Ingen bil og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.656 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Troldemommi

Hej kloge kvinder

Jeg har lige et spørgsmål

Hvordan kom i til fødestedet da i skulle føde og ikke havde en bil til rådighed ?

vi er ikke bilejere og har aldrig været det, og så tænkte jeg vi kan da ikke være de eneste der ikke har råd til sådan en luksus :-) men skal det være en taxa eller bus eller andet, fortæl fortæl :-)

Kan en taxa nægte at medbringe en fødende kvinde?

da vores familie og de fleste af vores venner bor langt væk er mulighederne for at låne en bil desværre ikke så store, da vi ikke kender ret mange der er bilejere

håber i alle får en dejlig dag

Monica

ps lige et tillægs spørgsmål:-) Hvad koster det jer at have bil om måneden ink alt ?

banken siger ca 4000 kr om måneden ved en bil der koster ca 100.000 dertil kommer benzin, forsikringer, reperationer, afgifter, er det rigtigt :-) ?

og ja jeg har aldrig haft en bil og hvis dette er rigtigt tror jeg der går lang tid før jeg bliver det :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Happiness

Monica1979 skriver:

Hej kloge kvinder

Hvordan kom i til fødestedet da i skulle føde og ikke havde en bil til rådighed ?

vi er ikke bilejere og har aldrig været det, og så tænkte jeg vi kan da ikke være de eneste der ikke har råd til sådan en luksus :-) men skal det være en taxa eller bus eller andet, fortæl fortæl :-)

da vores familie og de fleste af vores venner bor langt væk er mulighederne for at låne en bil desværre ikke så store, da vi ikke kender ret mange der er bilejere

Monica

ps lige et tillægs spørgsmål:-) Hvad koster det jer at have bil om måneden ink alt ?

banken siger ca 4000 kr om måneden ved en bil der koster ca 100.000 dertil kommer benzin, forsikringer, reperationer, afgifter, er det rigtigt :-) ?

og ja jeg har aldrig haft en bil og hvis dette er rigtigt tror jeg der går lang tid før jeg bliver det :-) 

Altså vi har ikke bil. Og tror ik jeg har lyst til at sidde i en bil når veerne er der Så vi tager en taxa. Tror de 300-400kr er godt givet ud når man har de smerter

Aner ik hvad det koster om måneden, da vi jo ikke har bil.

Anmeld

7. februar 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Første gang jeg skulle føde, der havde jeg ikke bil. Var efter undersøgelse blevet sendt hjem igen, men begyndte så at styrt bløde og derfor kom en ambulance....

Anden gang tog vi en taxi derop... Fortalte som det var at jeg havde veer osv i tlf, og fik afvide at medmindre det var lige op over ville de gerne køre med mig, men at hvis nu vandet gik i taxien eller andet griseri, så ville vi blive opkrævet betaling for at få den gjort rent....

Mht bil, nu ved jeg ikke hvad i ønsker jer af bil... Men vi har voret til salg for 28.000 kr... Vi er super glade for den, men fordi vi nu venter nr 3, så er den blevet for lille...

Kram

Anmeld

7. februar 2011

miniuldahl

vi har bil. men da jeg er den eneste der har kørekort kunne jeg jo ikke køre med veer. så vi ringede efter en ambulance som hentede os.

Anmeld

7. februar 2011

Dorthe1986

Vi har heller ikke bil, så planen er at tage en taxa når tiden er Jeg har overvejet at ringe til taxaselskabet inden og høre om de nægter fødende kvinder eller hvordan.... vil være lidt surt at stå i veer og de så siger "bare, ærgerligt"

Anmeld

7. februar 2011

Nettemor

ellers hvis i er medlem af falck så er det noget med at ved nogle af pakkerne kan man blive kørt på sygehus både i forbindelse med fødsels og undersøgelser mm..

Anmeld

7. februar 2011

Ann.

Monica1979 skriver:

Hej kloge kvinder

Monica

Synes godt nok det lyder dyrt, det med banken? Vores bil kostede 200.000 og vi giver 3000 om måneden og så ca. 525 kr i forsikring om måneden.

Anmeld

7. februar 2011

Fru Nielsen

miniuldahl skriver:

vi har bil. men da jeg er den eneste der har kørekort kunne jeg jo ikke køre med veer. så vi ringede efter en ambulance som hentede os.

Jo, men har man en ellers normal graviditet og det hele ellers er som det skal være... Så bruger man dælme ikke en ambulance som transport middel fordi man ikke selv lige har bil....

Anmeld

7. februar 2011

miniuldahl

Fru Nielsen skriver:

Jo, men har man en ellers normal graviditet og det hele ellers er som det skal være... Så bruger man dælme ikke en ambulance som transport middel fordi man ikke selv lige har bil....

VI HAR BIL. vis du nu læser hvad der står. 

Anmeld

7. februar 2011

dorthemus

Monica1979 skriver:

Hej kloge kvinder

Monica

Jeg tog en taxa  Han var lidt betænkelig, og måtte køre meget forsigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.