Nu har jeg ikke født endnu.. Men vi har bil og regner med kæresten kan nå hjem og køre..  Har hørt man selv skal betale ambulancen hvis man ringer og det ikke er fordi babyen er ved at være ude

Men mht det omkring priserne.. Der jo ingen som siger at det skal være en ny bil.. ved vores som er fra 1995 giver vi ca. 600 kr om måneden i vægtafgift og forsikring.. Den fungere fint og mens vi har haft den (et år) har der ikke været reperationer.. Benzinen er jo så hvad man selv gør det til.. Men vi bruger ca 800 kr om måneden på benzin.. Den er betalt kontant.. så ingen grund til det skal blive så dyrt hvis i gerne vil have bil..

Anmeld

7. februar 2011

Cris

Ja, vi har også taget en taxa første gang. Det var ikke noget problem. Holywood har gjord så meget dårlig til gravide. Man tror, at så snart man starter at føde man skal begynde at skrige og blive fuldstandig hysterisk og manden kan ikke lave noget som helst rigtigt og man skal køre 200km/h for at nå fødeafdeling for babien er på vej!!! Sådan er slet ikke, du få dine smerter og ringer til fødeafdeling. Når I er klare så ringer i til en taxa og den søde mand kører jer stille og rollig til fødeafdeling og der er masser af tid. Held og lykke 

Anmeld

7. februar 2011

Den lykkelige

milopilo skriver:

Nu har jeg ikke født endnu.. Men vi har bil og regner med kæresten kan nå hjem og køre..  Har hørt man selv skal betale ambulancen hvis man ringer og det ikke er fordi babyen er ved at være ude

Men mht det omkring priserne.. Der jo ingen som siger at det skal være en ny bil.. ved vores som er fra 1995 giver vi ca. 600 kr om måneden i vægtafgift og forsikring.. Den fungere fint og mens vi har haft den (et år) har der ikke været reperationer.. Benzinen er jo så hvad man selv gør det til.. Men vi bruger ca 800 kr om måneden på benzin.. Den er betalt kontant.. så ingen grund til det skal blive så dyrt hvis i gerne vil have bil..

Men forrestn har vi det måske også så billigt fordi min kæreste er elite belist og har haft kørekort i 14 år.. Så forsikringen er ret lav (den står i hans navn).. Tror vi giver ca. 2800 kr om året på vores nuværende.. Så når i ikke har haft bil før skal i jo selvfølgelig regne med noget mere..

Anmeld

7. februar 2011

Mette 28

Ville tage en taxa den dag og når i så bestiller den ville jeg lige sige at du har veer så de er forberedt, men taxa'er har prøvet det mange gange før, ingen tvivl om det..

Det med bilen synes jeg lyder dyrt, her har vi 2 biler til 200.000 og 160.000,- tror vi alt i alt med rep, benzin, afdrag, forsikring, grøn afgift osv. giver en små 10000,- om måneden for dem, og vi afdrager dem meget hurtigt, vi har godt nok en billig forsikring da vi kører som elite bilister. benzin der bruger vi 2000-2500 om måneden ud af de 10000,-

Men man kunne jo starte med en bil der ikke lige kostede 100.000 men måske 50.000 og så skal man så vidt muligt ikke låne i banken de er alt for syre i renter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.