Børnesår og kyssesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.390 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

TbCp

Har været nødt til at holde lukket idag, Liva har fået sår på næsen, i mundvigen og på tommefingeren.
Først havde vi ikke tænkt så meget over det. Det på næsen startede som en lille rift som Liva ikke kunne lade være at pille i og derfor blev større. Fredag da vi hentede hende i børnehaven havde hun lavet et eller andet ved sin tommelfinger som i løbet af weekenden begyndte at se ret betændt ud.
Da hun så får et sår ved mundvigen også tænker vi at vi hellere må komme til lægen med hende.

Samtidig fik vi en tid til Carsten. Han har været skidt siden 5. januar. De første 2 uger med 39-40 i feber, ugen efter var den lidt lavere og så har han ellers bare været skidt tilpas det meste af tiden. I weekenden her begynder han så at klage over ondt i halsen og her til morgen er hans mandler så sat til med hvide/gule belægninger. Så vi er lidt nervøse for at han har fået en gang kyssesyge....

Suuuuuukkkk!!!

Her kommer lige et par billeder af Livas næse og tommelfinger....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Ida.

Øøøøv altså Tina, hvor er det træls for jer hvornår skal I til lægen?

God bedring til dine!!!

Anmeld

7. februar 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Øøøøv altså Tina, hvor er det træls for jer hvornår skal I til lægen?

God bedring til dine!!!

De har akut-tider fra kl. 12 så der skla man bare komme derop...

Jeg er godt nok ved at være træt af syge mennesker!!!

Anmeld

7. februar 2011

Ida.

TbCp skriver:

De har akut-tider fra kl. 12 så der skla man bare komme derop...

Jeg er godt nok ved at være træt af syge mennesker!!!

Okay...spændende hvad dommen lyder på!

Og det kan jeg dælme godt forstå!! Det er også bare opslidende!

Anmeld

7. februar 2011

JustAnotherName

Aaaajjjjj!!! For pokker altså. Hvor uheldigt! Nu må det da snart være nok!!

Anmeld

7. februar 2011

TbCp

Livas børnesår er ret kraftige derfor skal hun have antibiotika imod det.... første gang her for en lille time siden og hun skreg efterfølgende 45 min fordi det åbenbart smager så grimt

Carsten har fået halsbetændelse og skal imorgen op til lægen og have taget div. blodprøver så de kan tjekke om det er kyssesyge.

Åhhhh jeg gider snart ikke pleje syge mennesker mere!!!

Jeg synes det er helt vildt synd at de begge to bliver ramt med et eller andet hele tiden, men NØØØØJ hvor ville jeg bare gerne snart have at vores familie kunne blive lidt normal igen!

Anmeld

7. februar 2011

JustAnotherName

TbCp skriver:

Livas børnesår er ret kraftige derfor skal hun have antibiotika imod det.... første gang her for en lille time siden og hun skreg efterfølgende 45 min fordi det åbenbart smager så grimt

Carsten har fået halsbetændelse og skal imorgen op til lægen og have taget div. blodprøver så de kan tjekke om det er kyssesyge.

Jeg synes det er helt vildt synd at de begge to bliver ramt med et eller andet hele tiden, men NØØØØJ hvor ville jeg bare gerne snart have at vores familie kunne blive lidt normal igen!

Øv for pokker. Hvor kan jeg godt forstå dig, Tina.
Rigtig god og HURTIG bedring med dem!!

Anmeld

7. februar 2011

otlitrom

TbCp skriver:

I har godt nok også været igennem noget af en omgang! Jeg håber "bare" det er halsbetændelse Carsten har. Kyssesynge er djævelens værk!!

Hvordan får Liva sin antibiotika? Som piller eller mikstur? Måske det kan "camoufleres" lidt, for ja, det smager hæsligt!!

God bedring til de to!

Anmeld

7. februar 2011

TbCp

kitty skriver:

I har godt nok også været igennem noget af en omgang! Jeg håber "bare" det er halsbetændelse Carsten har. Kyssesynge er djævelens værk!!

Hvordan får Liva sin antibiotika? Som piller eller mikstur? Måske det kan "camoufleres" lidt, for ja, det smager hæsligt!!

God bedring til de to!

Vi håber også at det bare er halsbetændelse og at pencilinen virker hurtigt!

Hun får det som mikstur og vi har aftalt at jeg køber nogle stærke lakridser til hende, dem elsker hun, så får hun en når hun har fået medicinen. Overvejer om vi kan blande det i saftevand...

Anmeld

7. februar 2011

otlitrom

TbCp skriver:

Vi håber også at det bare er halsbetændelse og at pencilinen virker hurtigt!

Hun får det som mikstur og vi har aftalt at jeg køber nogle stærke lakridser til hende, dem elsker hun, så får hun en når hun har fået medicinen. Overvejer om vi kan blande det i saftevand...

saftevand eller sodavand var måske en mulighed. Men ja, ellers lokkemad bagefter, der dræber smagen. Jeg fik antibiotika i 3 mdr. da jeg var lille, jeg fejlede det ene og det andet, og det var virkelig ikke skægt. Jeg fik Digestive-kiks efterfølgende, og tog jeg det uden brok, så fik jeg en gave. Skide upædagogisk, men det må forældre altså gerne være engang i mellem!

Jeg håber det hjælper hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.